Au pana in 30 de ani, sunt plictisiti de rutina, orientati spre succes si au o pondere covarsitoare in structura companiilor de pretutindeni. Cum recrutezi si cum lucrezi cu astfel de oameni?

"Generatia Y, cea nascuta intre anii '78 - '98, este in mod special plictisita de rutina, orientata spre succes, pe life-style, centrata pe opinii, cu simt civic si antreprenorial dezvoltate. Este o generatie 'techno-savvy', adica inteligenta, avansata, dotata, dar mai comoda decat alte generatii", spune Irina Vasile, master franchisee al companiei de executive search Antal Romania.

Parghiile de motivare clasice, cum sunt banii si prestigiul companiilor angajatoare nu sunt suficiente in negocierea cu astfel de candidati si, in consecinta, recruiterii trebuie sa gandeasca "out of the box" si sa identifice motivatorii-cheie ai generatiei Y. Printre acestia, functioneaza foarte bine ca factor de atractie si retentie joburile cu un continut cat mai captivant si lipsit de rutina si cele in care evaluarea performantelor se relationeaza cat mai direct cu munca in sine.

Integral in Ziarul Financiar.