Bancile nu mai dau credite pentru achizitia de locuinte, dar finanteaza dezvoltatorii imobiliari. Compania cu capital spaniol Gran Via a obtinut o extindere de 35% a liniei de finantare accesate anul trecut la Libra Internet Bank pana la suma de 54 mil. lei, bani ce vor fi ultilizati pentru o noua etapa de dezvoltare a ansamblului sau rezidential din zona Lujerului din Bucuresti. Dezvoltatorul a inceput anul trecut constructia a doua blocuri cu 289 de apartamente pe terenul de 4,3 hectare al fostei fabrici Electrotehnica din Bucuresti. Lucrarile la Gran Via Park au fost sustinute printr-un credit de 40 mil. lei obtinut de la Libra Internet Bank, iar costul total al dezvoltarii se ridica la circa 57 mil. lei. Desi blocurile vor fi predate cumparatorilor abia spre sfarsitul lunii octombrie, Gran Via a reusit sa vanda aproape 130 de apartamente, scrieCapital.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Speculatorii straini au 100.000 de hectare de pamant romanesc.Noii latifundiari sunt mari banci si fonduri de investitii. Institutiile financiar-bancare au acumulat in ultimii ani peste 100.000 de hectare de teren arabil in Romania. Sunt nume importante precum Rabobank, una dintre cele mai importante banci olandeze, grupul italian Generali sau Insight Investment din Marea Britanie. Le cumpara in general pentru a le arenda si a le revinde peste cativa ani in contextul in care hectarul romanesc este mult mai ieftin decat in alte state, iar valoarea lui creste exponential. Institutii bancare, fonduri de investitii, agentii imobiliare, fonduri de pensii si companii de asigurare au ajuns de multi ani pe lista proprietarilor de terenuri arabile din Romania. Atrasi de preturile inca foarte mici, de legislatia permisiva si de atractivitatea lor pentru cei care doresc sa faca agricultura, investitorii au pariat pe un business aproape sigur. Cei care au cumparat la inceputul anilor 2000 au putut vinde deja cu pana la de zece ori mai scump decat au cumparat, iar cei care cumpara acum au sansa sa recupereze de pana la sase ori investitia in urmatorii zece ani, anuntaEconomica.net.

Unde explodeaza consumul - Atentie la ratele din anii urmatori! In primele cinci luni ale lui 2016, volumul cifrei de afaceri din comert cu ridicata si cu amanuntul, intretinerea si repararea autovehiculelor si a motocicletelor a crescut fata de aceeasi perioada din anul trecut cu 15,9% in serie bruta ( 14,6%, serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate ). Fapt semnificativ, la marfuri, cea mai mare crestere s-a inregistrat la vanzarile de autovehicule (+25,7% sau +23,4% ajustat sezonier) iar la servicii conduc serviciile de coafura si infrumusetare, cu +29,7% brut sau 28,1% ajustat sezonier. Semnificativ pentru ca, in fiecare caz, sunt segmentele cele mai sensibile la modificarea veniturilor populatiei si la anticipatiile privind evolutia lor viitoare. Mai mult, raportarea la baza fixa din 2010 arata o crestere sustinuta de la o luna la alta, cu un avans apreciabil pe partea de comert cu autovehicule. Or, acest produs are o pozitie speciala ca indicator al perceptiei situatiei economice, deoarece se pozitioneaza pe locul doi, dupa locuinte, ca valoare (chiar primul in anumite cazuri) de achizitie pentru consumatori, informeazaCursdeguvernare.ro.

Planul Microsoft privind Windows 10 nu va avea rezultatele dorite. Windows 10 este, probabil, cel mai reusit sistem de operare produs de gigantul din Redmond. Nu e de mirare ca Microsoft mizeaza masiv pe el, dar compania s-ar putea sa fi fost prea optimista privind rata de adoptie. Cand Microsoft a prezentat Windows 10 a spus ca se asteapta ca sistemul de operare sa ajunga pe un miliard de dispozitive pana in luna iunie a anului 2018. Dar cand au facut acest anunt, reprezentantii companiei nu au luat in calcul un lucru: esecul sistemului de operare pe smartphone-uri. In luna mai, Microsoft a anuntat ca va concedia 1.850 de angajati si va inregistra costuri de circa 950 de milioane de dolari la divizia de smartphone-uri, scriePlaytech.ro.

Tesla Model X 60D - Cea mai accesibila versiune a SUV-ului electric. In ultima perioada, Tesla Motors se confrunta cu o serie de probleme. Accidentul in care a fost implicata o masina cu modul Autopilot pornit si vanzarile slabe din intevalul aprilie - iunie sunt cele mai importante. Daca prima problema nu poate fi rezolvata atat de usor, pe cea de-a doua, Tesla Motors incearca sa o remedieze. Cum? Prin lanasarea lui Model X 60D. Noul entry-level in gama SUV-ului electric are menirea sa trezeasca interesul si mai multor oameni. Noul Tesla Model X 60D dispune de acelasi set de acumulatori ca versiunea Model X 75D, insa printr-o serie de setari, valoarea oferita este de 60 kWh. Pe scurt, o autonomie de doar 320 de kilometri, cu aproximativ 60 de kilometri mai putin fata de varianta Model X 75D, anuntaAuto-Bild.ro.

Benzina din Romania a ajuns printre cele mai ieftine din Europa. Benzina comercializata in statiile de distributie din Romania a ajuns printre cele mai ieftine din Europa, potrivit ultimului raport Oil Bulletin, publicat de Comisia Europeana. In acelasi timp, la motorina, nu stam la fel de bine: pretul acestui carburant este doar la jumatatea topului celor mai ieftine motorine din tarile UE. Pretul mediu al benzinei, cu toate taxele incluse, comercializata in benzinariile din Romania este de 1,11 euro pe litru, potrivit datelor din ultimul Oil Bulletin al Comisiei Europene. Este al saselea cel mai mic pret al benzinei din cele 28 de tari UE, Romania fiind mai scumpa doar decat Bulgaria, Polonia, Ungaria, Cehia si Estonia. Benzina din Romania a ajuns mai ieftina decat cea comercializata, spre exemplu, in Luxemburg si Letonia, tari care beneficiaza de un regim fiscal mai relaxat si care, pana de curand, aveau preturi mai mici decat ale noastre, la acest carburant. Totusi, la indicatorul "suferinta la pompa", asa cum l-au denumit cei de la Bloomberg, atunci Romania se afla la coada clasamentului, intrucat raportul ia in considerare venitul mediu pe cap de locuitor, un indicator la care sub Romania se afla doar Bulgaria, informeazaCapital.ro.

Incompetenta costa: CNADNR a ajuns datoare vanduta si executata de constructorul italian al autostrazii Bucuresti-Ploiesti. Constructorul italian Impresa Pizzarotti, care a lucrat la Autostrada Bucuresti-Ploiesti, a inceput sa execute silit Compania de Drumuri, dupa ce a castigat mai multe procese impotriva acesteia, inclusiv unul pentru plata a peste 10 milioane de euro, caz in care juristii CNADNR au facut recurs prea tarziu. Proiectul tronsonului de autostrada Bucuresti-Moara Vlasiei, inceput in 2007 si nefinalizat inca pe primii 3 din cei 19 kilometri, a dus la dispute in instanta intre Compania de Drumuri si constructorul italian, al carui contract a fost reziliat in februarie anul trecut. Dupa castigarea mai multor procese, italienii au inceput sa execute silit Compania de Drumuri. Judecatoria Sectorului 1 a admis pe 14 iulie o cerere a Impresa Pizzarotti privind executarea silita a Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), scrieEconomica.net.