Salonul auto din 2009 ar putea avea loc la Romexpo, organizatorul francez al evenimentului fiind profund nemultumit de editia 2007 a SIAB. Oficialii spatiului expozitional Romexpo lucreaza de zor la aducerea Salonului Auto Bucuresti in interiorul orasului, dupa ce spatiul SIAB de anul acesta a fost criticat mai ales de catre vizitatori.

„Nu am putut organiza SIAB-ul la noi pentru ca spatiul expozabil nu era suficient, dar probabil ca in 2009 o vom face, mai ales ca organizatorul francez AMC APIA Expo va veni saptamina viitoare in Romania pentru a discuta despre acest lucru. Francezii sint decisi sa nu mai organizeze in spatiul de anul acesta pentru ca au fost foarte multe probleme“, a spus Gheorghe Cojocaru, presedintele Romexpo.

Anul acesta au fost mai multe discutii pe aceasta tema, mai ales cind a fost vorba de organizarea unor evenimente de amploare gen SIAB. Chiar si premierul Calin Popescu Tariceanu a simtit nevoia sa atraga atentia asupra faptului ca nici un spatiu expozitional din Bucuresti nu poate face fata cerintelor.

Pentru a ajunge la standardele cerute de noile proiecte expozitionale, Romexpo mai are insa nevoie de investitii. In prezent, compania are 55.000 mp suprafata de expunere la interior si 45.000 mp suprafata de expunere la exterior.

„Pentru a ajunge la 100.000 mp spatiu la interior, vom incepe in februarie constructia a doua pavilioane de 16.000 mp fiecare. Aceasta inseamna ca un pavilion va avea suprafata echivalenta a patru terenuri de fotbal. Vor avea aer conditionat si sali de conferinte de pina la 400 de locuri. Inclusiv un tunel subteran pentru evacuare in cazul unui incendiu, de exemplu“, a spus Cojocaru. El a precizat ca banii necesari constructiei, in jur de 20 de milioane de euro, sint prevazuti deja in planul de dezvoltare care a fost aprobat si care va fi finantat in mare parte din fonduri proprii, dar si din imprumuturi bancare.

Pentru a realiza investitia, conducerea Romexpo s-a angajat fata de actionari sa mentina dividendele la nivelul anului trecut. Societatea a obtinut deja autorizatia de constructie din partea primariei, asa ca lucrarile vor demara in primavara, dupa ce vor fi demolate doua pavilioane de pe terenul din partea dreapta a complexului expozitional. Lucrarile vor fi gata in martie 2009.

Alte pavilioane, cu o suprafata de 40.000 mp, vor trebui construite pina la finalul anului 2011. In plus, o alta problema care trebuie rezolvata este cea a spatiilor de parcare, acum existind doar 2.500 de locuri. „In martie vom incepe lucrarile la parcaje supraetajate pe cinci niveluri, astfel incit sa ajungem la 10.000 de locuri de parcare. Problema este insa gasirea unui investitor“, a spus Cojocaru. Romexpo are o cifra de afaceri de 23 de milioane de euro, iar profitul brut estimat pentru 2007 este de 7,6 milioane de euro.

Organizatorul AMC spera ca scoaterea Salonului din Bucuresti, adica mutarea lui de la Romaero la Tiriac Expo, vizavi de Aeroportul Otopeni, va asigura un flux bun de vizitatori. Nu toata lumea i-a impartasit viziunea, importatorul Peugeot refuzind sa participe la Salon din cauza accesului dificil, precum si a organizarii expozitiei in cort. In fapt, SIAB 2007 a inregistrat 250.000 de vizitatori, la fel ca in urma cu doi ani. Incasarile au fost de circa 5 milioane de euro, iar profitabilitatea in scadere cu citeva procente. Principatul vinovat, o recunoaste si organizatorul, s-a dovedit locul. Drumurile din zona au fost blocate pe toata durata salonului, iar cele 2.600 de locuri de parcare, dintre care doar 800 pentru vizitatori, au fost insuficiente.

Cotidianul