StiriAuto.ro: Masina cu aer comprimat intra in productie 

de S     StiriAuto.ro
Miercuri, 9 ianuarie 2008, 4:55 Revista Presei | Business

Probabil ca povestea cu masina care functioneaza cu aer comprimat ne-a mai trecut pe a urechi. Acum insa totul a devenit realitate. Vehiculul care utilizeaza un motor alimentat de 1814.4 kg de aer comprimat stocat in rezervoare din fibra de carbon va intra in productie in India destul de curand. Asta dupa 15 ani de munca inglobata de dezvoltarea lui.


Cel care a facut posibil acest vis a fost cel mai mare producator auto din India, Tata Motors si fostul ingeiner din F1, Guy Negre. Vor exista doua modele: MDI Citycat si Minicat. Acestea sunt construite din materiale usoare si sunt generoase atat in zona spatiului pentru pasageri, cat si pentru bagaje. Ambele se bucura de 0 emisii de CO2.


Energia necesara pentru a reumple rezervoarele de aer costa aproximativ 2 dolari, iar independenta este de 60 de km. Exista, optional, si unitati de propulsie clasice pentru a dubla distanta parcursa pana la reumplerea rezervorului.


Intrebarea este daca MDI Citycat si Minicat ar putea, in fapt, sa creasca cererea pentru aer comprimat. Imaginati-va cum ar fi sa faca cineva bani din vinderea aerului comprimat imbuteliat. Cu resursele mari de la Tata Motors si setea nepotolita de masini mici cu consum redus de pe piata Indiei - si chiar cea Europeana -, aceste “jucarii” au sanse destul de mari sa devina un succes.

StiriAuto.ro























728 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Masina cu aer comprimat intra in productie (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 10:33)

    Pavel Dan [anonim]

    Domnule jurnalist (nu stiu cum va cheama din moment ce nu v-ati semnat),

    Datele tehnice prezentate de dvs. sunt total inexacte.

    La link-ul urmator se vad datele tehnice (pe site-ul celor care au facut efectiv masina)
    http://www.theaircar.com/detalles_MiniCats.html

    de unde rezulta o autonomie de 150 km si o viteza maxima de 110 km/h

    Poate ar fi fost interesant sa precizati ca peste 50 km/h propulsia se face de un motor cu combustie ce foloseste combustibili diversi (benzina, petrol, bio diesel, gaz, gaz lichid, combustibil ecologic, alcool - etc) - dupa cum rezulta din:
    http://www.theaircar.com/thecar.html

    La link-ul urmator se vad datele tehnice ale tank-ului de aer comprimat care la Minicat ajunge la 70-80 kg
    http://www.theaircar.com/tanks.html

    De unde ati scos aproape 2 tone de aer comprimat?
    Citez:
    "Vehiculul care utilizeaza un motor alimentat de 1814.4 kg de aer comprimat". Sau ati dorit sa spuneti altceva?

    Tata Motors nu a avut nici un rol in indeplinirea acestui vis. A cumparat doar o licenta de productie de la inventator, asa cum a cumparat de exemplu si MDI Andina S.A din Columbia dupa cum se poate vedea din padina de stiri de pe http://www.theaircar.com

    Rolul principal la avut doar dl. Guy Negre si echipa lui (ceea ce nu rezulta din formularea dvs.).

    "Felicitari" pentru articol. As fi curios sa stiu cine v-a dat voie sa publicati asa o aberatie.
    Dan Pavel, un simplu cetatean scandalizat

    PS: acest comentariu nu a fost publicat pe site-ul StiriAuto motiv pentru care il postez aici.
  • 0 (0 voturi)    
    vai de presa noastra (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 11:30)

    skorpion [anonim]

    Felicitari domnule Dan Pavel. Mai multi cetateni scandalizati ca dumneavoastra ar trebui sa intre pe Internet, cu astfel de interventii, sa stopam alienarea presei romanesti cat de mult posibil.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version