Business report: Cati oameni pleaca acasa din banci? Ssst!; Preturile garsonierelor au scazut sub 40.000 de euro; Cat au pierdut baronii imobiliarelor la ruleta crizei, iar un studiu american arata ca "Viteza NU ucide!"

de Ionut Baias     HotNews.ro
Joi, 18 decembrie 2008, 7:14 Revista Presei | Business

Business report
Foto: HotNews.ro
Cati oameni pleaca acasa din banci? Ssst! Concedierile reprezinta un subiect evitat din rasputeri de bancheri si care circula la nivel de zvon in mai multe banci din sistem - asta in timp ce sindicatele fac deja primele calcule despre proportiile pe care fenomenul le-ar putea lua anul viitor. 7.000 de angajati din banci, adica unul din zece, ar putea pleca din sistem in prima jumatate a anului, principalele posturi vizate fiind cele de executie, la nivel de entry-level si cele ocupate de persoanele care se apropie de varsta pensionarii, scrie Business Standard.

Preturile garsonierelor au scazut sub 40.000 de euro. In lipsa cererii, preturile locuintelor vechi au scazut cu 20-30% in ultimele luni. Analistii imobiliari sustin ca este vorba despre o consecinta a faptului ca s-a blocat aproape total creditul ipotecar. Daca in urma cu mai putin de un an pentru o garsoniera modesta situata intr-o zona de la periferia Capitalei se cereau peste 55.000 de euro, in prezent, in cazul acestora, costurile sunt de 35.000-40.000 de euro, scrie Cotidianul.

Cat au pierdut baronii imobiliarelor la ruleta crizei. Proprietatile imobiliare detinute de milionarii din Top 300 s-au devalorizat cu circa 2,85 miliarde de euro fata de nivelul la care se situau la finele lui 2007, anul de referinta pentru ultima editie a Top 300 Capital. Insa, atata vreme cat preturile din piata raman peste cele de achizitie, vorbim doar de scaderi pe hartie. Cele mai mari diferente apar la Gigi Becali, ocupantul primului loc in ultima editie a Top 300, scrie Capital.

Solutie anticriza: chirias in propria locuinta. In vremuri de criza, dezvoltatorii proiectelor rezidentiale gasesc solutii pentru a putea vinde apartamentele disponibile. In luna octombrie, compania Impact lansase o ofera pentru clientii care nu dispun inca de banii necesari sau trebuie sa astepte aprobarea creditului, de a achita o garantie de cel putin 20.000 de lei, avand o perioada de patru ani pentru a cumpara locuinta, timp in care beneficiarul va plati o chirie, ce va fi perceputa la final ca un discount din pretul de achizitie, scrie Gandul.

Gelin: Bancile din Romania nu au nevoie de ajutorul statului.
Seful BRD sustine ca statul ar folosi mai bine banii pentru marile proiecte de infrastructura. Aceasta pozitie contrazice cererile de ajutor ale bancilor austriece, scrie Ziarul Financiar.

Ieftinirea caselor nu determina revenirea pietei. Reducerea semnificativa a preturilor la locuinte, in perioada urmatoare, nu va determina revenirea pietei rezidentiale din Romania daca bancile nu incep sa acorde din nou imprumuturi pentru persoanele fizice, potrivit companiei poloneze de consultanta imobiliara REAS. “Pentru viitorul apropiat, totul va depinde de sistemul bancar, scrie Business Standard.

Criza si ieftinirea petrolului strica planurile OMV-Petrom si Rompetrol. OMV-Petrom, Rompetrol si Lukoil, principalii jucatori din industria petrolului din Romania, se pregatesc de criza reducand investitiile si salariile si disponibilizand o parte din personal, pe fondul scaderii preturilor carburantilor, scrie DailyBusiness.ro

Teszari - RCS&RDS, Iordache - Romstrade si Schmidt - Auto Bavaria, castigatorii perioadei '04-'07. RCS&RDS (telecomunicatii), Romstrade (constructii) si Automobile Bavaria sunt companiile care au avut cea mai mare crestere a cifrei de afaceri dintre primele 100 de companii private din Romania in perioada 2004-2007, perioada guvernarii cabinetului Tariceanu, conform unei analize ZF. Analiza compara cifrele de afaceri ale companiilor private in perioada guvernarii Tariceanu, conform datelor de la Finante.

