Exista, in majoritatea cazurilor, o nepotrivire intre motivele declarate de angajatii care pleaca dintr‑o companie si perceptia specialistilor HR asupra acestor motive, demonstreaza un studiu realizat, la nivel european, de catre compania de consultanta Watson Wyatt.

Companiile considera ca principalul motiv pentru care oamenii pleaca este lipsa oportunitatilor de cariera, urmata de insuficienta stimulentelor financiare si de relatia cu managerul direct.

In schimb, angajatii - cei care stiu cel mai bine de ce parasesc companiile - pun pe primul loc nivelul ridicat de stres. Salariul scazut si lipsa oportunitatilor de promovare sunt si ele motive suficient de puternice pentru a-i face sa isi caute un alt loc de munca.

Aceasta perceptie alterata a companiilor se manifesta si in ceea ce priveste elementele care atrag angajatii sa lucreze pentru o anumita firma. Din punctul de vedere al managerilor HR, oportunitatile de cariera, reputatia companiei si nivelul salariului de baza reprezinta principalele motive pentru care angajatii decid sa se alature companiei. Pe de alta parte, motivele declarate de angajati sunt munca pe care trebuie sa o faca, siguranta locului de munca si plata redusa.

“Companiile par sa puna prea mult accent pe planificarea carierei pe termen lung, chiar mai mult decat angajatii insisi”, comenteaza Carole Hathaway, seful departamentului de studii in ceea ce priveste recompensarea angajatilor din cadrul Watson Wyatt. Potrivit acesteia, elementele pe care angajatii le iau in considerare sunt mai mult decat prozaice: munca pe care o fac, stresul si deplasarea din oras, in interes de serviciu.

Integral in Business Standard