Revistele glossy pot salva veniturile si audienta ziarelor quality, in contextul in care castigurile cotidienelor din publicitatea online nu acopera pierderile inregistrate de vanzarile la chiosc. O revista glossy oferita cititorilor ca supliment poate asigura unui ziar accesul la clientii de publicitate de lux, potrivit specialistilor din piata media.

Prestigiosul cotidian Wall Street Journal a lansat recent o revista glossy, despre care publicatia online Wired sustine ca nu este diferita fata de alte publicatii de gen, dar beneficiaza de reputatia Wall Street Journal si poate atrage branduri aspirationale.

Primul numar al revistei WSJ a fost tiparit in 100 de pagini si a atras 51 de clienti de publicitate, precum Versace si Hermes. Potrivit Wired, 19 dintre acesti clienti s-au promovat pentru prima oara in ziar. Odata cu aparitia revistei, Wall Street Journal se alatura altor cotidiene business si quality: Financial Times a lansat in urma cu patru ani revista glossy How To Spend It, in timp ce The New York Times s-a extins cu publicatia T: Style Magazine.

In Romania, o strategie similara a abordat Ziarul Financiar, care, pe langa Chronos, un supliment bianual dedicat ceasurilor, a lansat in aceasta vara revista glossy Dupa afaceri Premium. Din cele 40 de pagini in care s-au dezvoltat subiecte de fashion, orologerie, auto, gadgeturi, gastronomie, turism si weekend, circa zece au fost de publicitate, printre brandurile promovate numarandu-se Piaget, Longines, GF Ferre si Corum. Cosmina Noaghea, director publishing al Publimedia, editorul Ziarului Financiar, spune ca revista glossy este o continuare a proiectelor ZF, de a oferi publicatii prin care sa atraga clienti de publicitate din zone noi, pentru a acoperi toate segmentele.

Integral in Business Standard