De ce nu isi fac romanii asigurari: sunt prea saraci, iar imaginea companiilor este foarte proasta. Romanii cheltuiesc cel mai putin din Europa pe asigurari. De vina ar fi saracia, dar si proasta imagine a sistemului asigurarilor din cauza problemelor financiare de la unele companii. Un roman cheltuie in medie 92 de euro pe an pentru polite de asigurari, de departe cel mai scazut nivel din Europa. Aproape de noi sunt doar bulgarii (121 euro) si letonii (156 de euro). Bugetul alocat de romani asigurarilor a stagnat in ultimii trei ani, dupa ce a scazut sub 100 de euro pe an in 2010, releva datele din raportul anual al Autoritatii de Supraveghere Financiara. Spre comparatie, polonezii cheltuie in medie pe asigurari 357 euro pe an, cehii 500 de euro, slovenii 940 de euro, spaniolii 1.185 de euro, italienii aproape 2.000 de euro, nemtii 2.280 de euro, iar francezii peste 2.800 de euro. Piata romana a asigurarilor are un grad de penetrare in PIB de doar 1,27%, fata de 3,5% in Polonia sau 8,9% in Franta, scrieEconomica.net.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Aeroportul International Timisoara, afaceri in crestere cu 10% in primul semestru. Aeroportul International Timisoara a consemnat, in primele sase luni ale anului in curs, afaceri si venituri din servicii aeroportuare mai mari cu 10% fata cele realizate in aceeasi perioada din 2014, cifra de afaceri atingand 3,1 milioane de euro, pe fondul unui trafic aerian in crestere, atat in ceea ce priveste numarul de pasageri si al zborurilor, cat si al traficului cargo. Potrivit unui comunicat al Aeroportului International Timisoara, in prima jumatate de an, a fost consemnata o crestere a numarului de pasageri cu 29%, comparativ cu anul precedent. Daca in perioada ianuarie - iunie 2014 un numar de 331.147 de pasageri au calatorit de la Aeroportul Timisoara, in aceeasi perioada a anului 2015 au fost inregistrati 426.939 pasageri. O crestere semnificativa apare si la numarul de zboruri, in conditiile in care, in prima jumatate a anului trecut, 4.855 de aeronave au aterizat sau decolat de la Timisoara, in timp ce, in 2015, numarul acestora a crescut cu 12,2%, inregistrandu-se 5.447 de zboruri, anuntaCapital.ro.

Cifrele care au dus la referendumul din Grecia, situatia de la care se reiau discutiile. Dincolo de discutiile mai mult sau mai putin cu caracter emotional sau ideologic, dezbaterile privind criza din Grecia au evitat cu gratie cifrele seci care au generat disputa dintre troica UE-FMI-BCE si autoritatile de la Atena. Potrivit estimarilor facute de Financial Times, costul estimativ pentru UE al propunerilor facute de fostul ministru de finante Varoufakis pentru al treilea bail-out ( salvare de la faliment) al Greciei s-ar fi ridicat la aproape 38 miliarde euro, ceea ce a fost considerat inacceptabil, indeosebi de catre Germania. Sugestiv pentru situatia in care se afla statul elen este chiar tabelul public cu datele FMI, care s-a dovedit a fi corect chiar in estimarile pentru anul in curs, si care a fost elaborat in scenariul acceptarii cererilor FMI si al unei evolutii economice bune. In pofida reducerilor succesive ale datoriei deja efectuate, din 2012 incoace situatia a continuat sa se deterioreze, informeazaCursdeguvernare.ro.

