De Craciun si Revelion, cel mai bine s-au vandut alimentele, potrivit lanturilor de magazine.

Bananele au fost cele mai bine vandute produse de Sarbatori in marile lanturi de magazine, iar romanii au cheltuit, in medie, de doua ori mai mult decat intr-o perioada normala de peste an, potrivit datelor furnizate de companii.

Ca si in alti ani, mancarea a fost atractia principala a romanilor iesiti la cumparaturi. Mai bine de jumatate (51%) dintre produsele achizitionate in perioada Sarbatorilor de Iarna din marile lanturi de magazine au fost din categoria celor alimentare.

In cosul de cumparaturi al romanilor au mai intrat jucarii, pachete de cadouri, decoratiuni si articole vestimentare (31% din totalul vanzarilor) si produse electronice, electrocasnice si IT&C (18%).

Potrivit unui clasament realizat pentru EVZ de retailerul Carrefour, bananele sunt produsele care s-au vandut cel mai bine in aceasta perioada. Pe locul secund s-a clasat apa minerala carbogazoasa, urmata de apa plata, portocale vrac si zahar la un kilogram.

Dulciurile si cozonacii italieni (Panettone) au saltat vanzarile lantului Kaufland, in tip ce casele de marcat ale MiniMax Discount au batut produse alimentare in proportie de 65%.

La Selgros s-au vandut foarte bine articolele din gama „home entertainment” - televizoare, DVD-playere si electrocasnicele mici, precum si articolele specifice sezonului - lumanari, servetele, decoratiuni de brad si brazi

Au scos tot din portofel

Romanii nu s-au uitat la portofel cand au iesit la cumparaturi pentru Sarbatori. O indica estimarile privind vanzarile realizate de comercianti, fie magazine de tip cash&carry, hipermarketuri sau discounteri: vanzari duble la Carrefour fata de o perioada obisnuita de peste an, cu 30% mai mari la Selgros, cu 35% la MiniMax Discount.

„Romanii se indreapta tot mai mult catre produse de calitate si produse speciale pe perioada Sarbatorilor, tendinta valabila atat pentru produsele alimentare, cat si nonalimentare”, explica Raluca Pavel, directorul de marketing al Kaufland.

In magazine miroase a sarmalute

Potrivit estimarilor EVZ, marile lanturi de magazine au castigat, in luna decembrie, circa 400 de milioane de euro, in conditiile in care ultima luna din an genereaza intre 15% si 20% din vanzarile anuale ale retelelor de comert.

Din lipsa de timp, romanii s-au inghesuit sa cumpere mancare gata pregatita, tendinta in cumparaturi tot mai evidenta inca de la inceputul lunii decembrie.

Sarmalutele si salata de boeuf se pregateau la foc continuu, in bucatariile marilor lanturi de hipermarketuri, inainte de Sarbatori.

„Lipsa timpului, pretul accesibil si retetele traditionale determina din ce in ce mai multi consumatori sa cumpere produsele gata preparate”, explica Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour, primul hipermarket de la noi care a mizat pe astfel de produse.

Integral in Evenimentul Zilei