Cotidianul: Patru motive pentru care nu se fac autostrazi

de Doru Cireasa     Cotidianul
Miercuri, 1 octombrie 2008, 0:06 Revista Presei | Business

Construirea unei autostrazi dureaza in Romania intre cinci si opt ani, perioada indelungata, cauzata de dificultatile cu care sunt facute exproprierile, de pretentiile exagerate ale administratiilor locale, de schimbarile mult prea dese de la nivelul conducerii Companiei de Autostrazi si de lipsa banilor.

Proiectele sunt incepute, apoi lasate deoparte, ca urmare a inconsecventei Guvernului si a Companiei de Autostrazi, au apreciat ieri mai multi specialisti, participanti la un seminar dedicat dezvoltarii infrastructurii.

Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, este deranjat de greutatea cu care se fac exproprierile si se obtin avize. „Sunt obstacole reale, cum ar fi problema exproprierilor. La Parlament este un proiect de lege pentru simplificarea acestor proceduri.
 
Daca acesta va fi aprobat nu vom mai avea teama, dupa adoptarea hotararii de guvern privitoare la o expropriere, sa putem preda amplasamentul, fara a fi opriti ca suntem chemati in judecata“, spune Orban. Potrivit oficialilor de la firma de proiectare si consultanta in domeniul drumurilor Search Corporation, aceasta etapa a unui proiect dureaza intre 6 si 24 de luni.

Derularea integrala a unui proiect este de cinci-opt ani, mai spun acestia. Cornel Martincu, director general al companiei de proiectare drumuri IPTANA, opineaza ca, cel putin in cazul centurii ocolitoare a Capitalei, valoarea lucrarilor va fi depasita de cea a terenurilor care trebuie expropriate. „Acest proces este dificil in conditiile in care majoritatea loturilor in Romania sunt inguste la sosea si lungi, ceea ce duce la un numar mare de loturi de expropriat“, spune acesta. In plus, o situatie cadastrala la nivelul intregii tari lipseste. Ministrul Orban are de infruntat si problema avizelor necesare eliberarii terenurilor de sarcini. „Exista monopolul descarcarilor arheologice, detinut in general de institutele de istorie. Ne creeaza probleme, au proceduri prea complicate care dureaza luni intregi“, spune ministrul.

Cotidianul 






















1855 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    nu e adevarat (Miercuri, 1 octombrie 2008, 9:51)

    bogdan [anonim]

    un articol foarte slab, e o mizerie, ma lasa masca. nu e mai nimic adevarat din ce scrie mai sus!
    • 0 (0 voturi)    
      argumente (Miercuri, 1 octombrie 2008, 15:19)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      argumentele tale fiind ?
  • 0 (0 voturi)    
    Poate ne spui de ce este o "mizerie" articolul (Miercuri, 1 octombrie 2008, 11:48)

    Teo [anonim]

    Ce nu e real in ce au spus? Pana in acest moment Romania ar fi trebuit sa fie strabatuta in lung si in lat de autostrazi. Noi avem doar vreo 250 km (din care vreo 150 km au fost construiti dupa 90, le-a luat 18 ani sa faca asta).Ungurii in 90 n-aveau nimic, acum iti trebuie GPS ca sa iesi din Budapesta ca nu stii pe ce autostrada sa iesi

    Ca sunt probleme cu expropierile, este sugestiv cazul acelei saormarii care blocheza pasajul Basarab pt ca a cerut 700.000 de euro pentru a se muta?!. Vina se pare ca apartine si celor din primarie care au acordat sume in functie de cine a fost mai bun la negocieri.

    Din pacate, cat timp nu exista o lista publica a preturilor zonale (ma refer la preturile de referinta, nu la cele cerute de fiecare), fiecare va cere cat vrea. Si ghici din ce bani se platesc sumele extra? Touche: din impozitele puse in carca noastra.
    • 0 (0 voturi)    
      Corectie (Miercuri, 1 octombrie 2008, 12:42)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Teo

      Autostrada Bucuresti-Constanta era planificata de pe vremea lui Ceasca. Plus ca erau deja constuiti vreo 20-30km de la Fetesti la Cernavoda (bucata care a fost sparta, era beton de ~1m grosime). Banuiesc ca si expropierile erau facute de pe vremea aia. Si tot le-a luat x ani sa faca cat au facut (in continuare nu e gata toata, se sugruma la Cernavoda).
      Sunt curios cati km o sa avem prin 2020.
      Ce mai ziceti de Germania, care a facut autostrazile prin anii 30?
      • 0 (0 voturi)    
        :)) (Joi, 2 octombrie 2008, 0:50)

        SKB [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        Ca nemtii aveau pe atunci un dictator si nu prea cred ca aveau probleme cu exproprierile. Mai ales daca proprietarii erau evrei.

        Iar in conditiile crizei mondiale din anii 30, aveau si forta de munca ieftina cacalau.

        Noi nu avem in primul rand forta de munca. Incepand de la Doreli si terminand cu manageri.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version