Business Standard informeaza ca perioada sarbatorilor de iarna va aduce vanzari de peste 2 miliarde euro, potrivit estimarilor companiilor de retail organizat, electrocasnice, vanzari de telefoane mobile, turism, zboruri low-cost si curierat.

Comerciantii isi fac planuri mari pentru luna decembrie, asteptand vanzari cu pana la 50% mai mari, fata de o luna obisnuita. Marile lanturi de hipermarketuri si supermarketuri ar putea inregistra vanzari de 1,72 miliarde euro, cele mai insemnate cresteri obtinandu-se in dreptul produselor specifice sarbatorilor de iarna.

Retailul organizat din Romania inregistreaza anul acesta vanzari estimate la 13,2 miliarde euro, reprezentand aproximativ 33% din intreaga piata de bunuri de larg consum, estimata la 40 miliarde euro vanzari. Retailerii de electrocasnice, electronice si produse IT&C au asteptari chiar si mai optimiste. In acest sector, ponderea vanzarilor din luna decembrie reprezinta aproximativ 20% din totalul vanzarilor anuale, evaluate la un miliard de euro pentru 2007.

Companiile de curierat anticipeaza o crestere cu aproximativ 60% a vanzarilor in perioada sarbatorilor de iarna fata de luna septembrie, cresteri ce sunt sustinute si de romanii aflati la munca in strainatate, care trimit colete familiilor din tara in preajma sarbatorilor.

Si in turism se estimeaza, pentru sezonul de iarna, incasari de 40 de milioane de euro, in crestere cu 20% fata de sezonul trecut, iar in zona pietei aeriene low-cost se vor inregistra cresteri de cel putin 10-15% fata de o perioada obisnuita din an.