StiriAuto: Renault Laguna: rezultate slabe la testele ADAC

de R.     StiriAuto.ro
Sâmbătă, 23 august 2008, 9:29 Revista Presei | Business

Renault este considerat in prezent constructorul cu cea mai sigura gama de modele deoarece majoritatea au reusit sa obtina 5 stele la testele EuroNCAP. Testele frontale efectuate se desfasoara la o viteza de 64km/h. Organizatorii testelor ADAC din Germania au vrut totusi sa afle ce se intampla daca viteza este ridicata cu numai 16km/h, la 80km/h si, in consecinta, au testat Renault Laguna sedan, una dintre masinile cu rezultate de top la aceste probe. Rezultatele sunt surprinzatoare!

In urma cresterii cu numai 16km/h, zona de impact a fost nevoita sa absoarba cu 50% mai multa energie, ceea ce a dus la depasirea capacitatii de disipare a acesteia. In acest caz, riscul de accidentare a ocupantilor habitaclului, in special a soferului, a crescut ingrijorator de mult. Testul a demonstrat ca pieptul soferului a intrat in impact direct cu volanul, desi purta centura de siguranta iar airbagul a functionat normal. De asemenea, elementele bordului au fost impinse catre genunchii soferului, prezentand un grad mare de risc.

Pasagerul din dreapta soferului a suferit o lovitura la cap, ciocnindu-se de plansa de bord, in conditiile in care era asigurat cu centura de siguranta iar airbagul s-a deschis in timp util. Dar confectionarea bordului din materiale plastice mai moi a redus puterea impactului cu capul pasagerului. In ceea ce priveste ocupantii locurilor din spate, un asemenea impact a prezentat un risc mare de ranire grava a copiilor aflati pe scaunele speciale fixate pe bancheta din spate, in primul rand din cauza vitezei la care are loc testul.

Integral pe StiriAuto.ro
























200 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Renault Laguna: rezultate slabe la testele ADAC (Sâmbătă, 23 august 2008, 10:21)

    Adrian [anonim]

    Au mai incercat astia si cu Logan si toata lumea i-a desfiintat. Cum au ei o problema cu o masina care ii concureaza incearca smecherii ieftine. In primul rind se contrazice: cum a dat cu capul daca a sarit airbag-ul normal?.. In al doilea rind, nu neg rezultate diferite fata de cele EURONCAP avind in vedere modificarea parametrilor testelor dar, atunci hai sa luam o masina de 3 sau 4 stele EURONCAP si atunci sa vezi surprize. In plus, este clar ca este stabilit un caiet de sarcini de catre fiecare constructor ca sa fie cit mai aproape de niste standarde oficiale. Toti constructorii incearca sa se apropie de standardele EURONCAP in functie de clientii caruia se adreseaza produsul. Daca se ridica stacheta si constructorii se vor adapta dar cu costuri enorme. O sa ajungi sa iei o Dacia Logan la pret de Passat. Eu am avut un accident urat intr-o masina 4 stele EURONCAP si am scapat fara nici o problema. Masina a fost declarata dauna totala. Asa ca hai sa lasam EURONCAP la locul care il merita si sa favorizam concurenta care ne va aduce, noua clientilor, numai avantaje.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version