​"Killerul" de la FMI, negociatorul care a impus Romaniei cele mai dure reforme in anii 1996-1998, a revenit la Bucuresti. Presedintele Klaus Iohannis a avut, vineri, o intalnire cu directorul Departamentului European al FMI, Poul Mathias Thomsen, in cadrul intrevederii fiind discutate "perspectivele pozitive" ale economiei Romaniei, dar si necesitatea continuarii reformelor economice. "Adevarul" va reaminteste cine este Poul Thomsen, botezat "Killerul" de presa europeana pentru masurile dure pe care le-a impus. Poul Thomsen a fost negociatorul FMI pentru Romania in perioada 1996-1998. Thomsen, de origine daneza, a fost unul dintre autorii celui mai dur program de reforma economica impus Romaniei de FMI si Banca Mondiala in acea perioada.

Business reportFoto: Colaj foto

Samsung accepta sa despagubeasca Apple. Samsung accepta in sfarsit sa le achite celor de la Apple despagubirea de 548 de milioane de dolari pentru incalcarea dreptului de proprietate al brevetelor. E vorba de tehnologii prezente pe iPhone, imprumutate mai apoi de Samsung pentru telefonul Galaxy S si tableta Galaxy Tab, tehnologii care vizeaza in special gesturile pe care utilizatorul le face pe ecranul tactil. Este un proces vechi de patru ani in care Apple cerea initial despagubiri de 2,5 miliarde de dolari. Sud coreenii de la Samsung spun acum ca le vor plati in decurs de zece zile daunele celor de la Apple, dar totodata cer rejudecarea procesului si isi rezerva dreptul de a lua inapoi banii de la Apple, daca in final se va demonstra ca gigantul sud-coreean e nevinovat, sau ca autoritatile decid ca daunele trebuiau sa fie mai mici. Totodata exista sansa ca patentele Apple sa fie invalidate fiindca autoritatile fac cercetari in acest sens si au invalidat deja unul din brevetele folosite de Apple in tribunal, noteaza digi24.ro.

Tara care cheltuie un sfert de buget pe armament. Nu are bancomate, internet sau telefonie mobila. Aceasta tara pare inchisa intr-o bucla a timpului, locuitorii ei nevand acces la alimentare cu apa, curent electric, iar internetul si telefonia mobila par un vis frumos. Myanmar, numita oficial Republica Uniunea Myanmar cunoscuta in limba romana si ca Birmania, este a doua tara ca marime din Asia de sud-est. Tara are o suprafata totala de 678.500 km2, din care aproape jumatate sunt paduri. Initial, un regat independent, in 1824-26, 1851-52 si 1885-86 Burma a fost invadata de Imperiul Britanic si a devenit parte a Indiei. Japonezii i-au alungat pe britanici impreuna cu Aung San si au ocupat tara in timpul celui de-al doilea Razboi mondial, dar a fost reocupata de britanici in 1945. Elita militara birmaneza, sustinuta de banii veniti din drogurile Triunghiului de Aur, o zona de productie a opiumului din nord si est, precum si profiturile obtinute din comertul cu rubine, jad si aur, a declansat razboiul impotriva minoritatilor de la marginea tarii. Un sfert de bugetul total al regimului a fost cheltuit pe armament, insa doar 1,5% pe sanatate, informeaza Capital.ro.

Cine castiga si cine pierde in bugetul pe 2016. Bugetul de stat pe anul 2016 a fost publicat pe site-ul Ministerului Finantelor. Economica.net va prezinta principalele institutii publice castigatoare, dar si pe cele pierzatoare. Ministerele care primesc mai multi bani: Ministerul Apararii Nationale (+4 mld. lei) 10,3 mld. lei; Ministerul Afacerilor Interne (+2,8 mld. lei) 10,9 mld. lei; Ministerul Educatiei (+1,6 mld. lei) 6,6 mld. lei; Ministerul Fondurilor Europene (+1,4 mld. lei) 3,1 mld. lei; Ministerul Sanatatii (+855 mil. lei) 6,3 mld. lei. Ministerele care primesc mai putini bani: Ministerul Muncii (-3,5 mld. lei) 33,1 mld. lei; Ministerul Transporturilor (-2,9 mld. lei) 11,8 mld. lei; Ministerul Mediului (-2 mld. lei) 704 mil. lei; Ministerul Energiei (-475 mil. lei) 204 mil. lei; Ministerul pentru Societatea Informationala (-67 mil. lei) 425 mil. lei.

OPEC a decis sa nu isi modifice nivelul actual de productie. Organizatia Tarilor Exportatoare de Petrol (OPEC) a decis sa-si mentina nivelul actual de productie, a declarat ministrul Petrolului din Nigeria, Emmanuel Ibe Kachikwu, la sfarsitul reuniunii ministeriale care a avut loc vineri, transmite agentia AFP, citata de Agerpres. In prezent, plafonul oficial de productie al OPEC, organizatie care asigura o treime din productia mondiala de petrol, este de 30 de milioane de barili pe zi insa cifra reala este mai mare cu aproximativ 1,5 milioane de barili pe zi. Comunicatul publicat la finalul reuniunii de vineri este unul neobisnuit deoarece nu mentioneaza niciun nou plafon de productie. Secretarul general al OPEC, Abdullah al-Badri a precizat ca organizatia nu a putut cadea de acord asupra unei cifre precise deoarece nu poate preconiza cand anume Iranul va incepe sa-si majoreze productia dupa eliminarea sanctiunilor, scrie Bursa.ro.

DW: Teama pentru soarta motoarelor Diesel. Schimba scandalul din jurul VW datele industriei auto germane? Deloc, spune presedintele asociatiei de profil Wissmann. El are doar cuvinte de lauda pentru Diesel. Totusi, suna ca si cum ar incerca sa-si faca curaj. 2015 ar fi putut sa fie un an fericit pentru industria auto germana. Asociatia industriei auto germane (VDA) a prezentat cifre bune in bilantul acestei branse la final de an. Producatorii germani de masini au construit in 2015 peste 15 milioane de autovehicule, dintre care 5,7 milioane in fabrici din Germania. Pana in septembrie, cifra de afaceri a bransei auto a crescut cu 11%, ajungand la 300 de miliarde de euro. Germanii au cumparat in ultimele 12 luni cu 4% mai multe autoturisme decat in 2014. Pana la sfarsitul anului, numarul de masini nou-inmatriculate in Republica Federala va ajunge la 3,17 milioane. Aceste evolutii s-au reflectat si in numarul locurilor de munca din domeniul auto: joburile fixe au crescut cu 17.000, ajungand la un total de 800.800. Integral in Deutsche Welle.

Porsche Mission E primeste unda verde din partea conducerii. Vom vedea o versiune de serie. Cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt, Porsche a prezentat conceptul Mission E, un vehicul menit sa prefigureze viitorul electric al marcii. La acea vreme, surse apropiate companiei spuneau ca nu vom vedea o versiune de serie prea curand. Dar lucrurile au luat o turnura noua, si la aproximativ trei luni de la debut, Porsche anunta ca vom vedea un Mission E de serie in perioada urmatoare. Conform oficialilor germani, Porsche va investi aproximativ 1 miliard de euro in uzina din Zuffenhausen, iar planurile includ si dezvoltarea unei linii de asamblare pentru vehiculul electric. In plus, Porsche va genera inca 1.000 de locuri de munca, noteaza Auto-Bild.ro.