"Regii asfaltului", datori la CNADNR cu 160 milioane de lei. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania are de recuperat peste 160 milioane de lei de la firmele care au intrat in insolventa si din penalitati financiare dupa rezilierea contractelor. Informatiile apar in raportul Corpului de Control al ministrului Transportului, Dan Costescu. Revista Capital au intrat in posesia raportului Corpului de control al ministrului Transporturilor, Dan Costescu, privind modul in care sefii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania au gestionat modul de implementare a proiectelor si contactelor, in perioada 2013-2015. In urma verificarilor, in perioada 2013-2014 si primele sapte luni ale anului 2015, CNADNR ar avea de incasat aproape 160 de milioane de lei. Documentul releva ca cea mai mare suma de recuperat era inregistrata la sfarsitul lunii iunie 2015, cand in bilantul contabil al CNADNR s-au inregistrat 201 milioane lei, din care 42,22 milioane lei reprezenta o factura neachitata de mai bine de trei luni de compania Telekom Romania, tarif pentru utilizarea zonei aflata pe marginea drumului national. Conform datelor prezentate de inspectorii Corpului de control, Telekom a achitat cei aproximativ 42,22 milioane lei Companiei de Drumuri in iulie 2015, scrieCapital.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Incep negocierile pe salariul minim. Este deja la 46% din cel mediu, peste media UE. Valoric, doar al bulgarilor e mai mic. Vineri, Guvernul si partenerii sociali vor incepe negocierile despre cresterea salariului minim in 2017, dar si despre crearea unui mecanism de indexare automata a salariului minim. Salariul minim s-a dublat din 2008 incoace, si va ajunge in acest an la 46% din cel mediu, nivel peste media statelor europene care au un salariu minim. Romania a avut cea mai mare crestere a salariului minim din 2008, incoace, dintre toate statele europene in care exista un salariu minim, potrivit unui studiu pe aceasta tema realizat de Comisia Nationala de Prognoza in toamna anului trecut si prezentat zilele trecute sindicatelor de catre Guvern, in cadrul negocierilor referitoare la cresterea salariului minim in 2017, anuntaEconomica.net.

ANABI: Un pas spre recuperarea prejudiciilor produse prin infractiuni. Cum va functiona. Ministerul Justitiei a pus in dezbatere Regulamentul de functionare a Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI). E vorba de bunurile sechestrate/confiscate in urma procedurilor judiciare si de gestiunea lor pana la finalizarea proceselor. In luna martie, regulamentul va ajunge pe masa Guvernului, dupa care se va intra in linie dreapta cu angajarile si pregatirile lansarii efective a Agentiei mult asteptate, informeazaCursdeguvernare.ro.

Ce pierdem si ce castigam dintr-un comert haotic si confuz cu energie electrica? De cativa ani incoace Romania a devenit exportator net de energie electrica, bilantul intre export si import fiind categoric in favoarea noastra. Se spune adesea ca exportam energie ieftina si importam energie scumpa, fara a se tine cont de faptul ca energia curge intotdeauna de la un pret mai mic la unul mai mare. Piata din Romania, cu toate neajunsurile ei, a reusit sa atinga un indicator care in termeni de specialitate se numeste "pret de referinta". Daca, raportat la acest pret, vindem energie peste granita in conditii avantajoase pentru noi, sau importam in aceleeasi conditii inseamna ca am facut un pas inainte. Numai ca, in Romania, concurenta place unora si displace altora. Si legislatia intretine aceasta competitie nefireasca din doua motive: fie nu stim, fie nu vrem sa stim, scrieEnergy-Center.ro.

Bentley Mulsanne facelift debuteaza la Geneva. Bentley a anuntat ca va expune versiunea restilizata a lui Mulsanne in cadrul Salonului Auto de la Geneva. Alaturi de varianta de baza, britanicii au anuntat si introducerea in gama a unui model cu ampatament marit. In dreptul designului notam o zona frontala restilizata, cu o grila ceva mai mare si cu blocuri optice usor modificate. De asemenea, observam o serie de elemente cromate, dar si ceva prize de aer suplimentare. La interior, clientii viitorului Bentley Mulsanne facelift vor avea de ales dintre 24 de nuante de piele. De asemenea, britanicii pun la dispozitie o gama bogata de ata pentru cusaturi, o serie de elemente din piano black si un sistem de infotainment modern cu un ecran tactil de 8 inchi. Totodata, sistemul multimedia este compatibil cu Android Auto si Apple CarPlay, iar sistemul audio dispune de 20 de difuzoare, capabile sa produca 2.200 de wati. Pasagerii din spate se vor putea delecta cu doua tablete de 10,2 inchi, anuntaAuto-Bild.ro.

Fiscul va pune lupa pe schemele de optimizare cu micro si PFA. Preturile de transfer vor fi, incepand din acest an, tema predilecta de control fiscal. Cand spunem acest lucru ne referim atat la schimbarea abordarii in privinta dosarului preturilor de transfer - care este obligatoriu in anumite cazuri, conform ordinului 442/2016 -, cat si la semnalele transmise public de Fisc. Daca luam in calcul si informatiile detaliate solicitate din 2016 prin declaratia 394, in special cele referitoare la persoanele neinregistrate in scopuri de TVA sau tranzactiile cu persoanele nerezidente, putem trage concluzia ca Fiscul va pune lupa pe schemele de optimizare fiscala cu microintreprinderi si PFA, optimizari intragrup si transferuri de profituri catre companii of-shore. O atentie deosebita in cadrul acestor scheme de optimizare trebuie acordata definitiei afilierii potrivit careia pot fi considerati afiliati chiar si cei care realizeaza majoritatea tranzactiilor cu o singura companie, informeazaCapital.ro.

Radiografia rateurilor pe care le-au dat sistemele informatice ale CNAS care au costat peste 154 de milioane de euro. Sistemul cardului national de sanatate, al retetei electronice si sistemul informatic unic integrat al CNAS nu au functionat, in medie, vreme de 22 de zile, de la 1 mai 2015, data de la care cardul national e obligatoriu la medic, pana acum. Medicii de familie se confrunta aproape zilnic cu disfunctionalitati ale platformei informatice a asigurarilor sociale de sanatate: nu pot valida retete, bilete, concedii, consultatii, nu pot verifica sau prelua calitatea de asigurat a pacientilor, nu pot efectua raportarile lunii precedente. Sistemul cardului national de sanatate, al retetei electronice si sistemul informatic unic integrat al CNAS au costat in total 154,11 milioane de euro, fara TVA. Iata, punct cu punct, care sunt cele mai grave si frecvente problemele ale sistemelor informatice ale CNAS si ce consecinte au rateurile acestora asupra pacientilor si medicilor, scrieEconomica.net.