Parlamentul European intervine pentru diminuarea sanctiunilor ce vor fi dictate Spaniei si Portugaliei pentru deficit excesiv.Parlamentul European urmeaza sa intervina in favoarea Spaniei si Portugaliei, care se confrunta cu pericolul blocarii de fonduri europene in valoare de milioane de euro ca urmare a faptului ca au incalcat regulile fiscale, anunta joi EurActiv, care citeaza surse europene. Comisia Europeana este asteptata, pe data de 27 iulie, sa decida primele sanctiuni emise vreodata impotriva unui stat membru UE pentru incalcarea Pactului de Crestere si de Stabilitate, dupa ce in luna mai Colegiul Comisarilor a ajuns la concluzia ca Spania si Portugalia nu au depus ''eforturi suficiente'' pentru a-si reduce deficitele. Cu toate ca Parlamentul European nu este parte a procedurilor de sanctionare, institutia a sesizat ''oportunitatea politica'' pentru a influenta decizia. Potrivit surselor EurActiv, presedintele PE Martin Schultz a transmis miercuri executivului european ca institutia pe care o conduce vrea sa aibe un cuvant de spus in aceasta decizie, cel putin in privinta uneia dintre pedepsele prevazute in aceasta situatie de reglementarile UE: inghetarea fondurilor europene pentru cei in culpa, arataCurs de Guvernare.

Business reportFoto: Colaj foto

Bilantul autostrazilor dupa primele sase luni: Cele mai mari progrese sunt pe Lugoj-Deva 3 si Gilau-Nadaselu.Cele mai mari progrese in constructia de autostrazi se inregistreaza dupa primele sase luni pe lotul 3 Lugoj-Deva si pe tronsonul Gilau-Nadaselu, potrivit datelor actualizate de pe site-ul Companiei de Drumuri. Economica.net prezinta evolutia lucrarilor in cadrul celor 8 proiecte aflate in executie, exceptand autostrada demolata si tronsonul abandonat de Bechtel. Lotul 3 Lugoj-Deva este portiunea de autostrada unde lucrarile au avansat cel mai mult de la inceputul anului in puncte procentuale, respectiv de la circa 37% pana la 55%. Contractul in valoare de 580 milioane de lei pentru acest lot lung de 21 de kilometri a fost atribuit in 2013 Asocierii Teloxim Con - COMSA - Aldesa Construcciones - Arcad. Termenul de finalizare a lucrarilor era 27 mai 2016, insa a fost depasit din cauza unor probleme cu Autorizatia de Construire (AC) si Acordul de Mediu (AM), scrieEconomica.

ANAF descopera 441 de fapte penale la firme. Prejudiciul estimat: 1,87 miliarde lei.Inspectorii antifrauda au inaintat organelor de urmarire penala, in perioada ianuarie - iunie 2016, un numar de 441 de acte de sesizare, prejudiciul estimat adus bugetului de stat insumand 1.870.765.728 de lei (echivalentul a 421,3 de milioane de euro), din care 60% reprezinta TVA, potrivit unui comunicat al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Institutia precizeaza ca valoarea actelor de sesizare cu prejudiciu mai mare de 1 milion de euro reprezinta 85% in total valoare prejudiciu stabilit prin actele de sesizare inaintate organelor de urmarire penala. Din punct de vedere al organului de urmarire penala sesizat, cele 441 de acte de sesizare au fost transmise la: parchete de pe langa tribunale - 262 de acte de sesizare; DIICOT - 127 de acte de sesizare; DNA - 26 de acte de sesizare; parchete de pe langa judecatorii - 13 acte de sesizare; parchet de pe langa Curte de Apel si PICCJ - 13 acte de sesizare, relateazaCapital.

Coilprofil - 15 ani de calitate si profesionalism.Coilprofil, unul dintre cei mai importanti producatori de invelitori si sisteme metalice, a incheiat anul 2015 cu peste 11.5 milioane euro cifra de afaceri, in crestere cu 15% fata de anul precedent. Pentru 2016, Liviu Mistodinis, directorul general Coilprofil, si-a propus un avans de 15%. Compania este specializata in productia de sisteme metalice pentru acoperis, respectiv tigla metalica si tabla prefaltuita, sisteme metalice pentru preluarea apelor pluviale, sisteme metalice pentru inchideri, respectiv profile usoare Z si C, tabla cutata, casete structurale si de fatade, panouri sandwich etc. Inca de la infiintare, Coilprofil a avut ca politica de implementare crearea unor produse de calitate prin dezvoltarea unei unitati de productie dotata cu utilaje performante si alegerea unor furnizori de materii prime recunoscuti la nivel european. Astfel, pe parcursul mai multor etape de investitii s-au dezvoltat gama de produse, spatiile de depozitare si serviciile, s-a crescut productivitatea, informeazaRomania Libera.

Cum vindeau romanii piese auto in trecut.Cautand prin arhiva, am gasit o serie de fotografii cu targurile auto din anii '90, dar si cu cateva magazine de piese. Ca si acum, romanii isi asezau cu grija bunurile pe trotuar in asteptarea clientului. Asa cum probabil ati intuit, 90% dintre produse erau destinate Daciilor. In magazinele de specialitate, toate produsele erau aranjate cu precizie, iar abtibildurile cu diversi producatori aveau locul lor in acest spatiu sacru al automobilistului, noteazaAuto-Bild.ro.

BCE a mentinut dobanda de politica monetara la minimul istoric.Banca Centrala Europeana (BCE) a decis, joi, sa nu modifice dobanzile, coborate in luna martie la un nou minim istoric, transmite DPA. Intr-un comunicat de presa al BCE, institutia precizeaza ca, la sedinta care a avut loc la Frankfurt, consiliul guvernatorilor a lasat dobanda de politica monetara la nivelul zero, in timp ce dobanda la facilitatea de creditare marginala a fost mentinuta la 0,25%, iar dobanda la depozite, care se aplica bancilor care stocheaza lichiditatile in exces la banca centrala pentru o perioada de 24 de ore, a fost lasata la minus 0,40%. Institutia cu sediul la Frankfurt a adoptat numeroase masuri de stimulare a economiei: dobanzi reduse, imprumuturi uriase pentru banci, rascumparari de obligatiuni de pe piete. In luna iunie a acestui an, BCE a trecut la o noua etapa prin debutul achizitiilor de obligatiuni emise de companii, o premiera in istoria sa. De exemplu, BCE a achizitionat via Banca Centrala a Frantei obligatiuni emise de o serie de mari companii franceze precum EDF, Sanef, Danone si Renault, potrivitEconomica.