Business Report: 28.000 de falimente in 2009; Criza anuleaza SIAB 2009; Salarii de 300 de milioane la Autoritatea Aeronautica; Romania trebuie sa imprumute de la FMI 20 de miliarde de euro; RCA creste cu 300% pentru soferii sub 25 ani; Scade increderea romanilor in banci

de Codrin Taut     HotNews.ro
Luni, 15 decembrie 2008, 2:27 Revista Presei | Business

Business Report
Foto: Hotnews
Anul 2009 va aduce un numar cel putin 28.000 de falimente, numar aproape dublu fata de ritmul din 2008, provocate atat de contextul crizei internationale cat si de problemele de finantare a activitatii, avertizeaza Coface Romania. "Pentru 2009 ne asteptam la un numar al falimentelor cel putin dublu fata media ultimilor ani, de aproximativ 14.000", spune Andreea Crainic, care conduce departamentul de evaluare a riscurilor din cadrul Coface Romania. "O cauza va fi problema legata de finantarea din ce in ce mai problematica. Totusi, poate nu cresterea falimentelor este importanta, ci faptul ca o sa cada nume mari", a declarat Crainic, pentru Romania libera.

Ford si Renault cer garantii de stat pentru finantari BEI. Producatorii auto Ford si Renault au cerut Romaniei sprijin guvernamental, sub forma unor garantii de stat pentru finantari  din partea Bancii Europene pentru Investitii (BEI) de 400 de milioane de euro, respectiv 100 de milioane de euro, informeaza Romania libera. Intr-o intalnire cu presa franceza, presedintele Renault, Carlos Ghosn, care este  si patronul Dacia Renault, a declarat ca industria europeana negociaza cu guvernele obtinerea unui sprijin pentru un montaj financiar de 40 miliarde euro, necesar supravietuirii unei afaceri care depinde masiv de creditare.

Perspectiva fiscala sumbra in Romania. Incertitudinile legate de capacitatea noului guvern de a schimba masurile populiste adoptate inainte de alegeri, precum si incoerenta politicilor economice, „deseneaza o perspectiva fiscala sumbra“ in Romania, se arata intr-un raport al institutiei bancare americane Citigroup. Potrivit acesteia, cresterea economica a Romaniei se va reduce anul viitor la 2,8%, iar presiunile inflationiste vor persista, in urma unei posibile deprecieri a cursului de schimb. Analistii Citi sunt de parere ca inflatia din Romania va intra pe o curba usor descendenta, de la 8% in acest an la 6,1% anul viitor. Totodata, deficitul bugetar al Romaniei va depasi limita stabilita prin criteriul de la Maastricht de 3% din PIB si va atinge 3,2% din PIB in 2009, afirma EvZ.

Noile hoteluri au stele improvizate. Mai multe hoteluri mari din Capitala, de patru si chiar cinci stele, functioneaza fara autorizatie din partea Ministerului Turismului. Cele mai multe dintre acestea „se impiedica“ de avizul pentru prevenirea si stingerea incendiilor (PSI), acordat de Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, scrie EvZ.

Gasca lui Geica incaseaza, intr-o luna, intre 124 si 350 milioane de lei de persoana. Pe langa cei peste 500 milioane de lei vechi, pe luna, platiti reprezentantului Romaniei in Consiliul Organizatiei Aviatiei Civile Internationale, Catalin Cotrut, finul „bastanului” Florea Geica, Autoritatea Aeronautica Civila (AACR) plateste salarii de lux unui grup de cinci angajati. Conform statelor de plata, directorul general adjunct al AACR, tanara Andreea Frasie, in varsta de numai 28 de ani, a avut, in octombrie, un salariu negociat de 200 milioane de lei. Frasie a lucrat 23 de zile pe statul de plata, in octombrie, pentru care a primit un salariu de 180 milioane de lei. Pe langa acesta, Andreea Frasie a mai incasat o prima de 200 milioane de lei, un spor de vechime (!) de 14 milioane de lei si 19,8 milioane de lei, spor de fidelitate. Astfel, Andreea Frasie a avut pe statul de plata, in octombrie, un castig brut de 414.460.000 de lei. Dupa ca i-au fost oprite asigurarea de sanatate, contributiile pentru somaj si CAS, tanara de 28 de ani Andreea Frasie a ramas cu un venit net de 350.220.000 de lei, afirma Gardianul.

