Piata bunurilor de larg consum (FMCG) a inregistrat, anul trecut, un ritm de crestere de 19,5% in valoare si de 9,9% in volum fata de anul 2006, potrivit unui studiu al companiei de cercetare si studii de piata MEMRB. Segmentul bauturilor a fost cel mai dinamic din FMCG, inregistrand o crestere de 24,6% fata de anul anterior, motorul de crestere si cel mai important pilon fiind reprezentat de bauturile alcoolice.

Piata alimentelor a crescut, in valoare, anul trecut, cu 16,9%, iar cea de non-food s-a majorat, anul trecut, in valoare, cu 12,8% fata de anul 2006. Astfel, bauturile au reprezentat, in volum, un procentaj de 45,5% din totalul pietei de FMCG si de 44,2% in valoare, cu 1,8 puncte procentuale mai mult decat in anul anterior.

Din totalul bauturilor, berea a inregistrat cel mai mare ritm de crestere, de 9,6% in volum, fata de anul precedent, ajungand, astfel, la un volum de 19,4 milioane de hectolitri si la o valoare de un miliard de euro, potrivit datelor Asociatiei Berarii Romaniei.

Cel mai important segment din categoria de non-food a fost, potrivit studiului MEMRB, cel al cosmeticelor, cu vanzari de 57,6% din totalul valoric al pietei, urmat de detergenti, care au reprezentat, ca valoare, 26,3%.

Cel mai important segment din categoria non-food a fost, ca valoare, cel al detergentilor, cu un procentaj de 18% din total, dar cu o scadere de 2,6% fata de anul precedent. Desi vanzarile la balsamurile de par au inregistrat cea mai mare crestere, de 51,6%, fata de 2006, acestea reprezinta doar 1,5% din totalul vanzarilor de produse non-food. Scutecele de copii, sampoanele de par si deodorantele au reprezentat fiecare intre 8% si 9% din totalul vanzarilor, iar odorizantele, parfumurile si produsele pentru ingrijirea nou-nascutilor au raportat printre cele mai mari cresteri de anul trecut pe segmentul non-food.

Romanii sunt mari consumatori de carne procesata, sortiment care a inregistrat, anul trecut, o cota valorica de 36,3% din totalul bugetului alocat pentru mancare al romanilor, in crestere cu 19% fata de anul anterior.

Cel mai mare ritm de crestere l-a inregistrat, anul trecut, produsele lactate, respectiv sana si chefirul, care au ajuns la o cota valorica de 0,6%, cu 59,5% mai mare decat in anul 2006.

Business Standard