Cardul de credit, solutie de Sarbatori. Produsul este o alternativa pentru finantarea cumparaturilor. Dobanzile la imprumuturi au crescut semnificativ in ultima perioada, dar bancile au mentinut aceleasi costuri pentru cardurile de credit, scrie Adevarul.

Cotnari SA si Carrefour Romania se ameninta reciproc cu judecata. Producatorul de vinuri Cotnari SA a anuntat ca intentioneaza sa dea in judecata reteaua Carrefour Romania, pentru cauzarea unor prejudicii de imagine prin comercializarea de vinuri cu nume similar companiei iesene. Reteaua de retail vrea, la randul sau, sa inainteze o actiune in justitie impotriva Cotnari SA Iasi, "pentru repararea prejudiciilor materiale si de imagine suferite prin actiunile defaimatoare ale acesteia", scrie Capital.

Chiritoiu, Realitatea-Catavencu: Investim cate 2 mil. euro anual in achizitia de programe pentru cele trei noi televiziuni. Bogdan Chiritoiu, 38 ani, project manager al proiectului de tip "pay TV" Cinestar dezvoltat de trustul Realitatea-Catavencu, a vorbit pentru DailyBusiness.ro despre evolutia pietei TV din Romania, influentele crizei economice in piata, precum si despre strategia noului sau proiect.

Zeci de angajati RCS&RDS, fara salarii. Zeci de angajati ai operatorului de telecomunicatii RCS&RDS nu si-au mai primit salariile sau comisioanele de cateva luni. La sucursalele din Bucuresti si Craiova, compania are restante de zeci de mii de lei la angajati si la colaboratori, scrie Evenimentul Zilei.

Primele imagini cu viitorul Volvo S60. Volvo a dat publicitatii astazi primul set de imagini cu un concept care prefigureaza, in mare masura, viitoarea generatie S60, prevazuta sa apara pe piata in 2010. Suedezii vor sa faca din viitorul S60 unul dintre cei mai importanti jucatori din segmentul sau, iar pentru a-si atinge acest obiectiv au apelat la un design sportiv, cu o alura de coupe, scrie AutoNews.

Studiu american: "Viteza NU ucide!". Organizatia americana NHTSA a desfasurat un studiu, pe durata a trei ani, analizand cauzele de producere a peste 5.300 de accidente. In urma analizarii fiecarui caz in parte, ei au ajuns la concluzia ca doar in 5% dintre cazuri viteza excesiva a dus la accidente mortale. Mai mult decat atat, se pare ca evenimentele nefericite s-au produs in proportie de 41% din cauza neatentiei soferilor si a factorilor perturbatori, scrie Automarket.ro.
























8291 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    viteza nu ucide (Joi, 18 decembrie 2008, 9:58)

    cristi [anonim]

    da, da. sigur masina e de vina, drumul poate sa fie de vina, neatentia soferilor poate sa fie un factor. sa inteleg ca daca ai 50-70 de km la ora si esti neatent e la fel cu a avea 100-130 de km la ora. imi aduc aminte de chris tucker care vorbea de liceenii americani care veneau cu pistoale la scoala: "cui ii pasa la ce se uitau la televizor copiii, cui ii pasa cati prieteni aveau, ce s-a intamplat cu nebunia, un om nu mai poate fi nebun?". asa e acum si cu soferii, nu viteza e de vina, faptul ca fumeaza la volan si ca vorbesc la telefon e problema. deci un sofer daca vorbeste la telefon si intra intr-un copac cu 100 de km la ora este in aceeasi situatie cu un sofer care intra intr-un copac cu 50 de km la ora. of, of, of mare e gradina lui dumnezeu.
  • +2 (2 voturi)    
    Viteza nu te ucide, ci te lasa sa te chinuiesti (Joi, 18 decembrie 2008, 10:03)

