Randamentele fondurilor de pensii private sunt in scadere. Dupa o perioada in care randamentele fondurilor de pensii private obligatorii se apropiau de 10%, profiturile acestora au inceput sa scada, fiind, situate la circa 3%, dupa primele opt luni din 2015, si la circa 6%, anualizat. Sistemul public de pensii este cvasi-falimentar sub presiunea crescanda a numarului tot mai mic al celor care achita contributiile si a cresterii sperantei de viata, implicit a pensionarilor. De aceea pensiile private sunt din ce in ce mai importante, fiind obligatorii pentru a completa veniturile celor care ies din campul muncii. Din pacate, nici pensiile private nu se afla la un nivel suficient de mare pentru a sustine actualii si viitorii pensionari. Un studiu al EY arata ca populatia activa a globului a ajuns la cinci miliarde, iar suma medie de care o persoana are nevoie pentru perioada de pensionare este de cel putin 100.000 de dolari. Dar valoarea activelor administrate de fondurile de pensii la nivel global este de 100.000 de miliarde de dolari, iar pentru a oferi suma calculata ca necesara pensionarilor ar trebui ca valoarea activelor sa creasca de cinci ori in urmatorii zece ani, scrieCapital.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Romanii au topit trei sferturi de miliard de lei din depozitele bancare de pana la un an, in ultimele 12 luni. Romanii consuma din depozitele bancare pe termen scurt, dar isi si sporesc economiile in depozitele pe termene mai mai mari de un an, potrivit celor mai recente date ale Bancii Nationale a Romaniei. Totusi comportamentul nu este unul indreptat spre economiile pe termen lung, atata vreme cat deponentii tin in conturile curente un sfert din banii pastrati in banci. Vacantele au topit in august un sfert de miliard de lei din depozitele bancare, totalul banilor depusi in banci scazand cu 279 de milioane de lei, fata de luna iulie, pana la aproape 141 de miliarde de lei. Au fost sacrificate depozite in lei la termene mai mici de un an, in valoare de 474 de milioane de lei dar scaderea a fost compensata partial cu cresterea depozitelor la termene de peste un an in lei, ca si in valuta, anuntaEconomica.net.

Interes tot mai scazut pentru pietele materiilor prime. Pretul petrolului brut a scazut ieri, pe pietele din SUA si Londra, in asteptarea publicarii datelor privind situatia stocurilor americane de profil. Conform estimarilor, Agentia pentru Informatii in Energie urma sa anunte cresterea stocurilor de titei din SUA. "Productia de petrol brut se mentine la un nivel ridicat, iar stocurile globale inca sunt mari, indeosebi datorita SUA", a declarat, conform Wall Street Journal, Mike Wittner, sef al departamentului de cercetare petroliera din cadrul "Societe Generale". Ieri, la ora 07.45, New York Mercantile Exchange (Nymex), cotatia titeiului West Texas Intermediate (WTI) cu livrare in noiembrie a coborat cu 0,2%, la 45,13 dolari/baril. La ICE Futures din Londra, pretul petrolului Brent cu livrare in aceeasi luna a pierdut 0,02%, atingand 48,22 dolari barilul. Ambele cotatii au pierdut aproape 15% de la inceputul anului pana la momentul actual, respectiv peste 50% in ultimele 12 luni, informeazaBursa.ro.

Competitivitatea 2015: Romania urca 6 pozitii in topul global, dar ramane cu acelasi punctaj ca in 2014. Problemele: Infrastructura, forta de munca si birocratia. Romania a urcat sase pozitii in topul competitivitatii de la nivel global, clasandu-se pe locul 53 din 140, potrivit unui raport publicat miercuri de World Economic Forum (WEF). Avansul nu poate fi, insa, pus pe seama unor evolutii semnificative a indicatorilor de competitivitate, avand in vedere ca Romania a obtinut acelasi punctaj ca anul trecut, de 4,32 din maximum 7, la egalitate cu Bulgaria. Printre factorii care ingreuneaza mediul de afaceri din Romania, cele mai semnificative ponderi au fost acordate: nivelului taxelor (15,8%), birocratiei ineficiente (14,7%), accesului la finantare (14%), infrastructurii (12,6%), coruptiei (8,7%), sistemului fiscal complicat (7,4%), educatiei inadecvate a fortei de munca (6,8%) si instabilitatii politicilor economice (3,3%). Indexul competitivitatii globale, respectiv al institutiilor, politicilor si factorilor care determina nivelul de productivitate al unui stat, este realizat pe baza a trei piloni: cerinte de baza, amplificatori de eficienta si factori de inovare si sofisticare, scrieCursdeguvernare.ro.

