Euro poate creste pana la 4,55 lei in zilele urmatoare. Cauze: iesiri de capital, consum din import si instabilitate politica. Analistii economici sunt de parere ca vom asista in continuare la o majorare a deprecierii leului, majorarea generata nu atat de Brexit sau de decizia americanilor din 4 iunie de a creste sau nu dobanda, cat de cresterea deficitului de cont curent, cuantumul de iesiri de capital reflectat in balanta de plati, sau unele dezechilibre ale balantei de plati pe intrarile si iesirile de valuta. Dobanzile la titluri de stat sau chiar obligatiuni denominate in valuta sunt in crestere, dar nu putem vorbi inca de o tendinta. Dupa cum explica economistul sef al ING Bank, Ciprian Dascalu, cursul euro/leu ar putea sa creasca pana la nivelul de 4,55 de lei pana la sfarsitul lunii mai, urmand ca dupa aceea sa revina treptat catre nivelul de 4,5 lei pentru un euro, scrieEconomica.net.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Efectul autostrazii demolate: Plangeri penale pe tot Coridorul IV. Autostrada demolata Orastie-Sibiu, inchisa circulatiei dupa mai putin de un an de functionare, a iscat un lant de controale si trimiteri in judecata, ba chiar numirea unor inspectori raspunzatori de fiecare lot de autostrada. Dezastrul a determinat schimbarea legii in sensul obligarii prezentei Inspectoratului de Stat in Constructii la receptionarea tuturor lucrarilor mari de infrastructura. Inspectoratul de Stat in Constructii (ISC) a efectuat peste 20 de controale pe lotul 3 al autostrazii Orastie-Sibiu, din care 15 inspectii au vizat verificarea calitatii lucrarilor ajunse in faze de executie determinante pentru rezistenta mecanica si stabilitatea constructiilor, potrivit informatiilor obtinute de revista Capital. Inca din mai 2012, adica in plina constructie a lotului 3, inspectorii au dispus oprirea lucrarilor la viaductul de la Aciliu si a podului pe autostrada de la km 53, dupa ce au constatat ca nu au fost respectate detaliile de executie si reglementarile tehnice, anuntaCapital.ro.

Paradoxul energetic al Romaniei: independenta mare, securitate mica. Mizand gresit, de zeci de ani, doar pe ideea asigurii independentei energetice, Romania este pusa in situatia sa caute azi calea spre securitate energetica. Viitoarea strategie de securitate energetica a Romaniei trebuie sa gaseasca si rezolvare unui paradox teoretic: in vreme ce dependenta de importuri de gaz natural era, in 2015, de mai putin de 5%, Romania ar fi una dintre cele mai afectate state europene in situatia in care Rusia ar opri livrarile de energie catre Europa. Romania este statul membru al Uniunii Europene cu cele mai mici importuri de energie per capita: 12,5 GJ, potrivit datelor Eurostat (2015). Dependenta de importuri de gaz natural a scazut de la 24% din cerere in anul 2011 la mai putin de 5% in anul 2015- problema este ca scaderea nu se datoreaza unui plus de eficienta energetica, ci scaderii consumului industrial, in special in industria producatoare de ingrasaminte chimice, informeazaCursdeguvernare.ro.

Atac la suveranitatea agricola a Romaniei. Cele trei probleme mari ale taranilor. In Romania, fermele mici acopera cel putin 30% din consumul national de hrana Micii agricultori sunt o sursa de hrana de neinlocuit. Fara ei, lumea s-ar confrunta rapid cu o reducere masiva de hrana. In Romania, fermele mici, cu dimensiuni intre unul si 10 hectare, acopera cel putin 30% din consumul national de hrana, se arata in raportul "Succesiunea fermelor in Romania", realizat de Asociatia Eco Ruralis. Ponderea totala este insa mai mare, deoarece multi tarani in Romania sunt agricultori de subzistenta care nu isi vand produsele. In plus, in 2010, 7,1 de milioane de persoane erau angajate in agricultura, un procent incredibil de 73% din populatia activa, scrieEVZ.

Cheia succesului in afaceri: politicienii in firme. Cu toate ca numarul licitatiilor la care participa un singur ofertant este in scadere, anumite autoritati publice continua sa aloce jumatate din bugetul de achizitii unei singure societati. Consiliul Concurentei a finalizat anul trecut 21 de cazuri, in domenii imᅡportante, cum ar fi: telecomunicatiile, energie electrica si carburanti. Amenzile aplicate au fost de aproximativ 54 de milioane de euro, in crestere cu 30% fata de anul 2014. Bilantul a fost facut public ieri, de Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei, in cadrul evenimentului "Realizari si perspective", organizat la Bucuresti, ocazie cu care a fost prezentat raportul de activitate al Autoritatii de Concurenta pe 2015. La acest eveniment au participat si Anca Dragu, ministrul Finantelor, Costin Borc, ministrul Economiei, reprezentanti ai mediului de afaceri si avocati, anuntaRomania Libera.

Peugeot 3008 - Poze si detalii oficiale. Peugeot a prezentat noua generatie a modelului 3008. Francezul scapa de hainele vechi, dar si de istoria pe care o avea pentru a trece in segmentul SUV. Noul Peugeot 3008 ajunge pe piata cu o garda la sol mai mare, cu o zona frontala agresiva si cu un look ceva mai barbatesc. Blocurile optice alungite, capota extrem de generoasa si prizele de aer frontale ofera un look agresiv si bine definit. Elementele din plastic de culoare neagra ne duc cu gandul la un SUV care poate fi tavalit putin prin zone fara asfalt, insa acest lucru va vom spune dupa ce vom avea ocazia sa ne suim la volanul lui 3008. Noul Peugeot 3008 masoara 4,5 metri lungime, 1,8 metri latime, 1,6 metri inaltime si are un portbagaj de 520 de litri, cu 90 de litri mai mult comparativ cu vechea generatie, informeazaAutoBild.ro.

Metrorex cumpara 13 trenuri noi de metrou pentru Magistrala Drumul Taberei. Metrorex vrea sa cumpere 13 trenuri noi de metrou pentru dotarea Magistralei 5, dupa ce o licitatie anterioara pentru achizitia a 51 de garnituri a fost suspendata, in urma unei anchete DNA. "Bugetul de investitii pentru 2016 al Metrorex include achizitia si punerea in functiune a 13 trenuri noi de metrou pentru dotarea Magistralei 5, Sectiunea Raul Doamnei - Eroilor inclusiv statia, galeria de legatura si depoul Valea Ialomitei", a declarat pentruEconomica.netMarin Aldea, directorul general al Metrorex. Oficialii companiei au anuntat ca lucrarile la acest tronson ar putea fi finalizate pana in vara anului viitor, dupa ce anterior mentionau ca termen de finalizare primul trimestru din 2017.