Romanii au tot mai putini bani din credite ipotecare pentru cumparaturi imobiliare. Noiembrie este luna in care numarul ipotecilor puse pe case si apartamente s-a redus la jumatate fata de octombrie, atingand in acelasi timp minimul acestui an, potrivit datelor furnizate pentru Gandul de catre Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara (ANCPI). De la 19.900 in octombrie, numarul ipotecilor a scazut pana la aproximativ 9.900 dupa o luna, in conditiile in care bancile au inasprit conditiile de creditare. In plus, bancherii au renuntat sa mai finanteze achizitia de terenuri, lucru care se vede in cifra mica a ipotecilor, scrie Gandul.

Cresterea rapida a salariilor din ultima perioada reduce competitivitatea Romaniei. Cresterea costurilor cu forta munca, comparativ cu perioada similara din 2007, plaseaza Romania, cu 21,2%,  pe primul loc in cadrul Uniunii Europene, scrie Adevarul.

Romania, amenintata de spectrul acordului cu FMI. Romania ar trebui sa negocieze cu Fondul Monetar International, la inceputul lunii ianuarie, o facilitate de sustinere in valoare de pana la 20 de miliarde de euro, pentru finantarea deficitelor, pe care sa nu o traga decat in caz de nevoie, a declarat  Sebastian Vla­descu, fostul ministru al finantelor. „In nici un caz un aranjament cu Fondul Monetar International (FMI) nu ar face rau Romaniei. Suma este intr-adevar mare, dar uitati-va cat au negociat Polonia si Ungaria“, a spus Vladescu. El a mentionat ca un astfel de aranjament ar putea intari si increderea investitorilor straini in capacitatea autoritatilor de la Bucuresti de a gestiona criza, scrie Cotidianul.

Tinerii soferi cu varste pana in 25 de ani posesori de masini BMW, Mercedes, Rover, Volvo, Mitsubishi, Renault vor avea in 2009 cea mai mare crestere la tarifele RCA raportate la anul 2008. Iar in multe cazuri cresterea trece de 200-300%. Una dintre cele mai scumpe asigurari pentru tinerii soferi pare a fi la BT Asigurari. In 2009, polita RCA, pentru o persoana cu varsta sub 25 de ani cu o masina avand capacitate cilindrica de 1.401-1.600 cmc, produsa de unul dintre constructorii de mai sus, cu domiciliu in judetele Arges, Brasov, Constanta, Galati, Iasi, Neamt sau Timisoara, va costa 1.058 de lei, afirma Cotidianul.

Rudolph Giuliani: "Primul lucru pe care l-as face - si este ceva ce am facut in New York, cand am avut o criza economica - ar fi sa vad unde pot reduce costurile. As reduce cheltuielile, asa cum ar face o companie. As vedea ce este inutil, ce poate fi taiat, dacã se poate face o intelegere temporara de reducere a unor salarii, daca se pot economisi ceva bani. Daca ar fi sa fac o investitie mare, as face-o in infrastructura. As accelera lucrurile si as face-o acum. Pe termen lung, acestia nu sunt bani irositi. Ar putea fi cheltuieli mari acum, dar, oricum, le-ai fi facut intr-un an sau doi. Fie ca este vorba despre reabilitarea drumurilor, a cladirilor sau despre extinderea unor surse de energie, acestea sunt lucruri care te ajuta in viitor. In ceea ce priveste adaposturile, pentru oamenii care vor avea nevoie de ele, trebuie sa le faci oricum, din punct de vedere umanitar. Si, de obicei, acestea nu sunt niste cheltuieli mari. Oamenii se cearta mult pe acest lucru, dar nu este genul de cheltuiala care sa distruga un buget. Nu cred in cresterea taxelor pe timp de criza. Va indeparta investitiile. Daca ai nevoie de fonduri, trebuie sa incerci sa le obtii facand economii in alte parti, scazand cheltuielile. Dar, crescand taxele in timp de criza, vei indeparta afacerile din zona" (Business Standard).

Ernest Popovici, presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), spune ca din cauza crizei financiare, care a afectat si piata auto din Romania, editia de anul viitor a Salonului International Auto de la Bucuresti va fi amanata pentru 2011. "In principiu, Salonul Auto de la Bucuresti nu va avea loc in 2009 din cauza crizei financiare. Decizia finala in acest sens va fi luata in cursul acestei saptamani", a subliniat Ernest Popovici. Surse din cadrul APIA au declarat pentru ZF ca decizia anularii SIAB in 2009 este definifiva, aceasta fiind determinata de vanzarile in scadere estimate pentru anul viitor, afirma Ziarul Financiar.

