Yahoo!, unul dintre gigantii internationali ai internetului, se va lansa, la inceputul anului viitor, pe piata din Romania, au declarat pentru Business Standard surse de pe piata. Marele rival, Google, studiaza de asemenea oportunitatea intrarii in Romania. Prima comunicare oficiala a Yahoo! cu privire la lansarea la nivel local va avea loc inainte de sfarsitul anului.

MediaCafe, companie de vanzare de publicitate online, care este, in prezent, reprezentantul exclusiv al retelei Yahoo! in Romania, se va ocupa si dupa lansare de relatia de media a companiei. Reprezentantii MediaCafe nu au dorit sa comenteze informatia.

“Este, probabil, vorba despre furnizare de content, portalul nu va mai avea continut generat doar de Yahoo!”, au explicat sursele citate. Acestea au mai precizat ca Yahoo! a avut discutii in Romania si cu reprezentantii Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei (MCTI).

Secretarul de stat din MCTI, Zoltan Somodi, a confirmat pentru Business Standard ca, la inceputul lunii noiembrie, a avut loc o intalnire intre reprezentantii MCTI si cei ai Yahoo! Anglia. Scopul acesteia a fost sa analizeze si sa afle mai multe informatii despre posibilitatea deschiderii unui centru de dezvoltare software in regiune. Potrivit lui Somodi, Yahoo! a participat la intaniri de acest fel in mai multe tari din regiune.

“Romania are sanse reale, principalele avantaje fiind apartenenta la UE si piata comuna, forta de munca foarte bine pregatita in domeniu si mai ieftina si piata in plina dezvoltare”, a explicat el. De asemenea, surse de pe piata indica drept posibila o activare a extensiei yahoo.ro, incepand cu anul viitor. Pana la inchiderea editiei, departamentul de comunicare al Yahoo! Londra nu a comentat informatiile.

Yahoo! estimeaza rezultatele financiare pentru anul 2007 in jurul valorii de cinci miliarde dolari (3,4 miliarde euro). Venitul brut al Yahoo! a crescut, in al treilea trimestru din 2007, cu 12%, fata de perioada similara a anului trecut, pana la 1,77 miliarde dolari (1,1 miliarde euro). Excluzand platile catre partenerii din sectorul publicitar, venitul a crescut cu 14%. In ciuda acestor rezultate, Yahoo! este confruntat cu o provocare mult mai mare, avand in vedere ca grupul rival, Google, inregistreaza un ritm de crestere de patru ori mai mare.

Business Standard