Ministerul Fondurilor Europene: 9 conditionalitati ex-ante au risc crescut de neindeplinire.Principalele conditionalitati ex-ante cu risc crescut de neindeplinire vizeaza sectoarele achizitii publice, transporturi, managementul deseurilor, cercetare si inovare si dezvoltarea digitala, se arata intr-un document al Ministerului Fondurilor Europene (MFE), care prezinta luni raportul de activitate al ministrului Cristian Ghinea la 100 de zile de mandat. Principalele conditionalitati cu risc crescut de neindeplinire (in numar de 9 in total n.r.) vizeaza urmatoarele sectoare: achizitii publice, transporturi, managementul deseurilor, cercetare si inovare si dezvoltare digitala. Stadiul critic in care se afla in prezent procesul de indeplinire a acestor conditionalitati este cauzat de neimplicarea efectiva a institutiilor responsabile care, in lipsa unor actiuni concrete, au amanat repetat termenele asumate si au invocat lipsa asistentei tehnice, in conditiile in care demersurile proprii pentru contractarea acesteia au trenat. De fapt, acest guvern este nevoit sa rezolve in cateva luni conditionalitati care trebuiau indeplinite din 2014 incoace. Un exemplu elocvent este Planul National de Gestionare a Deseurilor- un document care trebuie sa treaca in revista solutiile de sortare si depozitare a deseurilor in toate localitatile tarii, potrivitCurs de Guvernare.

Business reportFoto: Colaj foto

Constructorii intra cu buldozerele pe inca 37 km din autostrada Transilvania.Oficialii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania evalueaza documentatia tehnica pentru constructia a 37 km de autostrada intre Ogra - Campia Turzii, parte a obiectivului de investitii Autostrada Transilvania. Directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, Catalin Homor, ne-a explicat ca documentatia tehnica pentru obtinerea autorizatiei de constructie in vederea inceperii lucrarilor a circa 37 de kilometri din autostrada A3 Campia Turzii- Ogra va fi aprobata pana la sfarsitul acestei luni. "Se lucreaza pe un lot din autostrada Targu Mures-Campia Turzii pentru ca acel contract este de tip Fidic Rosu. Un lot este reziliat si se reia licitatia, iar pentru celelalte trei loturi intre Ogra si Campia Turzii evaluam proiectele tehnice. Pana la sfarsitul lunii predam documentatia dupa care se elibereaza autorizatiile de constructie. In prima parte a acestui an s-au deblocat mai multe lucrari. Pana in luna iunie santierele autostrazii Sebes-Turda au fost blocate pentru ca nu exista autorizatie de constructie. In prezent, odata cu eliberarea autorizatiilor, constructorii au reluat lucrarile pentru constructia loturilor 3 si 4 din autostrada Sebes-Turda. Chiar daca se lucreaza cel putin 10 ore/zi pentru finalizarea loturilor pentru finalizarea lucrarilor pana la sfarsitul acestui an sunt rezervat in privinta deschiderii traficului pentru cele doua loturi, anuntaCapital.

Romanii prefera sa retraga bani de la bancomate, in loc sa faca plati cu cardul.Detinatorii de carduri emise de bancile locale au facut, in prima jumatate a anului, plati de 7,6 miliarde de lei catre comercianti, in crestere cu 22% fata de jumatatea anului trecut. Pe de alta parte, in intervalul ianuarie-iunie a acestui an retragerile de numerar au crescut cu 17% si s-au apropiat de 38 mld. lei, potrivit datelor Bancii Nationale Romane (BNR), citate de Mediafax. Romanii au facut, in primul semestru, 66 milioane de plati la POS, ceea ce inseamna ca valoarea medie a unei tranzactii cu cardul la comercianti a fost de 115 lei, cu 2 lei mai putin fata de primul semestru din 2015. Pe de alta parte, valoarea medie a retragerilor de la bancomate a fost in intervalul ianuarie-iunie de 598 de lei, ceea ce reprezinta aproximativ o treime din salariul mediu net lunar de circa 2.000 de lei. Spre comparatie, in 2015 valoarea medie a retragerilor cu cardurile locale era de 554 lei. Bancile percep de regula comisioane de 0,2% pentru sumele retrase de la ATM, in timp ce platile la comercianti sunt gratuite, scrieRomania Libera.

