Noul Cod Fiscal: Cum se va calcula impozitul pe drepturi de autor in 2016 "Daca ar fi sa sintetizam impozitarea acestei categorii de venituri, observam pastrarea unei proceduri similare de impozitare cu cea existenta in anul curent, aplicandu-se o cota de impozit pe venit de 16%, si introducerea obligatiei platii asigurarilor sociale pentru pensii in procent de 10,5%, concomitent cu obligatia platii contributiei individuale la asigurarile de sanatate in procent de 5,5%. Trebuie sa precizam ca baza de calcul a impozitului pe venit este venitul brut realizat, diminuat cu o cota de cheltuieli forfetare de 40% din venitul brut (fata de 20% in prezent - n.r.), iar asigurarile sociale sunt plafonate superior. Obligatia contributiei la sanatate se aplica cu derogare pentru unele categorii de persoane", scrie, pentru Economica.net, fiscalistul Adrian Benta.

Business ReportFoto: Colaj foto

Problema cronica a veniturilor guvernamentale: politici publice construite pe deficit de fonduri Romania conduce clar si de mai multa vreme in topul celor mai mici venituri guvernamentale raportate la PIB la nivelul statelor Uniunii Europene. Datele pentru 2014 arata ca ne situam cu mai bine de zece procente din PIB sub media europeana si cu aproape 20% sub nivelul inregistrat de modelul nostru socio-economic traditional, Franta. Pana si vecinii de la sud Dunare, colegi de val de aderare si cei care ne salveaza indeobste de a fi lanterna rosie a UE la majoritatea criteriilor economice, ne devanseaza cu trei procente. Mai "catolici decat Papa" dar cei mai putini latini dintre latini in plan economic, romanii au un nivel al sumelor puse la dispozitia decidentilor in materie de politici publice situat sub cel al nordicelor ex-socialiste Lituania si Letonia sau al Irlandei, modelata dupa standardul SUA in materie.Pentru referinta, mentionam ca locomotiva UE, Germania, se plaseaza foarte aproape de media UE 28, cu 44,6% venituri in PIB fata de 45,2% la nivelul Uniunii, informeaza Curs de Guvernare.

Tara noastra - Bambi in ograda FMI Acordul preventiv incheiat, acum doi ani, de Romania cu Fondul Monetar International expira la finalul lunii septembrie a anului curent si mediul politic autohton freamata sub responsabilitatea retorica a dilemei daca trebuie sau nu semnat unul nou. Atat puterea guvernamentala, cat si opozitia parlamentara isi invart discursurile pe acest subiect in jurul ideii de necesitate: are Romania cu adevarat nevoie de inca un acord cu FMI sau statul roman ar putea "performa", de acum inainte, si fara asistenta din partea institutiilor financiare internationale? Tot in urma cu doi ani, guvernul turc, condus de Recep Tayyip Erdogan, a pus in practica un demers asemanator cu plata datoriilor externe - reusit in anul 1989 de Romania -, in mai 2013 Turcia achitandu-si integral datoria catre FMI si platind o ultima transa de 421 milioane de dolari. Dar, spre deosebire de Nicolae Ceausescu, Recep Erdogan nu a vrut sa incheie relatia de lucru cu FMI, ba dimpotriva, a dorit un rol de lider in cadrul acestuia: o luna mai tarziu, Ankara a pus la dispozitia institutiei un fond de 5 miliarde de dolari, pentru finantarea datoriilor statelor europene, scrie Bursa.ro.

Tichetele cadou nu vor mai fi impozitate de anul viitor In noul Cod fiscal, legea 227/2015, la art 76, alin. (4) lit. a) se prevede "cadourile, inclusiv tichetele cadou, oferite de angajatorii salariatilor, cat si cele oferite in beneficiul copiilor minori ai acestora, cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si cadourile, inclusiv tichetele cadou, oferite salariatelor cu ocazia zilei de 8 martie sunt neimpozabile, in masura in care valoarea acestora pentru fiecare persoana in parte, cu fiecare ocazie din cele de mai sus, nu depaseste 150 lei.", anunta Capital.

Constantin: Avem nevoie de un nou acord cu FMI, pentru a ne imprumuta ieftin. In 2016 presiunea pe buget va fi imensa 'Nu sunt un avocat al negocierilor sau al acordurilor cu Fondul Monetar International, dar avem nevoie, intr-un an electoral, de indicatori si de o imagine foarte buna in exterior pentru imprumuturile pe care va trebui sa le facem pentru prelungirea datoriei vechi pe care o are Romania, nu catre FMI, ci datoria publica a Romaniei. Deci, ca sa ne imprumutam ieftin, va trebui sa avem un acord, nu de imprumut, dar un acord cu FMI care sa ne dea aceasta abilitate', a declarat, marti, Daniel Constantin, intr-o conferinta pe teme de fiscalitate, conform Economica.net.

Bugetele: Statul isi datoreaza 2,2 miliarde de lei - Topul companiilor cu restante la buget Situatia financiara a companiilor de stat nu s-a imbunatatit in prima jumatate a acestui an, in ciuda angajamentelor de restructurare facute de autoritatile care le controleaza. Cel putin asa reiese din situatia datoriilor pe care acestea le-au raportat la principalele bugete ale statului. In total, in lista marilor contribuabili cu restante la buget figureaza 18 companii controlate de stat, de la nivel central sau local. Acestea inregistrau, la finele lunii iunie, datorii de peste 2,2 miliarde de lei, adica 40% din totalul obligatiilor marilor contribuabili la bugetul de stat, de pensii, de sanatate si de somaj. In total, in lista marilor contribuabili cu datorii la stat figureaza in jur de 300 de companii, cele 18 detinute de stat reusind sa acumuleze aproape jumatate dintre restantele raportate la jumatatea anului, scrie Curs de Guvernare.

Studiu - 9 din 10 masini diesel depasesc limite de poluare din UE Testele realizate in conditii de trafic real au scos la iveala ceea ce deja stim si noi - dieselurile sunt extrem de nocive in ceea ce priveste poluarea. Un nou raport independent arata ca masinile propulsate de motorizari diesel depasessc normele de poluare impuse de Uniunea Europeana atunci cand sunt testate in conditii de trafic real si nu pe circuite de testare. In medie, o masina emite de sapte ori mai multe gaze NOx, cele mai mari emisii inregistrate in timpul testelor fiind de peste 22 de ori peste limitele impuse. Aceste teste au fost realizate in contextul trecerii la normale de poluare Euro 6 de la 1 septembrie 2015. Este clar ca toti constructorii auto utilizeaza noile tehnologiile pentru rezultate foarte bune pe bancul de proba, dar in traficul real lucrurile se schimba semnificativ, scrie Auto-Bild.ro.