Business Report: Compania din Romania care are o valoare similara cu cea a Palatului Parlamentului; 2016, un an bun pentru imprumuturi, dar slab pentru economisire; Politizarea infrastructurii distruge si noul Master Plan pe Transporturi

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Miercuri, 27 aprilie 2016, 4:23 Revista Presei | Business

BUSINESS REPORT
Foto: Colaj foto
2016, un an bun pentru imprumuturi, dar slab pentru economisire. Bursa de valori, fondurile de investitii mutuale, fondurile de pensii, ca si obligatiunile de stat sau certificatele de trezorerie, au inregistrat cresteri minime in primul trimestru al anului, pe fondul costului redus al finantarii si al lichiditatii ridicate. Dobanzile instrumentelor de finantare, fie credite, fie obligatiuni, ca si cele ale randamentelor majoritatii modalitatilor de economisire sunt la minime istorice pentru tara noastra. Pe de o parte este bine pentru cei care cauta finantare pentru ca se pot imprumuta la costuri mici, dar pe de alta parte este dificil pentru cei care economisesc sa gaseasca instrumente care sa le ofere randamente suficient de atractive. Titlurile de stat au finalizat primele trei luni ale anului cu dobanzi mai mici de 1% pentru scadentele mai mici de un an. Scaderea inflatiei si nivelul mare de lichiditate din piata au permis Ministerului de Finante sa se imprumute de pe piata interna la costuri minime. Situatia a fost sustinuta si de cererea mare a companiilor de profil din piata in principal banci comerciale, dar si fonduri de pensii private sau mutuale. Certificatele de trezorerie s-au vandut cu dobanzi la jumatate fata de cele de anul trecut, coborand pana la 0,45% in martie, iar titlurile de stat au incheiat trimestrul la 0,68% la maturitate pe un an, scrie Capital.ro.

Dupa 20 mai se poate da casa in plata. Ce-i asteapta pe debitori si ce vor face bancile. Promulgarea legii darii in plata a intrat teoretic in linie dreapta. Dupa Paste ar trebui sa avem promulgarea, iar din 20 mai primele notificari de dare in plata a imobilelor sa inceapa sa curga. Ce va urma? O perioada de negocieri cu banca, dobanzi mai mici, solduri de credite mai mici, comisioane zero, un lung sir de procese banci clienti la Curtea Constitutionala, sau toate laolalta? Legea privind darea in plata a ajuns la promulgare la presedintele Romaniei. Actul normativ a fost depus, timp de cinci zile, la Secretarul general al Camerei Deputatilor pentru exercitarea dreptului de sesizare asupra constitutionalitatii legii. Insa, in aceasta perioada, nu s-a inregistrat nicio sesizare in acest sens. Aflata la promulgare din 23 aprilie, soarta legii darii in plata va fi transata definitiv de presedintele Kalus Johannis in decurs de 10 zile de la primire. Dupa promulgarea legii de catre presedinte, aceasta se publica in Monitorul Oficial si intra in vigoare in 15 zile de la publicare, anunta Economica.net.

Politizarea infrastructurii distruge si noul Master Plan pe Transporturi. Discutiile cu mediul politic pe marginea documentului de baza al infrastructurii romanesti se dovedesc atat de complicate incat determina guvernul sa il transforme in proiect de lege. Surse guvernamentale au precizat marti pentru cursdeguvernare.ro ca Master Planul General pe Transporturi va fi aprobat in sedinta de guvern la mijlocul lunii mai, urmand sa plece spre aprobarea Parlamentului sub forma unui proiect de lege. In acest moment, documentul se afla in circuit intern de avizare. Potrivit unor surse europene consultate de cursdeguvernare.ro, oficialii de la Bruxelles evita cu greu exasperarea cu privire la hatisul politic in care s-a impotmolit Master Planul romanesc. Documentul trebuia avizat de Comisia Europeana pe data de 22 martie, la data respectiva fiind programata la Bruxelles o discutie finala la care delegatia romana nu a mai ajuns din cauza ca zborurile spre capitala Belgiei au fost anulate ca efect al atentatelor teroriste, informeaza Cursdeguvernare.ro.

