O parte dintre aparatele pentru plata cu cardul la comercianti (POS-uri) ale unor banci, printre care BCR, Banca Transilvania si Bancpost, au avut probleme de functionare din cauza schimbarii sistemului national de apelare în retelele de telefonie fixa, au confirmat oficiali bancari. Potrivit acestora, in momentul în care se efectueaza o tranzactie prin POS, acesta se conecteaza la sistemul informatic al unei banci printr-o operatiune asemanatoare unei apel telefonic.

Astfel, unele POS-uri ale institutiilor care folosesc reteaua Romtelecom nu au putut fi folosite pentru tranzactii din cauza ca numerele de telefon corespondente nu contineau si prefixul de judet. Banca Comerciala Româna (BCR) avea, la sfârsitul saptamânii trecute, 483 de POS-uri active care nu functionau din cauza schimbarii sistemului de numerotatie în reteaua Romtelecom. „Dintre POS-urile înregistrate drept active, adica la care s-a efectuat cel putin o tranzactie pe zi în ultimele trei luni, avem doar 483 pentru care nu s-a facut înca actualizarea prevazuta de trecerea la noul plan national de numerotatie.

Avem, însa, un numar mai mare de POS-uri inactive prin care nu s-au efectuat tranzactii în ultimele trei luni“, a declarat directorul de comunicare al BCR, Corneliu Cojocaru, citat de NewsIn. Reprezentantii Bancii Transilvania (BT) sustin ca au întâmpinat aceleasi dificultati, însa problema a fost rezolvata recent. „Schimbarea numerotatiei electronice a avut influente si asupra POS-urilor BT, însa problema a fost solutionata.

Gardianul