Ce castiga si ce pierd transportatorii din noile formule de calcul al tarifelor RCA. Ecouri dupa megaprotestul soferilor. Plafonarea tarifelor RCA, obtinuta in strada prin protestul national de catre marii transportatori, nu ii multumeste chiar pe toti soferii. Ecourile ce razbat dupa actiunile de strada sunt contradictorii.Transportatorii sunt impartiti in doua tabere - unii multumiti, altii nemultumiti - dupa negocierile cu Guvernul si cu Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF), in timp ce vocile din clasa politica semnaleaza chiar interese "din strainatate" in acest conflict. Iar conducerea ASF promite finalizarea tarifelor de referinta, in speta a celor maximale, pentru RCA pe categorii si clase de vehicule asigurate intr-un interval mai scurt decat cel de 30 de zile, anunta AdevarulFinanciar.

Business reportFoto: Colaj foto

Cum Apple si restul starurilor din Silicon Valley fenteaza fiscul. Uniunea europeana vorbeste serios cand spune ca vrea ca marile companii straine sa-si plateasca corect taxele. A dovedit-o obligand Apple, cea mai valoroasa companie din lume, sa dea Irlandei 13 miliarde de euro in taxe neachitate - un ajutor de stat oferit de guvernantii de la Dublin despre care autoritatea antitrust a ue a decis ca incalca regulile europene. Suma reprezinta cea mai mare pedeapsa pecuniara decisa de comisia europeana contra unei singure companii. Apple nu este singura companie straina care se foloseste de legislatiile permisive din Europa sau din alte zone pentru a evita plata taxelor. Spre exemplu, nimeni nu poate intrece in ingeniozitate companiile crescute in Silicon Valley, mai ales cand vine vorba de fentarea Fiscului, scrie businessmagazin.ro.

Se inteteste concurenta in piata de moda. Cum sa facem sa acoperim cat mai mult din piata? Este o intrebare la care, in mod sigur, cauta raspuns orice retailer de moda atunci cand apare un nou concurent. Romanii dau multi bani pe haine si incaltaminte. Atrasi de moda din Vest, care se revarsa in vitrinele magazinelor in toate formele si culorile, consumatorii de la noi se comporta ca si cand ar avea salariile nemtilor sau ale francezilor. Paradoxal, desi puterea de cumparare este mult sub nivelul acestora, romanii aproape ca se afla pe picior de egalitate atunci cand vine vorba de consum in materie de fashion. Evaluata la peste 15 miliarde de lei, piata romaneasca de imbracaminte si incaltaminte (inclusiv echipamentele sportive) va continua sa creasca, incurajata, intr-un fel, si de numele mari care s-au lansat in ultimii doi ani, dintre care numai anul acesta au fost zece branduri, scrie Capital.

Patru banci renunta la programul Prima Casa. Cele putin patru banci au anuntat, mai mult sau mai putin oficial, ca nu mai dau credite Prima Casa. Intesa Sanpaolo si Piraeus Bank nu mai au oferta publicata pe site. Alte doua banci se declara no profile in cazul creditelor ipotecare, cu atat mai mult Prima Casa. Motivul? Marja de profit la acest tip de credit este prea mica, iar rata neperformantelor incepe sa creasca. Piraeus Bank spune ca oferta de creditare va aparea totusi pe site-ul bancii in momentul in care fondurile Prima Casa vor reaparea in conturi. Cu sau fara bani de la stat, unele banci exclud din sfera de interes programul Prima Casa chiar daca sunt printre cele zece banci participante la program. Spectrul modificarii conditiilor de derulare a programului anuntate la mijlocul lunii octombrie, instabilitatea legislativa si faptul ca Prima Casa este un produs ieftin de pe urma carora bancile nu au prea mare profit ii determina pe bancheri sa nu isi mai doreasca sa vanda credite ipotecare, relateaza Economica.net.

Marile gauri negre ale economiei. Topul companiilor de stat care au cele mai mari pierderi. Sumele tocate pentru a tine in viata mamutii sunt ametitoare. Multi dintre gigantii industriali sunt acum in faliment si nimeni nu raspunde pentru pagubele produse. Cauzele acestui dezastru economic sunt mai multe, dar in toate situatiile exista un numitor comun. "Fiecare companie are motive specifice. In principal, e vorba despre management slab, dar si despre alte considerente, precum costurile, care sunt generate tot de managementul slab, dar si de incapacitatea de a genera restructurarea si inlocuirea tehnologica", a explicat Sorin Dinu, analist economic. Dupa mai multi ani de experimente, spune acesta, s-a dovedit ca managementul privat nu are rezultate. Fiecare companie trebuie sa-si prezinte public planurile si strategiile, sa arate ca creeaza valoare pentru actionari. "Randamentul capitalului investit minus costul ponderat al capitalului trebuie sa fie mai mare ca zero", atrage atentia expertul, care in trecut a fost, printre altele, implicat in proiecte Deloitte&Touche, anunta Romania Libera.

OX - prima masina care poate fi impachetata ca mobila de la Ikea. OX este primul vehicul care poate fi impachetat intr-o cutie plata si livrat, exact ca mobilierul Ikea. A fost dezvoltata de un designer de masini de curse la cererea unui filantropist, care avea nevoie de o masina potrivita pentru masini umanitare in Africa. OX este incredibil de simplu de asamblat: producatorii sai sustin ca trei oameni au nevoie de numai 12 ore pentru a-l dezmembra in 60 de elemente componente, ceea ce-i permite sa fie livrat rapid si ieftin in tari din Africa. Aici, personalul misiunilor umanitare il poate reasambla cu eforturi minime pentru a fi folosit la transport. Camionul despachetat poate acomoda 13 oameni si are o sarcina utila de doua tone, scrie Auto-bild.ro.