Business Standard: Bancile si farmaciile au dublat chiriile in centru

de Alexandru Urzica     Business Standard
Marţi, 6 mai 2008, 1:03 Revista Presei | Business

In aceste zone, chiriile variaza intre 1.320 si 1.440 de euro pe metru patrat anual, in timp ce arii similare din provincie se situeaza la 540 de euro/mp/luna, conform unui studiu al companiei de consultanta imobiliara Cushman&Wakefield Activ Consulting. Desi, traditional, zonele respective erau ocupate de firme din zona retailului alimentar sau vestimentar, consultantii imobiliari spun ca acestea au fost partial inlaturate de chiriile din ce in ce mai mari.

Stocul de spatii inchiriabile pe principalele artere comerciale este de circa 50.000 de metri patrati, mult sub cererea pietei. Inca din 2004, bancile au inceput sa isi extinda retelele de unitati in zonele centrale ale marilor orase, urmate mai tarziu de farmacii si de cazinouri.

“Multe magazine s-au transformat in banci, deoarece nu puteau sustine chiriile. Bancile au crescut nivelul chiriei cu 50% pana la 100%”, a declarat pentru Business Standard Andrei Vacaru, senior consultant in cadrul companiei de servicii imobiliare Jones Lang LaSalle. “Dezvoltarea retelei in ultimii ani a avut in vedere deschiderea de noi unitati in spatii inchiriate”, a declarat pentru Business Standard Corneliu Cojocaru, director comunicare la BCR, care adauga ca extinderea vizeaza zone cu potential de afaceri.

Surse din piata bancara au declarat pentru Business Standard ca pretul platit de institutiile financiare in zonele mentionate poate sa ajunga pana la 120 euro/metru patrat/luna. Termenul mediu de inchiriere a spatiilor comerciale pentru deschiderea de unitati bancare este intre trei si cinci ani.

Printre companiile care au inchis unitati in aceste zone pe fondul chiriilor prea mari se numara magazinele de cosmetice The Body Shop sau cel de accesorii premium si de lux Lancel. Calea Victoriei are o traditie in ceea ce priveste brandurile de lux, aici activand nume precum Escada, Max Mara, Ermenegildo Zegna sau Blumarine.

Interesul pentru zonele respective este explicat prin vizibilitatea oferita, acestea fiind printre cele mai circulate artere din Capitala. “Prezenta pe aceste bulevarde iti ofera si imagine, si profitabilitate, depinde de firma. Magheru si Calea Victoriei sunt singurele zone cu prestigiu din Capitala, de aceea este important pentru o firma sa fie acolo”, a declarat Madeleine Florescu, director general Madison Rand Promotions. Compania opereaza magazinul de cosmetice de lux Madison, situat in zona Calea Victoriei.

Business Standard
























92 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă