Grecia: Radiografia unui faliment. Grecii fara acces la propriii lor bani din banci si investitorii din pietele internationale sunt alertati de primul faliment al unei tari din Uniunea Europeana. Faliment pe toata linia! Acesta este tabloul Greciei cu bancile inchise si cu Guvernul tarii sistand unitaleral plata transei de 1,6 miliarde euro de saptamana trecuta. Statul nu isi poate onora obligatiile fata de creditorii externi, iar institutiile de credit se afla in aceeasi ipostaza fata de deponenti. Mai grav, insa, criza coboara in strada, economia resimtind un nou soc din zona unui sistem financiar insolvent. Integral in Capital.

Business reportFoto: Colaj foto

Cand relaxarea fiscala nu e de ajuns: Cifrele necrutatoare ale turismului cu TVA 9%. Romania se situeaza detasat pe ultimul loc in UE la incasarile din turism, cu doar 0,7% din PIB in 2014, in scadere fata de nivelul de 0,8% consemnat pe 2013. An in care, potrivit datelor Eurostat, eram devansati de tari precum Croatia (16,7% din PIB), Bulgaria (7,7% din PIB), Ungaria (3,9% din PIB), Cehia (3,6% din PIB) sau Polonia (2,2% din PIB). Lucrurile par sa stea la fel si dupa extinderea reducerii de TVA la 9%, dupa cazare, la serviciile all-inclusiv, din luna ianuarie 2015. Cum arata tabloul dupa 4 luni de reducere a fiscalitatii, intr-o analiza Cursdeguvernare.

Rusia si China - planul B pentru Tsipras. Nimeni nu poate spune ce s-ar intampla daca rezultatul referendumului din Grecia ar fi "nu", insa o analiza de pe site-ul zerohedge.com prezinta scenariile pe care Guvernul grec le-ar putea lua in considerare, daca tara ar fi exclusa din euro. Potrivit Zerohedge, Grecia trebuie sa fie pregatita sa aiba o moneda proprie, care nu depinde de aprovizionarea cu euro a Europei. Analistul se intreaba cine ar sustine o astfel de moneda. Rusia si China, totusi, ar castiga mult mai mult avand Grecia drept cap de pod in UE si, mai important, in NATO, conform Zerohedge, scrie Bursa.

A venit nota de plata pentru autostrada electorala Ponta-Rus. La opt luni de la inaugurarea lotului 3 al autostrazii Sibiu-Orastie, a venit factura de plata a lucrarilor de mantuiala. Italienii fie tergiverseaza reparatiile necesare, fie le fac superficial, iar Compania de Drumuri este nevoita sa faca lucrarea pe bani publici. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a inceput repararea lotului 3 din autostrada Sibiu-Orastie ce a avut constructor firma italiana Impregilo Salini si care a fost dechisa in pripa cu 2-3 zile inainte de turul 2 al alegerilor prezidentiale, desfasurate in 16 noiembrie 2014, anunta Romania Libera.

Ce se va intampla cu Grecia dupa referendum. Grecia risca un colaps total. Dupa votul de duminica, cetatenii greci se pot astepta la pene de curent, la incetarea activitatii sistemului de sanatate si la o blocada a importurilor. Mai mult ca sigur, bancile nu se vor deschide nici luni. Este de asteptat decizia pe care o va lua Banca Centrala Europeana care astazi va lua hotararea daca va mai acorda, in continuare, asistenta financiara in regim de urgenta sistemului bancar grecesc. O analiza Europolitics.

Efectul scaderii TVA la alimente de la 1 iunie. Cata mancare au cumparat romanii. Consumul de alimente s-a majorat cu 17% in comertul modern in primele doua saptamani de la intrarea in vigoare a masurii de reᅡduᅡcere a TVA la mancare si bauᅡturi nonalcoolice de la 24% la 9%, conform unui studiu al companiei de cercetare de piata Nielsen. Acesta este primul raport care arata cum masura reducerii TVA a afectat piata de 40 de miliarde de lei a alimentelor, in conditiile in care cel mai asteptat "studiu" este cel al Minisᅡterului Agriculturii si al Consiliului Concurenᅡtei, institutii care au fost cu ochii pe reᅡtaileri pentru a vedea daca preturile vor fi reduse de la 1 iunie, informeaza Gandul.

Paradox pe piata muncii: fabricile fac angajari masive, dar nu gasesc suficienti candidati. De ce. Productia este domeniul cu cele mai multe locuri de munca disponibile in primul semestru din 2015. Companiile din tara sunt avide sa faca angajari in fabrici, dar nu gasesc suficienti candidati potriviti. Ori nu avem candidati disponibili in zonele in care sunt localizate unele fabrici, ori daca avem candidati eligibili, nu sunt dispusi sa accepte ofertele angajatorilor din cauza: volumului mare de munca, programului in schimburi, uneori si la sfarsit de saptamana, efortului fizic pe care il presupune postul, transportului pana la munca, potrivit Economica.net.

Topul celor mai bizare sporuri salariale primite de greci. O romanca din Grecia a facut lista. O bloggerita romanca stabilita in Grecia a publicat pe site-ul sau o lista a sporurilor salariale pe care le primesc bugetarii greci. Sporul pentru incalzirea motorului masinii (OTE), sporul pentru spalarea mainilor (Caile Ferate Elene), sporul de ponton (personal porturi) sau sporul pentru deplasarea dosarului (Servicii de Stat) au intrat in top, aflam din EVZ.

Ce se intampla la bursa de la Shanghai este mai grav decat un Grexit. Intr-o tentativa disperata de a stabiliza piata de capital, China si-a suspendat ofertele publice initiale si a creat un fond financiar de salvare. Bursa de la Shanghai a suferit in ultimele trei saptamani cea mai mare pierdere inregistrata din anul 1992. Zece companii isi vor suspenda ofertele publice initiale pe Piata de Capital din Shanghai si 18 vor proceda la fel, dar pe Piata de Capital din Shenzen. Aceasta decizie a fost stabilita la o sedinta cu Consiliul de Stat chinez. Observatorii pietelor de capital iau in considerare inclusiv manipularea Bursei si au facut publice o serie de masuri care sa ii calmeze pe cei 90 de milioane de investitori, scrie Europolitics.

Este Uber legal in Romania? Cat de sigur este sa mergi cu masinile lor. Toti ne punem in ultima perioada intrebarea cat de legal este serviciul UberX in Romania si unde il putem include. "UberX, care este un serviciu de ridesharing, nu este reglementat in forma actuala in Romania. Serviciul UberX nu este unul de taxi iar serviciul de ridesharing este diferit ca structura de activitatile comerciale ale soferilor profesionisti. Momentan nu exista o lege care sa reglementeze platforme tehnologice inovatoare precum Uber, intrucat multe legi au fost scrise inainte ca aceste aplicatii sa existe. Este nevoie de un nou set de reglementari care sa acopere acest domeniu nou si inovator", a declarat Nicoleta Schroeder, general manager Uber Romania, pentru Economica.net.