Mediul on-line a dobandit un plus de incredere pentru advertiseri, odata cu lansarea datelor de audienta si a profilelor sociodemografice ale BRAT. „In primul rand, aceste date sunt un mare salt de imagine pentru industrie. Acestea arata ca piata este unita si functioneaza cum ar trebui. Se vede ca exista eforturi comune, ceea ce reprezinta semne de maturizare a pietei”, spune Calin Rotarus, Managing Partner ARBOinteractive. Deja advertiserii si-au majorat bugetele de publicitate pentru internet. Biroul Roman de Audit Tiraje (BRAT) a lansat, ieri, primele date de audienta si profilele sociodemografice ale celor peste 150 de site-uri masurate in studiu. Astfel, dupa ce a inceput sa „adune” bani, online-ul romanesc incepe sa puncteze si la capitolul credibilitate.

„Prin livrarea acestor rezultate, site-urile vor beneficia de rezultate comparabile cu cele ale celorlalte medii: numar de persoane ce au accesat site-ul, in medie pe saptamana, si profilul sociodemografic al acestora. Site-urile web vor trece astfel de la un sistem de masurare exclusiv tehnic, in care se masoara «calculatoarele/browserele» de pe care este accesat un site, catre un sistem de masurare in care persoana, vizitatorul site-ului, este in centrul atentiei”, declara Arina Ureche, directorul general al BRAT. Fondatorul regiei on-line de publicitate AdEvolution, Val Voicu, crede ca aceste date sunt un pas bun pentru industrie, mai ales ca astfel de studii exista in aproape toata Europa Occidentala. „Aceste date nu cred ca vor aduce un plus volumului de publicitate on-line, avand in vedere ca piata oricum are o crestere anuala de aproape suta la suta, dar vor creste cu siguranta increderea si gradul de seriozitate al mediului on-line”, puncteaza Val Voicu.

Integral in Financiarul.