Cat va scoate din buzunar fiecare european pentru insolventa Greciei. Majoritatea tarilor din Centrul si Estul Europei care au strans cureaua in timpul crizei euro nu empatizeaza cu decizia grecilor de la referendum, care au respins intr-o proportie covarsitoare masurile de austeritate cerute de Troica in schimbul unui al treilea ajutor financiar. Un think tank de la Bruxelles a estimat ca fiecare european va pierde cate 600 de euro daca Grecia va ramane in incapacitate de plata si va iesi din zona euro. Perspectiva de a contribui cu bani la salvarea Greciei si reducea datoriei pe care aceasta tara o are fata de creditori nemultumeste nu numai Parisul si Berlinul, ci si alte mari capitale ale Europei. Grecia a ajuns acolo unde nimeni nu a mai fost. Are o datorie publica ce depaseste 180% din PIB iar tara se afla la un pas sa nu mai beneficieze de nicio finantare europeana. Pentru a ajunge la o intelegere, guvernul Tsipras ar trebui sa-i convinga si pe polonezi, slovaci sau pe irlandezi, toti suferind de pe urma masurilor de austeritate impuse dupa izbucnirea crizei financiare, scrieEuropolitics.ro.

Cum vedea Nikola Tesla primul smartphone acum 100 de ani? Unul dintre marii fizicieni ai secolului 20, Nikola Tesla a facut cateva previziuni foarte interesante referitoare la ceea ce ne rezerva viitorul in secolul 21. Nu trebuie sa aveti o pasiune pentru fizica in particular sau pentru tehnologie in general pentru a fi auzit vreodata de Nikola Tesla. Personajul ilustrat in imaginea de mai sus este una dintre cele mai importante personalitati ale secolului trecut cand vine vorba de avansarea stiintei. O particularitate mai putina cunoscuta in ceea ce-l priveste pe Tesla este ca a prezis functionalitatea smartphone-ului. Cei de la Big Think au descoperit un citat al fizicianului din 1926 care s-ar putea sa va lase cu gura cascata. Afirmatia a fost facuta intr-un interviu pentru revista Collier's, foarte populara in anii '20, anuntaPlaytech.ro.

India intra in domeniul RLV (reusable launch vehicles). India face inca un pas in domeniul tehnologiilor spatiale de ultima generatie. Inginerii indieni de la ISRO pregatesc in acest moment zborul prototipului experimental RLV-TD, care va fi lansat cel mai probabil in luna iulie de la baza spatiala Satish Dhawan Space Centre. Vorbim de un prototip de dimensiuni reduse (0.5 m in diametru si aproximativ 10 m lungime), complet automatizat si care va efectua un zbor scurt, suborbital. El va fi lansat de o racheta indiana pana la altitudinea de 70 km, apoi va reveni pe Pamant intr-un zbor controlat si franat pe ultima sa parte printr-un sistem de parasute, urmand sa amerizeze in Golful Bengal. Pentru zborurile urmatoare este prevazuta o aterizare pe pista, asemenea navetelor spatiale americane si ruse, in acest sens punandu-se in discutie constructia unei piste de lungime mare care sa fie la dispozitia ISRO pentru aceste experimente, informeazaSpacealliance.ro.

Primele impresii despre noul Hyundai Tucson. Mai mare, mai aratos, mai confortabil si mai bine echipat - cu accentul pe sistemele de siguranta activa si asistare a conducerii - noul Hyundai Tucson preia stafeta de la ix35 pentru a convinge toti mai multi clienti ca producatorul coreean chiar migreaza catre premium. Asa sa fie? Este greu de anticipat care va fi parerea utilizatorilor si daca va renunta cineva vreodata la o masina cu state vechi de plata in segmentul premium, insa un lucru e sigur: biroul european de design Hyundai a nimerit foarte bine designul lui Tucson. E drept ca nu vine cu nimic revolutionar (ba chiar ar putea fi acuzat de plagiat la cateva capitole), insa noul SUV compact este de o frumusete sincera. Doar grila supradimensionata poate parea pentru unii prea bling-bling, insa daca Hyundai tot bate toaca despre aceasta migratie catre premium, trebuia sa faca o masina impozanta, scrieAuto-Bild.ro.