Planul Guvernului pentru Bucuresti: Metrou in Bragadiru si Voluntari, aeroport in sud si tunel sub Palatul Parlamentului. Linie de metrou pana in Bragadiru si Voluntari, aeroport in sudul Bucurestiului, port la Glina si 1 Decembrie sau tunel subteran sub Palatul Parlamentului, sunt doar cateva dintre planurile care par rupte din filme SF, dar care apar in Strategia de Dezvoltare Teritoriala ce urmeaza a fi aprobata de Guvern la finalul lunii iulie. O parte dintre aceste planuri au mai fost propuse sub diferite forme cu mai bine de zece ani in urma, insa au ramas neatinse. Acum strategia redactata de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP) isi propune sa implementeze aceste proiecte in pana in 2035. Printre transformarile notabile dorite la nivelul Bucurestiului se numara "dezvoltarea localitatilor inconjuratoare si crearea de noi zone urbane cu functie dominanta de locuire, localizarea unor importante firme comerciale cu o importanta forta de munca, precum si intensificarea fluxurilor comerciale si umane in intreaga zona functionala urbana", se arata in strategia MDRAP, scrieCapital.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Efectele perverse ale legii hipermarketurilor de pe masa lui Iohannis. Marii retaileri spera cresteri, consumatorul plateste. Promulgarea legii hipermarketurilor, votata in unanimitate de deputati si aflata acum pe masa Presedintelui Klaus Iohannis, ii gaseste pe majoritatea celor implicati complet nepregatiti, desi o parte dintre articole intra in vigoare la 3 zile de la publicare in Monitorul Oficial. Marii retaileri sustin ca va trebui sa renunte la mare parte dintre producatorii locali, ca micii retaileri vor avea mari probleme, iar preturile vor creste. Efectele se vor vedea spre final de an. Cu o zi inainte ca proiectul de modificare a legii 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare sa ajunga la Presedintie spre promulgare, mare parte dintre cei afectati, in special distribuitori- nici nu stiau ce ii asteapta. Cum nu exista un studiu de impact care sa fi insotit proiectul de lege si cum nici retailerii sau furnizorii (producatori romani sau multinationale care produc in Romania) nu au facut scenarii concrete, intrarea in vigoare a legii care ii obliga pe comercianti sa expuna la raft 51% produse de pe lantul scurt, devine brusc un factor maxim de stres cu implicatii pe tot lantul comercial, pana la consumator, anuntaEconomica.net.

Profit de 2,2 milioane de euro pentru Castelul Bran in 2015. Afacerile companiei care administreaza Castelul Bran au crescut anul trecut cu 36%, pana la 16,14 milioane de lei (aproape 3,6 milioane de euro), in timp ce profitul a urcat cu aproape o treime, de la 7,31 milioane de lei la 9,73 milioane de lei (aproape 2,2 milioane de euro), potrivit datelor raportate la Ministerul Finantelor. De asemenea, numarul de angajati al Companiei de Administrare a Domeniului Bran a crescut anul trecut de la 35 la 48. 630.206 de turisti au vizitat anul trecut Castelul Bran, in crestere cu 14,5% fata de anul anterior. Romanii au inceput sa fie mai atrasi de ideea vizitarii castelului, raportul dintre vizitatorii straini si romani reducandu-se de la 61% - 39% in 2014, la 56% - 44% anul trecut. Chiar si asa, numarul turistilor straini care au ajuns la castel a fost in crestere cu 10%, sustin reprezentantii companiei care administreaza Castelul Bran, informeazaBursa.ro.

Facebook Messenger trimite SMS-uri, dar incalca regulile Android. La doar cateva zile dupa ce am anuntat abilitatea Facebook Messenger de a trimite SMS-uri, incep sa iasa la iveala detalii rusinoase legate de implementarea agresiva a respectivei functii de catre Facebook. Cei de la Facebook au fost foarte incantati in privinta integrarii posibilitatii trimiterii si receptionarii de SMS-uri prin intermediul Messenger. Multi utilizatorii care folosesc foarte mult aplicatia Messenger pe mobil au fost de asemenea entuziasmati. Se pare insa ca implemenetarea acelei functii ar fi putut fi cu siguranta mult mai discreta. Mai multe publicatii online si utilizatori obisnuiti au inceput sa raporteze ca implementarea interactiunii dintre Messenger si sistemul de SMS-uri al telefoanelor cu Android incalca termenii si conditiile Google Play. Motivul din spatele acestor plangeri este rezumat foarte bine in captura de ecran de mai jos, in care se poate vedea foarte clar lipsa butonul NO, scriePlaytech.ro.

Detalii noi despre Mercedes-AMG GT R: 585 CP si 0-100 km/h in 3,6 secunde! Mai sunt cateva zile pana la dezvaluirea oficiala a noului varf de gama Mercedes-AMG la Goodwood, insa deja fost dezvaluite primele detalii tehnice ale lui AMG GT R. Motorul V8 de 4,0 litri va avea specificatii imbunatatite comparativ cu GT S, puterea crescand de la 510 CP, la 585 CP, iar cuplul maxim, de la 650 Nm, la 700 Nm. Puterea suplimentara ii ajuta sa atinga 100 km/h in 3,6 secunde, cu 0,2 secunde mai rapid decat actualul varf de gama. Mercedes deja l-a supranumit "bestia din Iadul Verde", semn ca GT R este nascut si crescut pe Nurburgring. Unde probabil ca va dobori si un record-doua, anuntaAuto-Bild.ro.

Cum incearca firmele de colectare si tratare a fierului vechi sa ii fure pe romani. Posesorii de automobile care vor sa le dezmembreze pentru a achizitiona un automobil nou prin programul Rabla trebuie sa fie cu bagare de seam[ atunci cand urmeaza pasii necesari. Romanii care vor un automobil nou prin programul "Rabla" trebuie sa mearga la un dealer acceptat si sa primeasca o nota de acceptare. Cu aceasta trebuie sa se prezinte la un operator economic autorizat sa desfasoare activitati de colectare a vehiculelor scoase din uz, lista fiind publicata pe site-ul Afm.ro. Pentru obtinerea "certificatului de distrugere a autoturismului uzat" exista firme care cer o taxa. Acest lucru este ilegal. Certificatul de distrugere se elibereaza gratuit si iar operatorul economic autorizat achita proprietarului autoturismului uzat, predat spre distrugere, suma platita in mod obisnuit pentru achizitionarea ca deseu a tipului de autoturism respectiv. Exista firme care nu platesc acesti bani, de accea este bine de stiut acest lucru, informeazaCapital.ro.

Impresionanta poveste a inginerului roman care gandeste reactoare pentru rachetele spatiale americane. Programul spatial american a fost cladit prin efortul inginerilor din intreaga lume. Printre acestia s-a numarat si romanul Bogdan Marcu, membru in echipele care au proiectat motoarele pentru Space Shuttle, turbinele motoarelor Merlin 1D, pentru racheta Falcon 9, prima racheta reutilizabila din istorie, care scade extrem de mult costurile de operare ale misiunilor spatiale. Inginerul roman a ajuns sa lucreze in programul spatial american, dezamagit de Romania anilor '90 si convins sa plece definitiv din tara de catre evenimentele cu mineri, scrieEconomica.net.