Schimbare majora a legislatiei RCA. De Craciun toti soferii vor avea cazier.Pe 23 decembrie 2016 intra in vigoare prevederile Normei pentru aplicarea Ordonantei 54/2016 privind politele RCA. Urmare a acestei norme, asiguratorii isi anunta clientii, brokeri sau consumatori ca vor exista unele modificari in platforma de emitere web a politei RCA. Una dintre ele, este cea referitoare la constituirea unui cazier al soferului care va conduce autovehiculul asigurat RCA. Cazierul soferului va fi inscris in baza de date CEDAM. Asiguratorii trimit informari catre brokerii de asigurare in care explica in ce fel va arata noua polita RCA care se va emite din 23 decembrie, data de intrare in vigoare a Normelor de aplicare a OUG 54/2016. In afara modului in care vor fi sau nu reflecate pe polita de asigurare comisioanele percepute de brokeri, asiguratorii anunta ca va exista o rubrica denumita simplu "Sofer" pentru care se pot transmite infomatii la apelarea Cerere Oferta si Emitere polita RCA, scrieEconomica.

Business reportFoto: Colaj foto

Puterea leului fata de euro in 2017 va fi influentata de factorii externi. Factorii interni - deja inclusi in cotatiile actuale.Analistii a doua mari banci care opereaza in Romania pun pe influenta factorilor externi asupra evolutiei monedei nationale pe parcursul anului 2017 un mai mare accent decat pe cea a factorilor interni. Erste Group Research (respectiv BCR) si Banca Transilvania au insa estimari diferite privind media raportului EUR / RON. Erste Group Research vede media cursului euro pe 2017 la 4,51 lei, cu variatii intre 4,4 si 4,6 lei/euro, in vreme ce Banca Transilvania are o estimare mai optimista a puterii monedei nationale, mizand pe o medie de 4,43 lei/euro. Cele doua banci se pun de acord insa cu privire la principalii factori externi care pot influenta cotatiile leului sunt: eventualele noi majorari ale ratei de dobanda de referinta pe dolar, pe care Federal Reserve (FED, banca centrala a SUA) le-ar putea opera anul viitor; rezultatele alegerilor din Germania si Franta, ca si eventualele alegeri anticipate din Italia; o eventuala accelerare a agendei Brexit, potrivitCurs de Guvernare.

Bancile reinvie creditul cu buletinul si intra pe nisa IFN-urilor.Banci mari, care pana de curand nici nu se gandeau foarte serios la creditele de consum, au inceput campanii agresive pe zona imprumuturilor de nevoi personale. Mai interesant este ca sumele pe care ele le ofera au scazut pana in apropiere de nivelul celor acordate de Institutiile Financiare Nebancare (IFN). Cel putin patru cinci banci mari desfasoara in acest moment campanii sustinute pentru promovarea creditelor de consum. Unele dintre ele, cum este, de exemplu Bancpost, au inceput deja, prin intermediul agentilor, sa distribuie fluturase in care isi expun oferta, uneori foarte apropiata, ca suma oferite de zona ocupata in mod traditional de IFN-uri. Astfel, bancile ofera astazi sume chiar si mai mici de 5000 de lei in baza creditelor de consum. O fac institutii de credit ca BCR, Raiffeisen, Banca Romaneasca, BRD, ING sau Bancpost. Pe de alta parte, Alpha Bank ofera si ea finantari de nivel redus, insa o face in baza unor imprumuturi cu destinatie fixa, cum ar fi achizitia de electrocasnice, informeazaCapital.

HoloActive Touch: Concept de operare revolutionar de la BMW. HoloActive Touch: BMW va prezenta, in ianuarie 2017, in cadrul Targului de electronice de consum CES Las Vegas, un nou concept de operare pentru masinile viitorului. Este vorba de o interfata inovatoare intre sofer si masina, care functioneaza ca un ecran tactil virtual. Ecranul flotant al sistemului HoloActive Touch este operat folosind gesturi ale degetelor si confirma comenzile introduse prin ceea ce soferul percepe a fi un feedback tactil. Este o evolutie a sistemelor existente, BMW Head-up Display, BMW gesture control si operarea prin intermediul ecranului tactil. Noul sistem introduce in ecuatie o componenta noua: pentru prima oara, functiile pot fi controlate fara niciun contact fizic cu suprafetele, chiar daca tehnologia permite folosirea comenzilor vizuale si tactile familiare de la ecranele tactile conventionale. Dupa cum ii spune si denumirea, HoloActive Touch presupune proiectarea unei holograme in habitaclul masinii, vizibila pentru sofer langa volan, la nivelul consolei centrale, arataAuto-Bild.

Certificatele de urbanism vor putea fi emise in format electronic, a decis Guvernul. Guvernul a modificat, joi, o serie de acte normative in domeniul urbanismului, modificarile permitand emiterea certificatelor de urbanism si in format electronic, precum si posibilitatea contestarii in contencios a certificatelor si autorizatiilor de contruire de catre Inspectoratul de Stat in Constructii (ISC). "O modificare importanta o reprezinta introducerea posibilitatii de emitere a certificatului de urbanism in format electronic, documentul avand aceeasi valoare juridica cu certificatul de urbanism emis in format scriptic, cu conditia ca la emiterea sau imprimarea pe hartie a documentului cu semnatura electronica sa fie adaugata si semnatura olografa a semnatarilor autorizati prin lege", anunta Guvernul. Totodata, Inspectoratul de Stat in Constructii a primit dreptul de a ataca in instantele de contencios documentatiile de urbanism sau autorizatiile de contruire ilegale, relateazaEconomica.

Proiect / Statul vrea sa vanda pachete de 20-25% actiunile CN Aeroporturi Bucuresti si CN Administratia Porturilor Maritime Constanta. Ministerul Transporturilor a lansat in dezbatere publica un proiect de Hotarare de guvern care reglementeaza vanzarea prin Bursa a cate unui pachet de 20-25% din actiunile Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB), respectiv ale Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta (CNAPM). Vanzarea ar urma sa se faca prin oferte publice initiale (IPO) adresate investitori privati, potrivit Agerpres. Proiectul de HG da curs unui memorandum publicat in octombrie 2016 de Executiv, prin care s-a convenit ca la CNAB si CNAPM Constanta sa aiba loc o majorare de capital social prin emiterea de noi actiuni reprezentand 20-25% din capitalul social al fiecarei companii si vanzarea acestora prin Bursa de Valori Bucuresti (BVB), mentioneazaCurs de Guvernare.

CNAIR da 10.000 euro/mp de groapa. Daca tot promit inaugurarea a nici 20 km de autostrada in 2016, oficialii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere s-au gandit sa cheltuiasca aproximativ 200.000 euro pentru a repara 20 metri de drum national. Specialistii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere considera ca repararea unui metru patrat de drum national in judetul Valcea costa aproximativ 10.000 euro. Potrivit jurnalul.ro, CNAIR a atribuit un contract, prin negociere directa intre Directia Regionala de Drumuri si Poduri Craiova si Forconcid SA, pentru repararea unui drum national din Valcea. Lucrarile de consolidare, refacere a terasamentelor si a partii carosabile a drumului national costa aproximativ 900.000 de lei, (200.000 de euro). Conform anuntului de licitatie, lucrarile de reparatie sunt efectuate pe o portiune din DN 67 Drobeta Turnu Severin -Targu Jiu-Ramnicu Valcea, pe o lungime de 20 de metri, noteazaCapital.