¬Cum isi cheltuie bugetele statele UE. Cateva particularitati ale Romaniei. In contextul discutiilor pe Codul Fiscal, chestiunea cheltuielilor bugetare pentru tinerea sub control a deficitului a fost atinsa doar in treacat. Dincolo de necesitatea ca executia bugetara sa fie acopere si o eventuala strategie, bugetul si fiscalitatea cere-l produce fiind singurele instrumente prin care un stat poate interveni in economie. Un tabel, bazat pe datele Eurostat, pune in comparatie modul in care-si cheltuie Romania bugetul, cu viziunea si prioritatile celorlalte state UE. O analiza Curs de guvernare.

Business reportFoto: Colaj foto

Calatoria imigrantilor prin Europa, o afacere in plina ascensiune. Pe fondul celui mai mare val de migratie in Europa din ultimele decenii, retelele care transporta imigranti pe continent au inceput sa se dezvolte rapid, spun oficialii fortelor de ordine, citati de Washington Post. Cele 71 de cadavre descoperite intr-un camion pe o sosea din Austria saptamana trecuta, sunt doar o bucatica sumbra a unui val de extindere rapida a fenomenului contrabandei umane care confisca Europa, au declarat oficialii insarcinati cu deterctarea si arestarea calauzelor. Continuarea in Capital.

Mai are Romania nevoie de un nou acord cu FMI? Economistii ii acuza pe politicieni ca fug de responsabilitate. Romania inregistreaza a doua crestere economica din Uniunea Europeana, insa Eugen Teodorovici anunta inceperea negocierilor pentru o noua intelegere cu FMI si UE. Economistii arata si de ce: Codul Fiscal este de vina. Romania vrea sa inceapa in acest an discutii pentru un nou acord cu Fondul Monetar International (FMI) si Comisia Europeana (CE) cu sprijinul marilor partide parlamentare, insa in acest caz tara noastra ar conemna un nou paradox: am avea al patrulea acord consecutiv intr-un moment in care economia creste cu unul dintre cele mai puternice ritmuri din UE, noteaza Adevarul.

Puneti-va centurile de siguranta! Economia intra in turbulente. Economistii avertizeaza ca nu am depasit perioada de criza si ca vom intra intr-o perioada de incertitudine si volatilitate crescuta. Sfatul acestora - romanii ar trebui sa economiseasca mai mult, iar economiile trebuie diversificate. Turbulentele de pe piata din China vor ajunge si in Romania cu un decalaj de cateva trimestre, franand cresterea economica, a precizat, pentru Romania libera, Lucian Anghel, presedintele CA al Bursei de Valori Bucuresti. Acesta arata ca o reducere a economiei Chinei cu un punct procentual inseamna o scadere cu 0,5 puncte procentuale in zona euro si 0,25 puncte procentuale in SUA. Continuarea in Romania Libera.

Falimentul Astra se va simti puternic peste hotare. Chiar si cu "mama" aflata in administrare speciala, sucursala din Ungaria a companiei Astra Asigurari a reusit sa creasca de trei ori mai repede decat piata in primele sase luni din acest an. Mai sunt si afacerile din Slovacia si Ungaria, dar si expunerea indirecta pe alte piete din afara cum ar fi in Spania sau Italia. Zeci de mii de soferi din Ungaria si alte cateva mii din Slovacia si chiar Germania vor fi nevoiti sa isi caute dreptatea intr-o alta tara. Este vorba despre clientii sucursalelor Astra Asigurari, societate foarte aproape de faliment, din tarile respective, care, ne informeaza Autoritatea de Suprevghere Financiara, vor fi nevoiti sa se adreseze Fondul de Garantare a Asiguratilor din Romania pentru a isi rascumpara valoarea ramasa din prima de asigurare sau pentru a fi despagubiti. Integral in Capital.

Statul roman, mari probleme in incasarea TVA-ului! Discutiile din aceste zile referitoare la relaxarea fiscala, ar trebui sa trateze o problema cronica a statului roman, care in continuare nu reuseste sa incaseze nivelul preconizat al taxelor. Olanda, Finlanda si Suedia au consemnat, in 2013, cele mai mici deficite de incasare a TVA in randul statelor membre UE (4 % din veniturile preconizate).La polul opus, cel mai mare deficit de incasare a TVA a fost in Romania (41% din veniturile din TVA preconizate), arata un studiu prezentat de Comisia Europeana, informeaza Agerpres, citat de EVZ.

Cat va cheltui statul pentru a deszapezi autostrazile si drumurile nationale la iarna. Aproximativ 3 milioane de euro va plati lunar Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), in medie, timp de sapte luni, pentru deszapezirea autostrazilor si drumurilor nationale in aceasta iarna. CNADNR a anuntat organizarea unei licitatii deschise pentru achizitia de servicii de deszapezire pentru iarna 2015-2016. Contractul pentru serviciile de intretinere pe timp de iarna pentru DRDP Bucuresti este impartit in 10 loturi, in functie de sectiile de drumuri nationale, anunta Gandul.