​Business report: Ce pot pati romanii cu Volkswagen-uri masluite. Dilema ANAF; Analiza exploziva a Curtii de Conturi. Cum se umfla preturile si cu 1.000% in cazul constructiilor facute din bani publici; Cum vrea sa scape Europa de Est din capcana francului elvetian

de Narcis Anton     HotNews.ro
Sâmbătă, 26 septembrie 2015, 5:00 Revista Presei | Business

Business report
Foto: Colaj foto
Cati salariati mai sunt in Romania? Numarul de salariati inregistrati la finalul anului 2014 a fost de 4,9 milioane de persoane. Acesta este in crestere cu 99.600 de persoane fata de finalul anului anterior, iar media la nivel national pe parcursul anului trecut a fost de 4,508 milioane de persoane, in crestere cu 64.100 de persoane comparativ cu media anului 2013, reiese din datele publicate vineri de Institutul National de Statistica (INS). In aceeasi perioada, castigul salarial mediu lunar brut pe total economie a fost de 2.328 lei, cu 165 de lei (7,6%) mai mare decat cel din anul 2013. Castigul salarial mediu lunar net la nivelul economiei nationale a fost de 1.697 de lei, de asemenea in crestere cu 118 lei (7,5%) comparativ cu anul precedent, noteaza EVZ.ro.

Ce pot pati romanii cu Volkswagen-uri masluite. Dilema ANAF.
Romanii care au cumparat autoturisme Volkswagen cu emisii mai mari decat cele legale s-ar putea trezi ca Fiscul le va cere solicita retroactiv plata unei taxe de prima inmatriculare mai mare, in cazul in care se dovedeste ca masinile in cauza nu respecta normele de poluare Euro 4 sau Euro 5, avertizeaza consultantii fiscali chestionati de "Adevarul". Autoritatile nu stiu, insa, cum sa trateze problema. Agentia americana pentru Protectia Mediului (EPA) a acuzat Volkswagen ca s-a sustras ani de zile de la respectarea normelor privind poluarea si ca a instalat un soft special care sa triseze in privinta emisiilor. Acest soft este programat sa activeze un sistem de filtrare completa a particulelor doar in timpul testelor oficiale. Grupul Volkswagen a recunoscut ca 11 milioane de autoturisme vandute in toata lumea sunt echipate cu astfel de softuri. Modelele vizate sunt Volkswagen Golf, Passat, Jetta si Beetle, plus Audi A3, informeaza Adevarul.ro.

Cum vrea sa scape Europa de Est din capcana francului elvetian. Parlamentarii romani au reinceput discutiile privind legea conversiei creditelor in franci elvetieni. Polonezii si croatii cauta si ei solutii asemanatoare, in timp ce maghiarii au incercat sa rezolve partial problema prin stabilirea unui curs de schimb preferential pentru clientii imprumutati in moneda elvetiana care doresc sa ramburseze integral imprumutul sau sa il refinanteze in alta moneda. Au reinceput discutiile asupra proiectului de lege privind conversia creditelor din franci elvetieni in lei, anunta pe blogul personal Ana Birchall, autoarea unuia dintre proiecte. Parlamentarul a propus transformarea in lei a tuturor creditelor ipotecare contractate de romani in moneda elvetiana. Conversia ar urma sa se faca, arata proiectul, la nivelul de curs actual cu un discount de 15%. Pe de alta parte, Ministerul Finantelor Publice (MFP) a venit cu o propunere mai ampla. Proiectul initiat de MFP se refera nu doar la creditele in franci elvetieni ci la toate imprumuturile in valuta in cazul carora moneda in care au fost contractate s-a apreciat cu mai mult de 50% fata de momentul acordarii. Celor doua proiecte li se adauga propunerile asociatiilor de consumatori care au cerut parlamentarilor sa extinda domeniul de aplicare inclusiv la creditele de consum, dar si sa mareasca discountul aplicat la cursul de schimb de la 15% la 25%, scrie Capital.ro.

Santierul naval Vard Tulcea a anuntat primele disponibilizari din ultimii 10 ani. Vor pleca acasa 700 de angajati. Cel mai mare angajator privat din judetul Tulcea, santierul naval Vard Tulcea SA, a anuntat Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM) ca luna viitoare va disponibiliza circa 700 de angajati, aceasta fiind prima concediere colectiva efectuata de societatea navala in ultimii 10 ani, potrivit Agerpres. Institutia a fost informata inca din luna mai cu privire la disponibilizarea unor persoane angajate de subcontractorii santierului naval, insa numarul persoanelor care au ramas la vremea respectiva fara locuri de munca a fost de ordinul zecilor, scrie economica.net.

Analiza exploziva a Curtii de Conturi. Cum se umfla preturile si cu 1.000% in cazul constructiilor facute din bani publici.
Umflarea preturilor la materiale cu 1.000%, lipsa de interes "aproape generala" din partea institutiilor publice, inexistenta unor clauze penalizatoare pentru nerespectarea termenelor, dirigintele de santier, "la pachet" cu constructorul, sunt doar cateva dintre modurile prin care se fraudeaza fondurile publice in constructii, potrivit unei analize publicate in cel mai recent numar al revistei Curtii de Conturi. Frauda in aplicarea procedurilor de achizitii publice cunoaste o "perfectionare continua", este una dintre concluziile analizei "Modalitati de fraudare a fondurilor publice in realizarea lucrarilor de constructii pentru obiective de investitii", publicate de Curtea de Conturi. "Proiectantii utilizeaza la estimarea valorii lucrarilor pentru realizarea obiectivelor de investitii preturi supradimensionate ale resurselor materiale comparativ cu situatia reala la momentul intocmirii proiectului, de multe ori cu procente de pana la 1.000%", se arata in analiza semnata de un auditor de la Curtea de Conturi Ialomita, informeaza Gandul.info.

Audi A4 - Dincolo de aparente.
La o prima vedere, Audi pare sa fi omis total redesenarea exteriorului in timpul proiectarii noului A4. Insa pe dedesubt se gaseste o masina complet noua, care va zdruncina serios ierarhia in segment. Departamentul de design al celor de la Audi pare sa respecte fidel reteta "daca nu e stricat, de ce sa-l repari", dezvoltand o noua generatie a lui Audi A4 care poate fi confundata foarte usor ca un facelift. Insa, dincolo de aparente, pe sub caroseria aparent familiara se gaseste o masina nou-nouta. Dimensiunile exterioare au crescut sesizabil, astfel ca noul Audi A4 are o lungime de 4,73 m si un ampatament de 2,82 m. Liniile de design sunt mai masculine, cu muchii trasate ferm, aerodinamica are cea mai buna valoare din segment, iar farurile au primit tehnologia Matrix LED, scrie Auto-Bild.ro.


Citeste mai multe despre   





















7005 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    stiti ce pot patii romanii cu vw masluite? (Sâmbătă, 26 septembrie 2015, 20:19)

    rov [utilizator]

    sa-i pupe repetat consultantii fiscali drept pe pix...si anafu' in capacu' de la pfix.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri