SUV-urile compacte reprezinta cel mai activ segment din piata europeana de autoturisme, vanzarile modelelor 4x4 avand cea mai mare crestere, urmate de coupé-urile premium si masinile exotice. De cealalta parte, coupé-urile accesibile, monovolumele mici si SUV-urile mari au pierdut cei mai multi clienti.

Preferintele europenilor in materie de masini sunt in plina transformare, dupa cum reiese din ultimele date colectate de specialisti. Bilantul anului 2008, pe segmente, scoate la iveala faptul ca SUV-urile compacte, din ce in ce mai ieftine si din ce in ce mai numeroase, sunt preferate de tot mai multe persoane, iar acest lucru se poate constata si in Romania. Acest segment a crescut cu 49,1% fata de anul trecut, ajungand la 143.302 unitati vandute. Din fericire, ponderea acestei clase in totalul pietei este inca destul de mica, astfel ca ecologistii nu au motive serioase de ingrijorare.

Cel mai mic segment, al masinilor de oras, este condus in continuare autoritar de Fiat Panda, care detine, cu cele peste 250.000 de unitati vandute, o cota de piata, in clasa sa, de 22,7%. Pe locurile urmatoare se afla trio-ul Toyota Aygo, Peugeot 107 si Citroën C1, apoi nou-intratul Renault Twingo si batranul Chevrolet Spark/ Matiz. In clasa urmatoare, supermini, lider a ramas Peugeot 207, care a contabilizat si vanzarile lui 206, aflat inca in oferta pe mai multe piete.

Renault Clio se afla pe locul doi, urmat de Opel/Vauxhall Corsa, Fiat Grande Punto/Punto si Ford Fiesta. In segmentul compactelor, rebotezat „clasa medie inferioara”, cel mai bine vandut model este Volkswagen Golf (impreuna cu varianta Golf Plus), care este totodata si cel mai popular model din Europa, cu 548.942 de unitati. De altfel, clasa compacta ramane cea mai cautata de europeni, avand o pondere de 20,47% (peste 4 milioane de autoturisme) in totalul pietei.

Saptamana Financiara