LeEco Le Syvrac, bicicleta cu 4 GB de RAM. LeEco, producatorul care ne-a facut cunostinta cu versiunea chinezeasca a lui Tesla Model S, a mai pregatit o surpriza pentru noi. De aceasta data vorbim despre o bicicleta inteligenta. Acum nu va ganditi ca aceasta este capabila sa te duca acasa in cazul in care ai consumat ceva bauturi alcoolice, iar tu nu mai poti pedala. Denumita LeEco Le Syvrac, bicicleta integreaza un "sistem de infotainment" (daca ne permiteti sa-l numi asa) care foloseste un ecran tactil de 4 inchi. Pe scurt un smartfone dezvoltat special pentru bicicleta chinezeasca. Sistemul are o functie integrata antifurt, iar in manere sunt incorporati senzorii pentru masurarea ritmului cardiac. Conform producatorului, sistemul integrat are 4 GB memorie RAM si un software special dezvoltat care inregistreaza activitatea utilizatorului si afiseaza diverse functii. Din toata aceasta ecuatie nu putea lipsi nici playerul pentru muzica, scrie Auto-Bild.ro

Compania din Romania care are o valoare similara cu cea a Palatului Parlamentului. Cel mai mare operator de telecomunicatii din tara valoreaza cat cea mai scumpa cladire din Romania, Palatul Parlamentului si terenul pe care se afla. Potrivit unui proiectul de hotarare de guvern, terenul pe care se afla Palatul Parlamentului, in suprafata de 31 de hectare, valoreaza 4,05 miliarde de lei. Cladirea, care are o suprafata desfasurata de 219.744 mp, a fost evaluata la 5,26 miliarde. Adunate, cele doua sume indica o valoare de peste 9,2 miliarde de lei, echivalentul a peste 2,2 miliarde de euro. RCS&RDS, cea mai mare companie de telecomunicatii din tara este evaluata intre 1,6 si 2 miliarde de euro, dupa ce omul de afaceri Zoltan Teszari, a dat mandat bancii americane de investitii JP Morgan pentru aranjarea unei noi emisiuni de obligatiuni, destinate refinantarii vechii emisiuni emise in 2013. Astfel, 25% dintre actiunile companiei ar valora intre 400 si 500 milioane de euro. RCS&RDS rostogoleste periodic un volum de datorii care variaza in jurul valorii de 1 mld. euro, care insumeaza atat credite pentru investitii, pentru achizitii, refinantari, inclusiv obligatiunile care sunt scadente la 1 noiembrie 2020, anunta Capital.ro

Inca o autostrada cu probleme, construita tot de italieni. Pe A6 se surpa malurile, circulatia a fost restrictionata.
Pe autrostrada A6, construita de firma italiana Tirena Scavi, se circula cu restrictii din cauza alunecarilor de teren care au afectat taluzurile. Lucrarile de consolidare, care se tot fac de luni bune, sunt suportate de constructor. Circulatia pe Autostrada A6, care leaga orasul Lugoj de autostrada A1 (Bucuresti - Pitesti), se desfasoara cu restrictii inca din luna martie din cauza surparii malurilor, in urma ploilor, situatie care nu a fost remediata nici pana acum. Informarea apare chiar pe site-ul Companiei Nationale de Autostrazi: "CNADNR anunta participantii la trafic ca, din data de 11.03.2016, circulatia pe autostrada A6 km 3+500 ￯ 3+650 dr se desfasoara cu restrictie de viteza in zona alunecarii taluzului intre orele 08.00-17.00, iar intre orele 17.00-08.00 se desfasoara normal pana la finalizarea lucrarilor, in cursul anului 2016". Explicatia oficiala, de pe site: "ploi abundente". Cei de la call-center-ul CNADNR ne-au spus ca, intr-adevar, restrictia este valabila pentru o portiune de 150 de metri, dar ca "se circula, cu restrictie de viteza, iar daca apare ceva, eventual va deviaza". Viteza este limitata a 60 km pe ora, informeaza Economica.net.


Citeste mai multe despre   






















3987 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri