Romania, magnet pentru investitorii imobiliari in cautare de profituri imediate. Piata imobiliara romaneasca este curtata de fonduri de investitii interesate de profituri imediate, care achizitioneaza acum proprietati pentru a le vinde in decurs de trei ani cand vor veni investitorii institutionali, in actionariatul carora se regasesc banci, fonduri de pensii sau companii de asigurari, spune Silviana Badea, head of capital markets in cadrul companiei de consultanta imobiliara JLL Romania. "Investitorii se uita la Romania, dar inca exista o problema de finantare a achizitiilor pe piata locala. Vedem fonduri care vin pentru profituri imediate. Vor sa intre acum si sa iasa in trei ani cand vor veni investitorii institutionali. Cand nu mai poti tine banii in banci si in bonduri, imobiliarele sunt o alternativa relativ sigura", a declarat Silviana Badea in cadrul unui seminar de specialitate organizat de Business Review. In contextul unei economii cu o crestere constanta si a aglomerarii pietei imobiliare din Polonia, care in ultimii ani a atras o mare parte din investitiile regionale, Romania intra din nou pe radarul investitorilor straini. In plus, pentru prima data dupa 2009, putem vorbi de o referinta pentru randamentele investitionale (yielduri), spune Georgiana Andrei, director office & retail agency in cadrul Colliers International Romania, scrieCapital.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Immofinanz a inceput constructia speculativa a unui parc logistic la Mogosoaia. Ultimele tranzactii de pe piata spatiilor logistice si industriale din Romania, precum achizitia celor de la P3 a parcului Europolis de la CA Immo, dar si achizitia parcului Cefin de la Arad de catre cehii de la CTP, incurajeaza dezvoltatorii prezenti pe piata sa demareze noi proiecte. Immofinanz, unul dintre cei mai mari investitori de pe piata din Romania, a inceput constructia speculativa a unui parc logistic la Mogosoaia, langa Bucuresti. "Noi vedem semne pozitive pentru sectorul industrial, care este mai activ decat cel al birourilor. In aceea ce priveste portofoliul nostru, pe partea de logistica, este inchiriat in proportie de 95%. Incepem dezvoltarea speculativa, sub brandul Log IQ (nr. - fara a avea semnate contracte cu chiriasi) la un proiect nou langa Bucuresti, la Mogosoaia, care va avea cale ferata, acces din centura. Vorbim de o suprafata de 40.000 mp in prima faza, iar in total va avea 140.000 mp. Infrastructura este finalizata in locatie", a declarat Sorin Visoianu, country manager office & logistics Romania si Bulgaria al Immofinanz Group, in cadrul unui seminar pe teme imobiliare, anuntaEconomica.net.

CE Oltenia se considera discriminata in piata de energie si acuza facilitatile acordate energiei verzi. Legislatia secundara, ordinele Agentiei Nationale de Reglementare in domeniul Energiei, stimulentele acordate energiilor regenerabile, costurile mari generate de opririle si pornirile pentru echilibrarea sistemului energetic national, modificarea tarifelor de distributie pentru medie si inalta tensiune, avantajarea companiilor de distributie private, pozitia Transelectrica in piata si, nu in ultimul rand, felul in care este aplicata taxa de cogenerare sunt principalele motive pentru care Complexul Energetic Oltenia solicita imperios o revizuire a pozitiei autoritatilor fata de situatia producatorilor de energie pe baza de carbune, informeazaEnergy-Center.ro.

Un nou ajutor pentru romanii care vor un automobil: Prima masina SH! Bugetul redus al romanilor care vor sa-si cumpere un automobil a obligat companiile sa-si regandeasca strategiile de vanzare. Programul Prima Masina SH se adreseaza acelor romani care sunt dispusi sa cheltuie maximum 7.000 de euro pe un automobil, a afirmat Hezi Shayb, CEO-ul New Kopel Group. "Punem acum in practica o noua filozofie de business, denumita Always Yes, care pune accent pe capacitatea noastra de a oferi fiecarui client o masina, indiferent de buget", a declarat acesta. Potrivit unui studiu efectuat de companie, peste o treime dintre clienti au un buget cuprins intre 3.000 si 7.000 de euro pentru achizitia unei masini. Un produs nou ar fi aproape imposibil de obtinut la acest pret, asa ca a fost gandit acest program pentru a satisface si aceasta categorie de clienti, scrieEVZ.

Nokia vrea sa vanda singurul produs de succes pe care il mai are. Dupa ce in anii '90 si la inceputul anilor 2000 Nokia a dominat piata telefoanelor mobile, compania finlandeza s-a ofilit treptat odata cu aparitia smartphone-urilor. Compania si-a vandut divizia de telefonie catre Microsoft si a ramas doar cu partea de retelistica si cu partea de software. Acum, Nokia ar planui sa "scape" de HERE Maps, probabil singurul produs considerat de succes pe care il mai are. HERE Maps este, probabil, unul dintre cele mai bune programe de navigare pentru smartphone-uri. Dupa ce o perioada aplicatia a fost disponibila doar pe smartphone-urile Lumia, ea a ajuns si in magazinele de aplicatii Apple si Google, anuntaPlaytech.ro.

Audi Q3 - Un Tiguan mult mai rafinat. Noul Audi Q3 va creste usor in dimensiuni pentru a face loc mai micului Q1 (2016), dar fara a ataca dimensiunile lui Q5. SUV-ul cu patru portiere este pregatit pentru a fi lansat in luna mai a anului 2018 si se bazeaza pe motoare cu patru cilindri. Totusi, cel mai economic model ce poarta apelativul ultra va utiliza un propulsor nou, de 110 CP, cu trei cilindri si cilindreea de 1,0 litru. Acesta va fi oferit cu o cutie S Tronic cu functie de sailing, trepte mai lungi, functie start&stop ce se va activa de la sub 30 km/h pentru a oferi un consum de combustibil extrem de mic. Majoritatea motorizarilor vor fi similare cu cele de la Tiguan, dar sunt prevazute si doua versiuni RS: Q3 RS TDI cu 258 CP sau 272 CP si Q3 RS cu motorul 2.5 TFSI intr-o versiune de 400 CP, informeazaAuto-Bild.ro.

Grecia i-a costat deja pe investitori 897 de miliarde de dolari in acest an. Cat de mult ii costa saga Greciei pe investitorii pe piata de capital europeana? Incercati 897 miliarde dolari, mai mult decat valoarea combinata a indicilor de referinta din Spania, Portugalia si Irlanda, scrie Bloomberg. Ceea ce a fost un an record este este acum in pericol de a se transforma intr-un an acru, cu indicele Stoxx Europe 600 ajungand de la cel mai mare castig trimestrial in 2009, la cel mai rea luna, iunie, din ultimii doi ani. O treime s-a pierdut dupa ce indicele a pierdut 7,8% fata de maximul tuturor timpurilor inregistrat la 15 aprilie. Cu negocierile datoriei Grecici in impas, unii oficiali vizualiza sedinta de joi a ministrilor de finante ca o ultima sansa pentru a se ajunge la un acord. Orice rezultat ar fi o veste buna pentru a managerii care asteapta sa se bucure de roadele programului de stimulare implementat de presedintele BCE, Mario Draghi in 2015, scrieCapital.ro.