Cum isi bate joc statul de taxele noastre. Institutiile publice dau dovada de o creativitate incredibila atunci cand vine vorba de cheltuieli inutile. Unele sunt oarecum amuzante, dar cele mai multe sunt de-a dreptul revoltatoare. In 2010, CNADNR a platit 10 milioane de lei pentru studiile de fezabilitate ale autostrazii Targu-Mures - Targu Neamt - Ungheni, ce ar urma sa lege Moldova de Transilvania si, de aici, de reteaua europeana de autostrazi. Anii au trecut si, dupa cum stim, lucrarile nu au inceput, asa ca documentatia a expirat. Acum, statul este pregatit sa plateasca pana la 120 de milioane de lei pentru refacerea ei. Daca va ajunge sa fie folosita macar partial pana va deveni din nou caduca, ramane de vazut, scrieCapital.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Lucian Cernat, CE: "PIB-ul Romaniei va creste cu 0,25% anual, dupa ce TTIP va fi implementat pe deplin". Negocierile dintre Uniunea Europeana si Statele Unite ale Americii pentru incheierea Parteneriatului Transatlantic pentru Comert si Investitii (TTIP) au dat nastere la o dezbatere aprinsa intre autoritati si societatea civila, dupa ce un reprezentant al Comisiei Europene a publicat ieri un studiu de impact al TTIP asupra tarii noastre. Lucian Cernat, economistul-sef al directoratului general pentru politici comerciale din cadrul Comisiei Europene, sustine ca PIB-ul Romaniei va creste cu aproximativ 0,25% anual, dupa ce va fi implementat pe deplin, respectiv in anul 2027. Domnia sa a precizat: "Cresterea in PIB va insemna 400-500 de milioane de dolari anual. In acelasi timp, balanta comerciala a Romaniei cu SUA este de asteptat sa se imbunatateasca, exporturile urmand sa creasca cu aproape 35%, iar importurile cu 25%. Rata de schimb se va situa intre 800 milioane dolari si un miliard de dolari, incepand cu anul 2027", anuntaBursa.ro.

Gazul extras de Petrom si Romgaz nu le prieste centralelor proprii. Productia de electricitate scade cu peste 50%. Cresterea pretului de piata al gazului si scaderea pretului energiei electrice au condus la o ajustare severa a productiei de electricitate in centralele pe gaze ale Petrom si Romgaz. Centrala Petrom functioneaza doar sporadic, atunci cand are conditii de piata favorabile. Centrala Romgaz functioneaza, chiar si la avarie, tot timpul, dar cu un cost imens suportat de companie. Productia de energie electrica in centrala Petrom de la Brazi s-a injumatatit in trimestrul 1 2015 fata de aceeasi perioada a anului trecut din cauza pretului scazut al electricitatii de pe bursa si tarifului in crestere al gazului, potrivit raportului remis BVB de compania petroliera. Cantitatea de electricitate generata la Brazi a fost de 0,26 TWh in primele trei luni ale acestui an, fata de 0,55 TWh in primul trimestru al anului trecut, informeazaEconomica.net.

Titlurile de stat, trecerea la euro si miza pentru populatie. In urmatoarele trei luni, vor ajunge la scadenta trei emisiuni de obligatiuni de stat pe termen lung, emise pe zece ani la dobanzi de peste 7% pe an. "Rostogolirea" lor la un nivel de randament semnificativ redus ar trebui sa se constituie intr-un semnal de confirmare a indeplinirii de catre Romania a unuia dintre criteriile de la Maastricht. Reamintim ca unul dintre cele cinci criterii de convergenta nominala de la Maastricht impune un nivel de maxim doua procente peste media randamentelor la obligatiunile de stat pe zece ani in cele trei state membre UE cu cea mai mica inflatie armonizata ( excluderi din calcul ale unor state se pot aplica in conditii speciale, cu acces dificil la pietele financiare). Finantarea necesarului de bani al statului se face prin emiterea de certificate de trezorerie si prin obligatiuni de stat. Certificatele de trezorerie cu discount se folosesc pentru asigurarea finantarii pe perioade scurte, pana la un an, si au rate de discount sub 2,5%/an, cu tendinta de scadere sub 1,5%/an in ultima perioada de timp, in linie cu reducerea dobanzii de politica monetara. Ca volum, se pozitioneaza preponderent intre 500 milioane lei si 1 miliard lei, scrieCursdeguvernare.ro.

Ce ascund autoritatile sub deviza mixului energetic si a securitatii energetice? Incompetenta si nimic mai mult. Acesta este cel mai simplu raspuns la intrebarea de mai sus, realitatea demonstrand din plin acest lucru. Daca nu avem inca o strategie energetica, o viziune de viitor, nu este nici o problema, pentru ca nici celelalte tari europene nu au, considera ministrul energiei Andrei Gerea. Pe de alta parte, in ideea mixului energetic echilibrat al Romaniei trebuie sa tinem in viata capacitati de productie lipsite de orice performanta, trebuie sa speram la proiecte pentru care nu gasim nici bani, nici investitori si trebuie sa intram in proiectul Uniunii Energetice cu ce avem, indiferent de consecinte, anuntaEnergy-Center.ro.

Top 10 tari unde banii cash sunt pe cale de disparitie. In timp ce in unele tari plata cu cardul reprezinta peste 70% din total tranzactii, iar altele iau masuri concrete pentru a elimina banii lichizi, in tara noastra numarul de tranzactii, dar si valoarea au scazut fata de finalul anului trecut. Danemarca ar putea fi prima tara care elimina banii cash, iar in tari precum Belgia, Germania si Suedia platile cu banii cash sunt o raritate. Aproape o treime dintre danezi au renuntat deja la banii fizici, utilizand MobilePay, o aplicatie de smartphone care permite transferul banilor catre magazine sau chiar catre alte telefoane. Oficialii guvernului danez au anuntat ca intentioneaza sa elimine din 2016 obligatia pentru benzinarii, restaurante si retailerii de a accepta plati in numerar. In tara noastra, numarul de carduri emise in Romania a crescut cu aproape un milion in primul trimestru din acest an, ajungand la 46,8 milioane, iar numarul cardurilor active a ajuns la 11,26 milioane, in crestere cu 220.000, insa numarul de tranzactii, dar si valoarea acestora au scazut fata de finalul anului trecut, reiese din datele publicate de Banca Nationala a Romaniei, informeazaCapital.ro.

Chevrolet Camaro - Imagini si detalii oficiale. Chevrolet a prezentat noua generatie a lui Camaro in cadrul unui eveniment special care s-a desfasurat in Detroit. Dupa o campanie de teasing foarte intensa, Chevrolet vine pe piata cu cea de-a sasea generatie a muscle car-ului sau. La nivel exterior, noul Chevrolet Camaro merge pe evolutie nu pe revolutie, intrucat zona frontala pare a fi doar un facelift al generatiei cu numarul cinci. Dar asta doar la o prima vedere, pentru ca noul Camaro a petrecut 350 de ore in tunelul aerodinamic pentru a castiga duelul impotriva aerului. In plus, noua generatie a "slabit" cu 90 de kilograme, iar toate acestea se vor simti in dreptul capitolului dinamica. La interior, ceasurile de bord clasice au fost inlocuite cu un ecran de 8 inch, iar consola centrala este acum dominata de un alt ecran, tot de 8 inch, prin intermediul caruia pasagerii se bucura de sistemul de infotainment MyLink, scrieAuto-Bild.ro.