Noua din primele zece flote de autocamioane apartin romanilor. Noua din primele zece companii de transport de marfa care detin cele mai mari flote pe piata locala sunt companii romanesti, infiintate de antreprenori locali. Primii zece transportatori detin o flota de circa 7.000 de camioane, scrie Ziarul Financiar.

Voestalpine: Avem aproape jumatate din terenul pentru investitie. Voestalpine, concernul austriac care intentioneaza sa construiasca un combinat siderurgic la Marea Neagra, a contractat aproape jumatate din terenul vizat din zona Agigea-Constanta, a declarat pentru Business Standard purtatorul de cuvant al companiei, Peter Schiefer.

Bechtel: Pana la sfarsitul lunii viitoare vom avea asfaltati cel putin 15 km de autostrada. Compania Bechtel a inceput asfaltarea pe autostrada Transilvania, in zona Ciurila fiind deja acoperiti cu asfalt 6 kilometri pe ambele sensuri, alti 10 kilometri fiind pregatiti pentru aceasta operatiune. Portiunea pe care se lucreaza face parte din zona pe care urmeaza sa o viziteze astazi premierul Calin Popescu-Tariceanu, noteaza Ziarul Financiar.

Fotospion: Mercedes S-Klasse va primi un facelift. Ultimele fotografii spion tradeaza un facelift minor pentru modelul de lux Mercedes S-Klasse. Pentru a nu ramane indiferent la progresele facute de BMW cu noul Seria 7, rivalul Mercedes pregateste in scurt timp dezvaluirea unui facelift pentru S-Klasse. Jurnalistii de la WorldCarFans au reusit sa surprinda o serie de fotografii ale noii limuzine nemtesti, instantanee care tradeaza modificari subtile, scrie Automarket.

Romanii iau masini americane in leasing, iar asiatice si europene cu plata pe loc. Masinile americane scumpe sunt cumparate de catre romani in leasing in proportie de circa 80%, in vreme ce, la polul opus, se plaseaza cele italiene, unde ponderea leasingului, printre modalitatile de achizitie, este sub 20%, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), noteaza Business Standard.

Trident Iceni - supermasina cu consum de mini. Daca sunteti in cautarea unei supermasini cu care sa faceti impresie, dar sa pozati drept ecologisti, atunci aceasta se numeste Trident Iceni. Este vorba de un coupe superb de doua locuri care costa aproximativ 100.000 de euro si are sub capota un propulsor diesel V8 de 6.6 litri produs de General Motors (GM) si transformat usor pentru a consuma bio-motorina, noteaza StiriAuto.ro.

Inghesuiala pe aripile vantului. Pentru a aproba toate cererile pentru centralele eoliene este necesara dublarea sistemului national de transport al energiei. Transelectrica a primit, pana in prezent, cereri de racordare la retea a centralelor eoliene cu o capacitate de peste 12.000 MW, aproape cat intregul potential eolian al Romaniei, de 14.000 MW. Sistemul actual permite instalarea de eoliene care sa produca maximum 2.000 MW pana in 2013, informeaza EvZ.

Opel Insignia OPC, spionat in teste la Nurburgring. Opel pregateste o vesiune de prformanta pentru nou lansatul Insignia. Versiunea OPC a fost spionata pe Nurburgring. Luna trecuta Opel a dezvaluit publicului cel mai nou model din gama sa, inlocuitorul actualului Vectra. Este vorba de Insignia, care a debutat deja in doua variante de caroserie, una sedan si una hatchback. Gama va fi completata in luna octombrie la Salonul Auto de la Paris, unde Opel va prezenta varianta break a modelului Insignia, noteaza Automarket.

Scumpirea carburantilor si scaderea puterii de cumparare afecteaza programul "Rabla". Programul Rabla ar putea avea dificultati in acest an, in premiera, fiind posibil ca o parte din cele 40.000 de masini incluse in campanie sa ramana nevandute, considera unii specialisti din piata, anunta Daily Business.

Aproape 40% din angajati se vad patroni peste 5 ani. Aproape 40% dintre angajati isi doresc sa aiba propria afacere in urmatorii cinci ani, arata o serie de sondaje realizate de site-ul de recrutare bestjobs.ro detinut de compania Neogen. Circa 30% din totalul celor aproape 2.600 de respondenti cred ca peste cinci ani vor fi angajati, in vreme ce 11% estimeaza ca vor fi freelanceri, iar 7% investitori, scrie Ziarul Financiar.

Pavelele bat betonul la pret. Numarul mare de case construite in ultimii ani a facut sa creasca cererea pentru materiale destinate amenajarii curtii. Tot mai multi proprietari opteaza pentru amenajarea curtii cu pavele, in vreme ce varianta betonarii este considerata scumpa si nefunctionala. „Amenajarile moderne prevad montarea de pavele in locul variantei cu ciment, pentru ca pavelele arata mult mai bine“, ne-a spus Adrian Iovescu, designer in cadrul firmei Accent Design. In functie de grosime, pavelele suporta greutati de pana la 10 tone, noteaza Cotidianul.

Bancile ar putea sa renunte la dobanzile promotionale. BNR a adoptat ieri noile reglementari privind acordarea de credite, urmand ca acestea sa intre in vigoare imediat dupa publicarea lor in Monitorul Ofi­cial. Unul dintre cele mai importante efecte ar putea fi disparitia dobanzilor promotionale. Pana acum, unele banci fentau gradul de maxim de indatorare calculand ratele creditului la dobanzile promotionale, care, evident, erau mai mici. Acest lucru a permis multor persoane sa imprumute mai multi bani decat le-ar fi permis in mod normal gradul de indatorare, scrie Gandul.

Energia hidro cea mai ieftina va fi acaparata de «baietii destepti». Initiativa Guvernului privind infiintarea companiei energetice integrate risca sa devina mijlocul prin care furnizorul de energie hidro, cea mai ieftina, ajunge pe mainile “baietilor destepti”. Specialistii din domeniu, la fel ca si unii reprezentanti ai statului, recunosc ca Executivul a vandut o “gogoasa” impachetata in metafore. Totul pentru a pune mana pe Hidroelectrica, scrie Gardianul.

Romania, locul doi la cresterile salariale din UE in 2007. Romania ocupa locul doi in Uniunea Europeana, in ceea ce priveste ritmul de crestere a veniturilor medii ale romanilor. Potrivit unui raport al Observatorului pentru Relatii Industriale Europene (EIRO), veniturile medii au crescut cu 18,4% in 2006, si cu 25,5% in 2007, clasandu-se imediat dupa Letonia, care ocupa prima pozitie, cu o crestere de 32,3%. Cea mai mica crestere salariala s-a inregistrat in Malta, de doar 0,7%, informeaza Gandul.

Cat costa sa devii investitor la Bursa? Suma minima de intrare la tranzactionare este mult mai redusa comparativ cu pietele externe. Cu cel putin 2.000 de lei, cu informatii de baza despre piata de capital si cu o doza de curaj, orice roman poate deveni investitor la Bursa. Orice tip de investitor poate gasi o oferta pe masura la una dintre cele 76 de societati active pe piata romaneasca. Dimensiunea bursei nu permite, insa, si costuri foarte mici, scrie Adevarul.