Pe 10 decembrie expira termenul pentru rascumpararea unor obligatiuni de 120 milioane euro emise de CFR Marfa in vederea finantarii unor investitii pentru modernizarea parcului de material rulant. Pentru a plati, societatea din subordinea Ministerului Transporturilor se va imprumuta de la un consortiu de banci condus de Raiffeisen Bank.

Statul va acoperi astfel, pe tacute, doua dintre „ingineriile financiare” care au gaurit seifurile uneia dintre cele mai importante societati ramase in patrimoniul statului si va deveni complice la o uriasa escrocherie derulata in perioada guvernu-lui Nastase.

Vorbim despre incercarea nereusita de a implementa sistemul de transport Ro-La, unde s-au cheltuit milioane de dolari - suma totala nu se mai stie - si despre reconditionarea a 400 de vagoane, afacere care a inghitit 70 milioane euro. S-a reusit doar performanta inegalabila ca un vagon modernizat sa coste cat trei vagoane noi de acelasi tip.

Cel mai grav este insa faptul ca nota de plata a ajuns sa fie achitata inca o data de CFR Marfa. Adica de stat, unic actionar al societatii care a topit degeaba peste 100 milioane euro. Discutam, evident, despre fonduri publice cheltuite cu generozitate in favoarea unor oameni de afaceri.

„La vremea respectiva, noi am cerut sa se cumpere motoare noi. Conducerea Ministerului Transporturilor a decis altceva. Si astfel zeci de milioane de euro s-au evaporat, fiind bagate in mormane de fier vechi“, a declarat, pentru SFin, Voicu Sala, liderul Federatiei Mecanicilor de Locomotiva.

P ovestea a avut loc in vremea mandatului lui Miron Mitrea si ascunde in spate nume grele precum Cristian Burci si Dumitru Crestin. Afacerea revine in actualitate in conditiile in care CFR Marfa a facut un imprumut cu ajutorul caruia doreste sa rascumpere eurobondurile consumate in beneficiul unor privati.

Saptamana Financiara