Puterea de cumparare - cu 60% mai mare decat in 1990. Inegalitatea distribuirii. Castigul salarial mediu net anuntat de INS pentru luna octombrie 2016 a fost de 2.108 lei, cu 14 lei sau 0,7% mai mare fata de luna precedenta. Exprimat in moneda unica europeana, castigul salarial mediu net a fost de 467 euro sau 942 euro la paritatea puterilor de cumparare standard. Respectiv cu numai un euro mai mult fata de septembrie, deoarece cursul de schimb la care a fost incasat a trecut din nou pragul de 4,50 lei/ euro.Mai clar, in pofida majorarilor salariale prezentate mai sus, salariatul roman castiga in medie cam 9 lei brut pe ora iar unul din patru mai putin de 6 lei brut pe ora (dupa impozitare, suma ramasa se duce sub 5 lei "bani in mana"). Media este de sapte ori mai mica decat in Zona Euro, scrie cursdeguvernare.ro.

Afacerea anului 2017: tranzactiile cu puncte de despagubire ANRP. Investitori specializati pregatesc deja banii. Fostii proprietari ai imobilelor confiscate care nu au primit inca nimic de la stat vor beneficia in sfarsit de o lege prin care, teoretic, vor putea fi despagubiti, prin puncte. Sistemul, destul de complicat, le va aduce banii insa in cinci-zece ani, si a aparut deja tranzactionarea paralela a acestor puncte, dar la discounturi (pierderi) semnificative. Vestea buna este ca, odata cu 1 ianuarie, in aceasta piata vor intra fondurile de investitii specializate, care sa ia locul samsarilor, iar fostii proprietari care nu vor sa astepte ani buni ca sa primeasca despagubirile pot avea sansa sa primeasca mai repede bani ceva mai multi, scrie Economica.net.

2017, anul deschiderii a cel putin 160 km de autostrada. Prioritatile Ministerului Transporturilor pentru perioada 2017-2020 sunt implementarea autostrazilor Pitesti - Sibiu, Comarnic - Brasov, Pitesti-Craiova, Cluj-Bors, Targu Mures-Iasi-Ungheni, a drumului expres Ploiesti-Buzau-Focsani, finalizarea lucrarilor la magistrala 5 de metrou Drumul Taberei, a proiectelor privind reabilitarea liniilor de cale ferata intre Sighisoara si Simeria, derularea proiectelor de modernizare a aeroporturilor si dezvoltarea infrastructurii portuare pe Marea Neagra si Dunare. Daca jumatate dintre obiective vor fi indeplinite in urmatorii patru ani, ne putem declara multumiti, scrie Capital.ro.

Aston Martin reinvie legendarul DB4 GT, dupa aproape 60 de ani. Costa 1,9 milioane de dolari! Aston Martin readuce in prim-plan legendarul DB4 GT, modelul cu care nu mai putin legendarul Stirling Moss a castigat cursa de la Silverstone in 1959. Acesta a fost produs in numai 75 de exemplare, intre 1959 si 1963. Exemplarele care au supravietuit timpului sunt acum cotate la o valoare care se apropie de 4 milioane de dolari. Britanicii vor reconstrui manual 25 de exemplare noi ale lui DB4 GT, care vor avea seria de sasiu (VIN) in continuarea celor atribuite modelelor originale, scrie auto-bild.ro.

Inca o luna cu deficit comercial de 1 miliard de euro: performanta industriei auto - anulata de importurile bunurilor de larg consum. Deficitul comercial pe primele zece luni din acest an a fost de 7.899,8 milioane euro, cu circa 23% mai mare decat in aceeasi perioada a anului trecut. Gradul de acoperire a importurilor efectuate pe baza exporturilor realizate s-a mentinut sub cota de 90%, cota pe care o depasisem in fiecare an din perioada 2013 - 2015. Pe primele zece luni din 2016, importurile au crescut intr-un ritm semnificativ mai mare decat exporturile (6,4% fata de 4,1%, la valori exprimate in euro), dar ecartul s-am mai atenuat pe parcursul ultimelor doua luni. De remarcat diminuarea pe octombrie a cresterilor fata de aceeasi luna din anul precedent (doar +3,3% la importuri si +2,0% la exporturi), scrie cursdeguvernare.ro.

Testul produselor la raft. Cum poti fi sigur ca un aliment este fabricat in Romania. Codul de bare de pe produsele alimentare va poate spune exact unde a fost fabricat alimentul respectiv. Informatia poate fi utila mai ales daca obisnuiti sa cumparati marci private ale retailerilor si informatia "made in UE" mentionat pe eticheta nu va este suficienta. Exista posibilitatea identificarii produselor fabricate si ambalate in Romania. Selectarea produselor romanesti in baza codificarii este posibila dat fiind ca aceasta se produce la nivel national. Spre exemplu, Romania are 594, Ungaria 599, Polonia 590, dupa care urmeaza un cod format din patru pana la sapte cifre care este codul producatorului, scrie Economica.net.