Companiile de asigurari care activeaza pe piata autohtona par sa se indrepte vertiginos spre un punct de rascruce in privinta platii daunelor pe segmentul auto. Principala cauza care face ca 90% din banii achitati pentru asigurarile generale sa fie transformati in daune platite pentru asigurarile Casco si RCA tine de costurile ridicate ale service-urilor. Desi la un moment dat se vorbea de introducerea unui soft care sa optimizeze costurile, se pare ca acesta e doar o himera pentru majoritatea companiilor.

In tot acest timp, service-urile mari fac legea, intrucat asiguratorii nu s-au hotarat asupra unei strategii comune pentru piata autohtona.

Unele companii vad o solutie in marirea politelor de asigurare. Totusi, se tem de reactia clientilor si asa obositi de termenele lungi de asteptare pentru repararea masinilor in service-uri.

Asiguratorii scot bani grei din conturi pentru achitarea daunelor auto la Casco si RCA, in conditiile in care principalii „vinovati” pentru aceasta stare de fapt sunt service-urile, care supraincarca nota de plata, si soferii foarte slab pregatiti. „75% din asigurarile generale sunt asigurari auto (RCA si Casco), astfel ca este normal ca si daunele sa fie legate de aceste polite care domina piata. Frecventa mare a daunelor este determinata de starea proasta a drumurilor - si asa insuficiente - si de aglomeratie, dar si de lipsa parcarilor in orase (o multime de daune au loc in parcari din cauza aglomeratiei).

Un alt factor tine de calitatea slaba a conducatorilor auto care nu respecta regulile de circulatie”, ne-a declarat un asigurator. Pe langa acestea, valoarea mare a costurilor de reparatie a autovehiculelor (piese de schimb scumpe, manopera foarte mare) ridica si ea acel procent pentru achitarea daunelor, la fel ca si practicarea unor tarife mici de catre societatile de asigurare atat pentru RCA, cat si pentru Casco.

Service-urile «umfla» facturile asiguratilor

Ca orice „meseriasi” tipic mioritici, multi dintre mecanicii auto de la service-uri au tendinta sa lucreze foarte putin si sa ponteze o ora de munca pentru 3-4 ore. Astfel ca, desi pretul de „inlocuire” a pieselor avariate cu altele noi ar trebui sa fie mic, acestea sunt in unele cazuri si de doua ori mai scumpe. La fel si manopera. Nu putine sunt si cazurile cand persoane care au intrat in service cu masina s-au trezit ca, desi fusesera puse la plata si ele, si firmele de asigurari pentru o manopera impecabila si pentru piese nou-noute, piesele erau aceleasi, reparate si cosmetizate un pic.

Gardianul