Ce intampla acum in Marea Britanie si cand iese din UE.Au trecut doua luni de la referendumul din Marea Britanie care a decis, cu o majoritate de 52%, sa iasa din Uniunea Europeana. Socul initial s-a stins repede; au ramas in urma incertitudinea politica si economica, o lira mai slaba si un nou guvern la Londra, insarcinat sa scoata tara din UE. Desi au trecut doua luni, rezultatul referendumul nici macar nu a inceput sa fie pus in practica, iar unii formatori de opinie se intreaba, in presa internationala, daca Brexitul se va materializa vreodata. Noul guvern de la Londra, condus de premierul Theresa May, sustine ferm ca vointa poporului va fi respectata, insa nu a declansat Articolul 50 din Tratatul UE de la Lisabona, care descrie procedura de retragere a unui stat membru din Uniunea Europeana. Nici nu a fost anuntat vreun termen, macar estimativ, cand clauza de iesire din UE ar putea fi activata. Incertitudinea este resimtita pe piete si in economie, insa dezastrul prorocit in perioada premergatoare votului din 23 iunie se lasa inca asteptat. Lira sterlina s-a depreciat cu peste 11% din 23 iunie. Astazi, o lira sterlina mai valoreza 1,31 dolari SUA, de la 1,48 dolari in ziua referendumului, respectiv peste 1,5 dolari anul trecut, inainte de aparitia primelor sondaje care prevesteau, timid, ce avea sa se intample, relateazaEconomica.

Olandezii ar putea sa nu mai poata cumpara masini diesel si pe benzina incepand cu anul 2025.Partidul Laburist din Olanda a propus o lege care interzice vanzarea masinilor diesel si pe benzina dupa anul 2025. Sunt sanse mari ca legea sa fie votata in camera superioara. Viitorul suna verde si oamenii politici se gandesc tot mai mult sa inlocuiasca definitiv automobilele care polueaza. Astfel, in Olanda, partidul Laburist a propus o lege care interzice in showroomuri vanzarea masinilor diesel si pe benzina dupa anul 2025. Propunerea cu pricina a trecut deja de primul filtru al legislativului. "Trebuie sa eliminam emisiile de CO2 si trebuie sa ne modificam obiceiurile de a utiliza carburanti fosili daca vrem sa salvam Planeta", a spus John Voss, initiatorul legii, citat deAuto-Bild.ro.

Multinationala farma acuzata de ANAF de frauda cu TVA- prejudiciu estimat de 10 milioane euro.ANAF a anuntat luni ca a sesizat procurorii pentru recuperarea unui prejudiciu estimat la aproximativ 10 milioane de euro produs bugetului de stat prin neplata TVA de catre o companie multinationala din domeniul farma. Potrivit unui comunicat al ANAF, inspectorii Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili (DGAMC) din cadrul ANAF au verificat activitatea unei firme specializate in comertul cu produse farmaceutice si au constatat un prejudiciu de 44,49 de milioane de lei (cca. 10 milioane de euro) cauzat bugetului de stat prin sustragere de la plata TVA. Potrivit unui comunicat al ANAF, in iulie 2016, DGAMC a sesizat organele de urmarire penala pentru asigurarea recuperarii prejudiciului, noteazaCurs de Guvernare.

Recuperatorii vor putea lua direct banii din conturile celor cu datorii la banca. Proiect. Chiar daca a fost declarat neconstitutional, proiectul de lege care prevede ca un contract de credit sa fie titlu executoriu, fara a mai exista o decizie a unei instante de judecata, isi continua drumul in Parlament. Cu aviz favorabil de la Comisia Juridica a Deputatilor, el asteapta luna septembrie si inceperea activitatii parlamentare pentru a intra la vot. Contractul de credit redevine mai puternic decat completul de judecata. La intoarcerea din vacanta, plenul Camerei Depuitatilor va avea in dezbatere un proiect de lege, avizat favorabil de Comisia Jurridica a Camerei, dupa ce in prealabil a fost respins de Senat. Pl-x21/2014 (proiect de lege ordinara) stabileste ca poprirea salariilor debitorilor persoane fizice va fi facuta, dupa promulgarea legii, prin simpla prezentare a contractului de credit, sau al oricarui act notarial, la angajator, in vederea retinerii unei treimi sau a unei jumatati din salariu, in contul vechilor datorii catre banca. Legea nu se aplica in cazul executarii garantiilor imobiliare aferente creditelor. Practic, banii vor putea retinuti de pe o zi pe alta, fara a mai fi necesare procesul si decizia unei instante de judecata. Daca nu esti de acord cu faptul ca recuperatorul de creante sau banca sa iti puna poprire pe venituri poti ataca in instanta poprirea, dar dupa efectuarea acesteia. "Este profund neconstitutional acest proiect de leg epotrivitEconomica.