Cum scapa CFR Calatori de concurenta incomoda a "trenurilor SF" Hyperion: inchiriaza garniturile de la Softronic. CFR Calatori se afla in tratative avansate cu compania craioveana Softronic, pentru a inchiria cele doua automotoare Hyperion care circula pe rutele Craiova - Constanta si Craiova - Brasov, au declarat pentru Ziarul de Investigatii surse din conducerea operatorului feroviar de stat. In acest fel, CFR Calatori impusca doi iepuri dintr-o data: scapa de concurenta si se doteaza si cu doua garnituri de ultima generatie. "Tranzactia ar putea avea loc la inceputul anului viitor, pentru ca banii sa provina din bugetul pe 2016", au precizat sursele, potrivit ziaruldeinvestigatii.ro. Prin inchirierea celor doua automotoare electrice de catre CFR Calatori, Softrans iese de pe rutele principale, unde ii aplica o concurenta directa - si total incomoda - operatorului feroviar de stat, firma privata ramanand sa opereze doar pe sectia Craiova-Motru. Trenurile Hyperion faceau concurenta garniturilor CFR Calatori, atat prin dotarile de ultima generatie cat si prin tarifele mai reduse, anuntaAdevarul.

Honda FCV - Primele poze si detalii despre rivalul lui Toyota Mirai. Toyota Mirai, primul model de serie din lume care functioneaza cu hidrogen, o sa aiba in scurt timp un rival semnat Honda. Botezat FCV, modelul va fi expus in premiera internationala in cadrul Salonului Auto de la Tokyo, eveniment care se desfasoara la finele lunii octombrie. Din punct de vedere estetic, Honda FCV mizeaza pe eficienta, dar si pe nonconformism. Astfel, vedem o zona frontala dominata de blocurile optice cu LED si de grila usor agresiva. Plafonul plonjat joaca un rol important atunci cand vine vorba de aerodinamica, in timp ce rotile din spate sunt usor acoperite. La interior, Honda FCV promite o simbioza intre gadgeturi moderne si elemente cu aer premium. Volanul in trei spite, ecranul tactil de dimensiuni generoase si tapiteria din piele vin sa confirme lucrurile amintite mai sus. Din pacate, oficialii Honda nu au fost generosi atunci cand a venit vorba despre sistemul de propulsie. Tot ce stim este ca Honda FCV promite un spirit sportiv si o autonomie de pana la 700 de kilometri, informeazaAuto-Bild.ro.

S-a dublat procentul angajatilor cu salariul minim. Pe masura ce salariul minim creste fortat, ponderea celor retribuiti la acest nivel se mareste vertiginos in masa totala a angajatilor. Datele indica grave distorsiuni pe piata muncii. Procentul celor remunerati la minimul pe economie in numarul total al salariatilor este de doua ori mai mare decat in urma cu trei ani. Evolutia nu este intamplatoare, ci se coreleaza cu majorarile bianuale, incepand din 2013, ale salariului minim de catre guvern. Prin urmare, a avut loc o comprimare a castigurilor salariale in jurul pragului minim, aratand ca businessul nu poate face fata masurilor arbitrare administrative si ca productia nu creste in acelasi ritm cu cel impus artificial de guvern. Din acest motiv, angajatorii nu au reusit sa creasca la fel salariile pentru restul angajatilor. Asadar, guvernul a limitat retribuirea mai buna a altor salariati, care nu au putut fi recompensati mai mult, pentru ca firmele au avut acelasi fond salarial. In acelasi timp, companiile au limitat angajarile sau au renuntat la recrutarea tinerilor sau a celor mai putin calificati in raport cu salariul minim, scrieCapital.ro.