    Vitezomanu' Gica [anonim]

    Trebuie sa fii putin dus cu pluta (sau cu masina...) sa spui ca, dupa analiza a 5300 de accidente, "in 5% dintre cazuri viteza excesiva a dus la accidente mortale". Normal ar fi trebuit ca in fiecare accident sa moara cate cineva din cauza cretinilor ce se cred piloti de curse astfel incat sa putem sa spunem ca viteza ucide?!?! Altfel, 5% se pot incadra la "pierderi colaterale"...
  • 0 (2 voturi)    
    Sunt de acord (Joi, 18 decembrie 2008, 11:14)

    gabriel [anonim]

    La viteza mare esti mult mai atent cum conduci, nu te mai intereseaza radioul, sistemul de navigatie, climatizarea sau sa vorbesti cu ocupantii masinii, ci esti atent doar la cum conduci. In schimb la viteza de croaziera de ~70kmh iti permiti sa intorci capul din 5 in 5 secunde, astfel incat sansele sa se intample un accident sunt mult mai mari. Aici nu ma refer la inconstientii care apasa constant pana la fund acceleratia, care din fericire pentru noi sunt aparent doar 5%
    • 0 (0 voturi)    
      subscriu (Vineri, 19 decembrie 2008, 23:00)

      adi [anonim] i-a raspuns lui gabriel

      sunt perfect de acord

      Mai e insa, o latura ascunsa: graba.

      Eu unu in general, conduc cu 130-150 si sunt muuult mai atent decat atunci cand merg cu 95-110. Dar, cele mai multe greseli le fac cand ma grabesc - si cumulat cu viteza, nu prea iese bine.
      Bine draq ca pana acuma n-am avut nici un incident, dar am fost pe muche de cutit de vre-o duzina de ori - asta in oras...
  • 0 (0 voturi)    
    RCS&RDS (Joi, 18 decembrie 2008, 18:31)

    realwahl [anonim]

    Imi place acest sumar. Citim despre RCS&RDS ca:

    1. au avut cea mai mare crestere a cifrei de afaceri din Romania in perioada 2004-2007
    2. Zeci de angajati ai operatorului de telecomunicatii RCS&RDS nu si-au mai primit salariile sau comisioanele de cateva luni

    Oare este vorba despre aceeasi firma?
    Si criza, criza unde este? Exista, sau e doar o scuza pentru a nu plati oamenii?

    Apropos, oare unde petrece revelionul top-managementul???????
  • 0 (0 voturi)    
    Viteza (Joi, 18 decembrie 2008, 19:48)

    Capsunaru [anonim]

    .. doar ca e la americani.. Intii sa conduceti prin Amrica si pe urma sa va dati cu presupususu..
    Viteza pe autostrada maxima e cam 120Km /ora
    in oras cca 55km/ora, viteza pe autostrada nu e fixa depinde de zone, depinde si de stat.
    Daca depasesti cu mai mult de cca 50Km la ora viteza prescrisa poti sa pleci pe jos acasa. O amenda poate fi si 500 USD in condiitiile in care paycheckul unui vinzator e 600.
    Una peste alta se circula super corect la americani.
    In Ro e cu totul alta poveste...
  • 0 (0 voturi)    
    Diferenta (Vineri, 19 decembrie 2008, 6:26)

    IonCan [anonim]

    Este ca in USA se circula mult mai atent pentru ca daca esti implicat in accident iti creste asigurarea foarte mult. Plus ca se circula in special pe autostrazi cu mai multe benzi, masinile sunt in mare parte mult mai sigure iar soferii nu sunt atat de teribilisti ca sa arate ce masini au ei si cat de tari sunt daca merg cu viteza de 140km/h in zona de maximum 60km/h.
    In rest, viteza trebuie folosita in functie de conditiile de drum, la viteza mare e greu sa eviti dobitocii.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică