Business report: Romania, tara cu a doua cea mai mare scumpire a benzinei din Europa; Inspectorii ANAF au blocat peste 16 mii de firme; Desi bancherii sustineau ca pot intra in colaps dupa aplicarea legii darii in plata, prezentul ii contrazice.

de M.I.     HotNews.ro
Sâmbătă, 27 august 2016, 2:00 Revista Presei | Business

Business report
Foto: Colaj foto
Romania, tara cu a doua cea mai mare scumpire a benzinei din Europa. Preturile la carburanti au crescut cu peste 2% la pompele din Romania, intr-o saptamana. Pretul mediu al benzinei vandute in Romania a crescut cu 2,13% in Romania, in doar o saptamana, potrivit datelor Oil Bulletin, serviciul Comisiei Europene de monitorizare a pietei carburantilor. Este a doua cea mai mare crestere de pret din Uniunea Europeana, dupa Estonia, tara in care preturile au crescut, in acelasi interval, cu 2,4%. Astfel, daca la data de 15 august pretul mediu al benzinei era, in Romania, de 1,068 euro pe litru, pe 22 august (ultimele date disponibile), pretul a ajuns la 1,091 euro pe litru. Cum am spus, este cea mai mare crestere de pret din zona noastra- in Bulgaria benzina s-a scumpit cu doar 0,3%, in Ungaria cu 1%, iar in Polonia tot cu 0,3%. De altfel, benzina este mai scumpa in Romania decat pe toate aceste piete: in Bulgaria si Polonia pretul este de circa un euro pe litru, iar in Ungaria de 1,06 euro, relateaza Economica.net.

Desi bancherii sustineau ca pot intra in colaps dupa aplicarea legii darii in plata, prezentul ii contrazice. Desi bancherii sustineau ca pot intra in colaps dupa aplicarea legii darii in plata, prezentul ii contrazice. La trei luni distanta, doar patru mii de romani si-au exprimat intentia de a-si da casa in plata, adica mai putin de 2% dintre cei care au credite ipotecare. In primele luni de la intrarea in vigoare a Legii, pentru a-si reduce riscurile, bancile si-au inasprit conditiile de creditare. Astfel, in piata s-au putut observa doua reactii. Unele institutii bancare au majorat substantial atat avansul cat si dobanzile, in timp ce altele au preferat sa nu modifice dobanzile si sa ajusteze avansul la un nivel care poate fi foarte usor de absobit de piata. Prin urmare, in luna mai, deja ofertele bancilor nu mai erau accesibile tuturor, in contextul in care avansul cerut clientilor a ajuns, la unele banci, chiar si la 40%. In acelasi timp, clientii s-au impartit in doua tabere. Unii, speriati ca le va fi blocat accesul la creditare, au hotarat sa cumpere cat mai repede o locuinta, in timp ce altii s-au decis sa astepte, mizand pe faptul ca vor scadea preturile locuintelor ca efect colateral al Legii, scrie Capital.

Administratorul judiciar al Complexului Energetic Hunedoara a admis creante de 1,4 miliarde lei. Hidroelectrica ceruse 653 de milioane de lei, dar a fost trimisa la plimbare. Administratorul judiciar al Complexului Energetic Hunedoara (CEH), companie aflata in insolventa, a admis creante de 1,436 miliarde lei, din sumele totale de 2,28 miliarde lei solicitate de creditori, iar 82% din datorie, adica 1,17 miliarde lei este catre statul roman, reprezentat de Ministerul Finantelor, potrivit tabelului preliminar al creantelor.Compania de stat a intrat in insolventa pentru a doua oara in 23 iunie, dupa ce Tribunalul Hunedoara a decis deschiderea procedurii in acest sens, administratorul judiciar provizoriu fiind desemnat Casa de Insolventa GMC.Initial, complexul intrase in insolventa in ianuarie, dar Curtea de Apel Alba Iulia a decis, in 19 mai, anularea intrarii in insolventa, anunta AdevarulFinanciar.

Inspectorii ANAF au blocat peste 16 mii de firme. Peste 16 mii de firme au fost blocate de Fisc. Asta dupa ce inspectorii ANAF au considerat ca patronii afacerilor nu sunt de incredere si ca ar putea face evaziune fiscala. Asa ca Fiscul le-a respins cererile de a-si putea deconta TVA. Patru din zece firme au primit un raspuns negativ de la Fisc, in ultimul an si jumatate, iar patronii reclama ca intreaga procedura nu este transparenta si ca nici macar nu li se explica de ce au fost refuzati. Mai marii Fiscului promit ca vor discuta cu patronii inainte sa le blocheze afacerile. Fara codul de TVA, firmele nu pot deduce taxa pe valoare adaugata, deci ar trebui sa-si creasca cheltuielile sau sa inceteze activitatea. Una dintre cele 16 mii de firme blocate de ANAF este cea patronata de Marius Focsa. Bucuresteanul are o afacere cu 26 de angajati in domeniul constructiei de decoruri, iar in vara s-a trezit ca nu mai poate face afaceri, desi era la zi cu toate darile. Fara o instiintare, ANAF a anulat codul de TVA al firmei, asa ca societatea nu mai putea sa deduca aceasta taxa, relateaza Digi24.

Administratorii firmelor de stat vor fi angajati in functie de raspunsul la "Scrisoarea de asteptari". Autoritatile vin cu o noua abordare a modului in care vor fi recrurati administratorii intreprinderilor de stat. Statul va elabora ceea ce se cheama "scrisoare de asteptari", in care explica cerintele sale de la viitorul angajat. Candidatii trebuie sa raspunda printr-o "declaratie de intentie", iar ce scriu acolo conteaza in decizia de angajare. "Unul dintre principalele mijloace de comunicare dintre autoritatile publice tutelare si intreprinderile publice, inca din faza procesului de selectie a membrilor Consiliului de Administratie, il poate reprezenta Scrisoarea de Asteptari", se arata intr-un ghid denumit "Participarea statului in economie", elaborat de Ministerele Economiei si Finantelor, anunta Economica.net.

Adio facut cu mana! In Singapore au fost introduse taxiurile autonome. In Singapore au fost lansate primele taxiuri autonome. Masinile sunt disponibile intr-o zona speciala care acopera 6,5 kilometri patrati, iar pentru inceput, compania nuTonomy a pregatit sase vehicule Renault si Mitsubishi. Vorbim despre modelele Zoe si i-MiEV care au primit software-ul special dezvotat de compania amintita mai sus. Pentru moment, serviciul de taxi este in test, dar pana in 2018, dezvoltatorii spera sa aiba o flota ceva mai mare. Conform informatiile venite din presa locala, punctele de preluare si de debarcare a pasagerilor sunt fixe, iar cursele sunt gratuite pentru cei care vor sa incerce senzatiile tari ale unei masini fara sofer, scrie Auto-bild.ro.




















2739 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă