EvZ: Reclamele pentru copii, interzise de Europa

de Vlad Odobescu, Floriana Scanteie     Evenimentul Zilei
Vineri, 14 decembrie 2007, 23:10 Revista Presei | Business

Nu se vor mai difuza spoturi adresate direct pustilor sau care-i indeamna sa-si hartuiasca parintii pentru a le cumpara ceva.

Copiii canta in cor ca nu vor sa vada in sandviciuri decat cutare salam, schimba sortimente de branza topita, fetitele folosesc farduri - toate se intampla in reclame TV. Publicitatea care ii imbie pe copii sa cumpere sau sa-si hartuiasca in acest scop parintii va fi interzisa in toate statele Uniunii Europene. Masura, care face parte dintr-un set intocmit de Comisia Europeana si publicat in aceasta saptamana, se refera atat la mijloacele clasice de informare - radio si TV -, cat si la internet. Toate tarile Uniunii sunt obligate sa adopte legi nationale care sa corespunda prevederilor directivei.

Romania face parte - alaturi de Finlanda, Franta, Germania, Ungaria, Lituania, Luxemburg, Malta, Marea Britanie, Olanda, Portugalia si Spania - dintre tarile europene care nu au luat masuri in acest sens, riscand sa fie actionata in justitie. Asta in timp ce Suedia a interzis de mai multa vreme publicitatea directa catre copii mai mici de 12 ani, in Grecia s-a renuntat la publicitatea pentru jucarii dupa ora 22.00, iar Danemarca si Belgia au prevazut si ele masuri drastice in domeniu.   

Copiii ajung de multe ori momeala pentru consumul de produse de proasta calitate. Parintii sunt prinsi in jocul - de cele mai multe ori subtil - al publicitarilor: cei care cumpara la rugamintile micutilor ii expun pe acestia la riscuri, cei care sunt destul de tari sa nu o faca sunt insensibili. 

Comisarul european pentru protectia consumatorilor, bulgaroaica Meglena Kuneva, spune ca noul set de masuri este unul dintre cele mai dure la nivel european, dar este mai mult decat bine-venit: „Pe piata unica europeana nu-si au locul comercianti care constrang, intimideaza sau induc in eroare consumatorii, in special in perioada Sarbatorilor de Iarna, perioada anului in care se fac cele mai multe cumparaturi”.

Integral in Evenimentul Zilei
























232 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    reclama: sufletul comertului sau mijloc de japca? (Sâmbătă, 15 decembrie 2007, 7:50)

    antagonistu' [anonim]

    In principiu, reclama ar trebui sa fie un instrument care sa faciliteze comertul. Insa, in zilele noastre reclama si-a schimbat cu desavirsire obiectivul. Din cauza reclamei facuta media, o ,,bebelusa'' cu ochii mari si nasul pudrat sau un fotbalist, cistiga de aproximativ o mie de ori mai mult decit un inginer constructor. Din cauza reclamei facuta in mijloacele media, companiile stiri au devenit companii de divertisment. Reclama, este mita perfect acoperita. Lista efectelor produse de reclama este foarte lunga. In fapt, daca stai sa calculezi un pic, vei vedea ca intregul sistem se bazeaza pe reclama si daca maine s-ar interzice reclama in mijloacele media, sistemul pica ca un castel din carti de joc. Din nefericire, nu se poate si nu e bine sa interzici asa ceva. De fapt, nu e bine sa interzici ceva. Efectele ingradirii se rasfring tot asupra noastra. Intodeauna! Asa ca, UE trebuie sa-si caute un Comisar mai inteligent.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică