Gardianul: Firmele de asigurari sunt decise sa puna capat "jafului" practicat de service-urile auto

de Simona Simionescu     Gardianul
Sâmbătă, 8 martie 2008, 5:48 Revista Presei | Business

Service auto
Foto: Gardianul
Companiile de asigurari pregatesc o grea lovitura service-urilor auto din Romania la care asiguratii cu polite RCA si CASCO isi repara masinile avariate. Introducerea softului de reparatii Audatex nu va mai permite umflarea facturilor eliberate de service-uri. Si soferii ar putea suferi de pe urma politicii agresive a asiguratorilor, pentru ca unele companii au in vedere majorarea tarifelor de prima.

Asiguratorii pregatesc solutia pentru a nu mai fi furati de service-urile auto cu care lucreaza si care, spun ei, pur si simplu „mananca“ din profiturile lor. „Nu este un secret pentru nimeni ca atelierele auto elibereaza facturi astronomice pentru piesele pe care le folosesc la repararea unei masini. Iar toate aceste facturi, care sunt marite chiar cu 40-50%  fata de preturile reale, le decontam noi“, ne-a declarat Tudor Moldovan, directorul general al companiei Generali Asigurari. Acesta este principalul motiv pentru care industria asigurarilor din Romania a platit anul trecut peste 700 de milioane de euro pentru pagubele provocate de soferi, in timp ce piata asigurarilor generale a raportat prime subscrise de 1,7 miliarde de euro. „Profitul industriei de asigurari nu este numai in buzunarele patronilor de ateliere auto. Acestia isi impart «castigurile» cu importatorii de piese si dealerii auto, pentru ca de cele mai multe ori service-urile apartin acestora din urma“, explica Moldovan.

In aceasta filiera, totul functioneaza „ca la carte“. Dealerii auto vand autoturismele noi la preturi destul de mici, si astfel au asigurata clientela. „In mod logic, nici piesele de schimb nu ar trebui sa fie atat de scumpe pe cat le fac sa para service-urile. Insa de aici isi trag profiturile acestia“, mai spune Tudor Moldovan. Patronii atelierelor agreate de asiguratori nu castiga numai din piesele de schimb, ci si din serviciile de reparatii. Practic, sunt taxate mai multe servicii decat ar fi fost necesare pentru a remedia masina respectiva.

Integral in Gardianul























326 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Coruptia (Duminică, 9 martie 2008, 9:51)

    Eu [anonim]

    Coruptia e f mare prin service-uri, trebuie sa mergi cu galeti de bani. Ar trebui bagati la puscarie hotii de acolo (bine, si doctorii la care dai spaga tot asa, pt orice, dar asta e alta poveste...)
  • 0 (0 voturi)    
    cine cui mananca profiturile si cine plateste (Duminică, 9 martie 2008, 19:26)

    Ana [anonim]

    Firmele de asigurari, atelierele auto, dealeri, etc. Oamenii astia uita ca profiturile lor vin din buzunarele noastre. Imi place cum asiguratorii se gurguta din cauza ca atelierele "mananca" din profiturile lor. As vrea sa ii aud revoltandu-se ca din cauza atelierelor "mancaciose" firmele de asigurari incarca facturile oamenilor (prime mari, etc.) si ca in fapt, motivul pt care vor sa implementeze softul e dorinta lor de a le oferi servicii mai bune clientilor pentru preturi mai mici. De unde atata! Singura lor problema e ca felia lor de tort ar putea fi mai mare si nu e!
    Preturi mici la dealer!!! Ce noutate!!! Altii care fura de sting. Dom'le, inteleg, lumea trebuie sa iasa cu un profit dintr-o afacere. Dar chiar e nevoie sa jecmaneasca nenorocitii care muncesc o vita sa ia o nenorocita de masina si aia platita prin imprumut cu dobanzi piperate si tot felul de "ajustari" la rate de schimb valutar!!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică