Economia Coreei de Nord, cifrele si realitatea: de unde are bani Kim sa faca bomba nucleara. In pofida sanctiunilor economice impuse de-a lungul anilor si izolarii aproape totale fata de economia globala si sistemul financiar international, Coreea de Nord reuseste sa-si finanteze programele militare ambitioase, inclusiv dezvoltarea de rachete balistice si arme nucleare, iar potrivit unor surse traverseaza chiar un fel de "boom" economic. Economia nord-coreeana a crescut, anul trecut, cu 3,9%, cea mai puternica crestere economica din 1999, potrivit datelor Bancii centrale din Coreea de Sud, care se bazeaza pe informatii furnizate de Ministerul Reunificarii si serviciile de spionaj, spune Economica.net.

Business ReportFoto: Colaj foto

Romania - cea mai mare crestere economica post aderare. Ceilalti au crescut inainte de integrarea in UE. Sporul brusc din 2007 - greu de egalat. Romanii au inregistrat cel mai mare spor al Produsului Intern Brut (PIB) per capita dintre tarile Europei Centrale si de Est, in 2016 fata de 2003, chiar daca majoritatea acestora aveau sa intre oficial in Uniunea Europeana inca din 2004, iar Romania avea sa adere abia in 2007, potrivit datelor Bancii Mondiale. Cresterea PIB per capita a fost de peste 241% in Romania in 2016 fata de 2003, in preturi curente in dolari SUA, mult superioara celei a Poloniei (peste 117%), a Slovaciei (90%), Cehiei (87%) sau Ungariei (51%), informeaza Curs de Guvernare.

OMC a revenit: Subventiile acordate Boeing sunt legale. Organizatia Mondiale a Comertului (OMC) a revenit luni asupra unei decizii anterioare potrivit careia anumite subventii americane acordate constructorului aeronautic Boeing sunt ilegale, revenire care risca sa dea o lovitura Uniunii Europene in disputa sa comerciala cu SUA privind subventiile acordate producatorilor de avioane, informeaza Reuters si AFP. In luna noiembrie a anului trecut, un grup de experti de la OMC a decis ca o serie de reduceri de taxe acordate Boeing in 2013, de catre statul american Washington, pentru ca producatorul de avioane sa produca noul sau avion 777X in acest stat, au avut drept efect o limitare a importurilor, spune Capital.

Tranzactie gigant! Producatorul de mezeluri Caroli, cumparat de un grup mexican. Compania Caroli Foods Group a fost preluata de multinationala mexicana Sigma Alimentos, potrivit reprezentantilor companiei Caroli. Sigma Alimentos detine 51% din actiuni, potrivit ZF. Cu privire la aceasta tranzactie, Mario Paez, CEO al Sigma, a declarat: "Aceasta achizitie ne permite sa ne ducem mai departe strategia de dezvoltare in regiunea extrem de atractiva a Europei de Est", informeaza Romania Libera.

Atentie cand folositi cardul in tranzactii internationale. Bancile au trei cursuri de schimb valutar, si pentru un euro vi se iau si 4,75 lei. Institutiile de credit ofera clientilor sai si operatiuni de plata in cont sau de plata cu cardul a unor tranzactii efectuate in strainatate sau in mediul online pentru plata diverselor bunuri si servicii achizitionate din alte tari. In functie de serviciul ales, cursul de schimb difera de la 4,61 de lei la 4,88 de lei un euro (cu tot cu comisioane) pentru o plata de 150 de euro pe internet, in conditiile in care BNR afiseaza un curs de 4,59 lei/euro. Legal, spread-ul bancii poate urca si peste 100% fata de cursul BNR, conform Economica.net.

Cum isi fura statul caciula: Economia la tichete in programul "Rabla" a umplut tara de masini nefiscalizate. In prima jumatate a anului 2017, mai putin de un autoturism din cinci nou inmatriculate a fost un autoturism nou, rezulta din confruntarea datelor publicate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA) cu cele ale INS. Mai precis, este vorba despre circa 59 de mii de autoturisme noi livrate fata de aproape 300 de mii de noi inmatriculari consemnate. Astfel, varsta medie a parcului auto si-a accelerat cresterea undeva spre o valoare situata intre 14 si 15 ani, dupa ce un studiu al PricewaterhouseCoopers din urma cu doi ani atragea atentia asupra procesului de imbatranire a parcului auto de la 7,7 ani in anul 2008 pana la 12,9 ani in anul 2014, potrivit Curs de Guvernare.

O noua autostrada in Romania. Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere plateste lucrarile pentru un lot din autostrada Sebes-Turda. Lucrarile celui mai avansat proiect de autostrada din Romania, lotul 3 Sebes-Turda, s-ar putea finaliza luna viitoare. Constructorul primeste 6 milioane euro pentru constructia a 12,45 km din autostrada Sebes-Turda, lot 3. Mai exact, Tirrena Scavi SPA Italia, Sucursala Cluj deconteaza 26,87 milioane lei pentru proiectarea si executia a 12,45 km din lotul 3 al autostrazii Sebes-Turda. Conform CNAIR, lucrarile pentru cei 12,4 km de autostrada sunt finalizate in proportie de aproximativ 90%. Contractul pentru lotul 3 din autostrada Sebes-Turda a fost semnat in luna mai 2014, lucrarile costa 420.51milioane lei, proiectantul celor 12,45 km de autostrada este Aecom Ingieniera SRL, consultant DRDP Cluj, conform Capital.