Scade increderea romanilor in banci. Romanii nu mai au asa o mare incredere in banci, par sa indice datele BNR referitoare la faptul ca deponentii si-au retras o parte din banii plasati in conturi de economii. Doar in luna octombrie, clientii au retras peste 700 milioane de lei, reducand astfel totalul din conturi cu 1%. Desi procentul pare mic, este totusi un semnal negativ pe care clientii l-au dat sistemului bancar romanesc. In cazul depozitelor in valuta, procentul a fost mai mare, de aproape 7%, afirma Capital.























4311 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Renault (Luni, 15 decembrie 2008, 9:00)

    Catelu [anonim]

    "Tinerii soferi cu varste pana in 25 de ani posesori de masini BMW, Mercedes, Rover, Volvo, Mitsubishi, Renault vor avea in 2009 cea mai mare crestere la tarifele RCA"
    Asta spune ceva despre costurile de reparatie la Renault: sunt in aceeasi categorie cu BMW si Mercedes.
    • 0 (0 voturi)    
      Care-i legatura? (Luni, 15 decembrie 2008, 11:12)

      Pisica [anonim] i-a raspuns lui Catelu

      Aici era vorba de politele RCA, nu Casco. Daca un tanar are Renault si tamponeaza din vina lui un Daewoo Matiz, RCA-ul va plati paguba pentru Matiz.
      • 0 (0 voturi)    
        BMW (Luni, 15 decembrie 2008, 14:12)

        oliver [anonim] i-a raspuns lui Pisica

        Eu am un BMW mai vechi, bine facut, daca lovesc un Matiz, ce mai ramane din el? e vorba de masina nu de sofer pana la urma, sau invers? Daca locuiesc in Timisoara, si circul intr-un orasel de ce sa platesc mai mult?
        Ferrari, Porsche, Audi Ax, iei in ce categorie se afla? la pilosi !!! In 10 ani am avut un singur accident, minor si am platit RCA-ul la zi, am avut am avut vre-o reducere? Iarna trecuta, am fost accidentat (tamponat) iar programarea pentru reparatii ....peste 3 luni. Multumesc RCA
    • 0 (0 voturi)    
      (Luni, 15 decembrie 2008, 13:48)

      cmister [anonim] i-a raspuns lui Catelu

      e vorba de RCA nu de CASCO ... daca intri tu cu Trabantul intr-un Ferrari si ii zgarii vopseaua ... atunci plateste RCA-ul banii pe vopseua care costa cat toate trabantelele din lumea asta ... plus 10 ani de ai tai de munca ... 10 ani in care nu strangi sa-ti iei o masina Renault ca nu de ajuta capul ....
  • 0 (0 voturi)    
    si ce daca? (Luni, 15 decembrie 2008, 14:33)

    starchaser [utilizator]

    inmatriculezi masina pe numele tatalui, faci asigurarea pe numele tatalui... si nu platest 200/300%
  • 0 (0 voturi)    
    Nedumeriri (Luni, 15 decembrie 2008, 22:32)

    neamtzu [anonim]

    1.Discriminare de varsta
    Sa inteleg ca un sofer de peste 70 de ani e mai bun in trafic decat unul de 24?Asta inseamna ca Hamilton ar plati ceva bani acolo in in RO
    Un sofer de 24 ani cu carnet de 6 ani e mai prost decat unul de 45 de ani cu permis vechi de 2 ani?
    2.Discriminare de sex
    Exista sute de mii de soferite mai bune decat barbatii
    3.Discriminare regionala
    Daca am fost un sofer prost in zona 3 si ma mut in zona 1 devin peste noapte un sofer mai bun?
    4.Discriminare de marca auto
    Ce legatura are RCA cu marca de masina
    Daca eu conduc un Matiz si platesc RCA mic si lovesc un Merz E Klasse, este Societatea de Asigurari fericita?
    Singura legatura a RCA cu marca auto,dpv logic ar fi puterea distructiva a masinii care loveste.
    In acest context , a intrat Renault in categoria taburilor sau buldozerelor?Este Mitsubishi Colt o arma de distrugere in masa?
    Propunei de diferentiere a RCA:
    -cartierul unde locuiesti
    -locul de munca si nivelul studiilor
    -locul nasterii si nr de limbi vorbite


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă