Cum sa conduci un start-up. Antreprenorii care isi conduc afacerea isi asuma mult mai multe riscuri decat managerii de profesie. Iau mai repede deciziile si sunt mai implicati in afacere. Insa, managerii de cariera tind sa fie mai bine pregatiti din punct de vedere teoretic. Cei care conduc un start-up trebuie sa aiba o viziune clara si capacitatea sa o transmita oamenilor din echipa, noteaza Startups.ro

Cand sunteti despagubiti si cat primiti pentru un imobil revendicat? Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor (ANRP) nu dispune de fonduri suficiente pentru a despagubi, in bani, imobilele revendicate, sustine Ingrid Popa Mocanu, vicepresedintele institutiei. Aceasta spune ca, in prezent, cele mai importante probleme cu privire la evaluarea proprietatilor, la acordarea sumelor de bani sunt: insuficienta fondurilor, evaluarile neunitare si lipsa actelor pentru imobilele revendicate pentru ca evaluarea sa fie una corecta, anunta Capital.

BNR si Ministerul Finantelor pun la punct cu bancherii dezghetarea creditarii. Banca centrala si Finantele au foarte multe puncte comune in felul in care vad economia in 2009. Ministrul finantelor Gheorghe Pogea organizeaza astazi o intalnire cu guvernatorul BNR Mugur Isarescu si presedintii, trezorierii si managerii de risc din bancile comerciale pentru a discuta solutii pentru dezghetarea creditarii. Finantele incearca sa gaseasca si modalitati prin care bancile pot participa la finantarea sau cofinantarea unor proiecte mari de investitii in infrastructura, scrie Ziarul Financiar.

Cu coada sus si capul in nisip. Este un moment cheie, acum, cand, in functie de reactia pietei la abuzul savarsit de CNVM, ne vom captusi cu o comisie normala sau cu o dihanie. Presedintele CNVM, Gabriela Anghelache (in fotografie), are un scurt ragaz sa cugete. A trecut o saptamana ,din cele doua, de suspendare a activitatii SSIF "Broker" Cluj, dictata de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare (CNVM), o decizie fara explicatie plauzibila. CNVM a invocat furturile de la una dintre cele 34 de sucursale si/sau filiale ale casei de brokeraj (cea din Deva) drept motiv al blocarii activitatii intregii retele, scrie Bursa.

Criza umfla conturile detectivilor particulari. Credeati ca toate industriile stau prost in vreme de criza? Ei bine, va inselati! Detectivii particulari sunt din ce in ce mai solicitati in aceasta perioada. Castigul lor depinde atat de bugetul alocat de client, cat si de valoarea prejudiciului recuperat. Astfel, un detectiv, poate primi, pe langa plata stabilita in decursul activitatii sale, si un bonus de succes, care poate ajunge pana la cateva zeci de mii de euro, anunta Capital.

Ce-i invata scoala pe consultanti. In fiecare zi auzim stiri din ce in ce mai negative despre criza economica, deficitul bugetar, datorii, lipsa de lichiditati, somaj etc, si, totusi, printre atatea nenorociri auzim si o veste buna. AVEM BANI, si nu putini, ci multi, vreo 30 mld. euro pe care trebuie sa ii cheltuim pana in 2015, cam cate 8 mil. euro pe zi, inclusiv sambata si duminica. Suna interesant nu? Dar, avem o MICA mare problema. Nu stim sa ii accesam. Si aici vin tot atatea teorii: nu avem beneficiari interesati, nu avem evaluatori buni, nu avem consultanti buni etc. Nu zic, toate acestea sunt probleme reale... dar DE SUPRAFATA. Asta e ceea ce vedem. Intrebarea este: cum am reusit minunata performanta de a ajunge aici? Simplu. Nu am invatat ce trebuie la scoala, scrie Business Standard.

80.000 de investitori stau degeaba pe Bursa. Doar 6.000 dintre cele 92.000 de conturi inregistrate la societatile de brokeraj la sfarsitul anului trecut au realizat achizitii pe Bursa in luna ianuarie, iar din 6.700 de conturi s-au vandut actiuni, potrivit datelor BVB. Asadar, numarul investitorilor activi, care fie au cumparat, fie au vandut actiuni pe Bursa luna trecuta este de maximum 12.700, de unde rezulta ca aproape 80.000 de investitori sunt in acest moment in expectativa, noteaza Ziarul Financiar.

Seful PwC: Romania ar trebui sa mizeze pe imprumut intern. Guvernul Romaniei ar trebui sa ia in calcul, ca prima optiune de finantare, imprumutul de pe piata interna, de la populatie si businessuri, si, totodata, ar trebui sa accelereze in perioada de criza procesul de adoptare a monedei euro, dupa modelul Ungariei, proces care ar reduce vulnerabilitatile economiei, potrivit lui Vasile Iuga, seful pe regiunea Europei de Est al celei mai mari firme de consultanta din lume, PricewaterhouseCoopers. “Exista economii importante pe piata interna care ar putea fi mobilizate si care ar putea reduce din deficite. Imprumutul intern ar putea fi una dintre primele cai de finantare, ar da un sentiment al participarii populare la depasirea crizei”, a declarat Iuga intr-un interviu exclusiv pentru Business Standard.

In 2009 tintim o inflatie de 3,5%. Inflatia inregistrata de tara noastra ar putea, reintra, la sfarsitul lui 2009, in intervalul de inflatie tintit de Banca Nationala a Roma­niei (BNR), tinta de inflatie de la sfarsitul anului curent fiind de 3,5%, iar ipoteza de lucru pentru 2010 prevede o inflatie tinta tot de 3,5%, potrivit raportului prezentat, vineri, de Banca Centrala. Latimea intervalului de variatie este de plus sau minus un punct procentual, noteaza Bursa.

Asigurarile Casco pierd prima runda a luptei cu criza. Asigurarile auto Casco vor scadea anul acesta, ca efect al crizei financiare, micsorandu-si ponderea in totalul pietei de asigurari generale in favoarea asigurarilor de raspundere civila auto (RCA), conform reprezentantilor companiilor din domeniu. "Pe parcursul anului curent este posibil sa asistam la diminuarea ponderii subscrierilor asigurarilor Casco, in cea mai mare parte din cauza reducerii vanzarilor de autovehicule noi", a declarat pentru DailyBusiness.ro Catalin Stroe, director de vanzari in cadrul companiei Asirom.

Tichetele de vacanta prind contur. Tichetele de vacanta care, in opinia ministrului de resort, Elena Udrea, vor salva turismul romanesc sunt la un pas de a deveni realitate. Executivul va lua o decizie miercuri, cand oficialii din Ministerul Turismului asteapta sa fie emisa o ordonanta de urgenta. „Saptamana trecuta a avut loc in guvern o prima citire a propunerii si miercuri se va lua o decizie. Ministerul Finantelor este cel care va pune in aplicare aceasta hotarare chiar din acest an si va stabili bugetul necesar“, au afirmat reprezentanti din Ministerul Turismului (MT). Potrivit acestora, propunerea mentioneaza ca fiecare angajat sa primeasca tichete cu o valoare intre unul si sase salarii medii, in functie de companie, scrie EVZ.

Rapidul de abia mai accelereaza. Acceleratul franeaza de-a binelea. Ministerul Transporturilor nu mai incepe investitii pentru care nu-i ajung banii. Repararea unor portiuni de cateva sute de metri poate scurta semnificativ durata calatoriei. In timp ce conducerile succesive ale Ministerului Transporturilor au cheltuit zeci de milioane de euro pe studii de fezabilitate pentru proiecte meglomanice care nu s-au realizat niciodata, viteza de transport pe calea ferata scade de la an la an. In nici patru ani de zile, timpul in care este parcursa cu trenul distanta Bucuresti-Suceava, de exemplu, a crescut de la cinci ore si jumatate la sapte, iar la Craiova ajungem cu 40 de minute mai tarziu, scrie Gandul.

Grecii au incredere in piata noastra imobiliara. O companie elena crede inca in piata romaneasca de real-estate. Proiectul vine pe fondul unor scaderi acute de preturi la apartamente. Valul reducerilor a atins si Clujul. Reprezentantii dezvoltatorului grec care a decis sa investeasca, in plina criza, in piata imobiliara din Romania spun ca nu se tem de situatia economica nefavorabila. Motivele acestei atitudini curajoase sunt reprezentate de lichiditatile financiare de care dispune compania, dar si de experienta pe care aceasta o are in construirea de ansambluri rezidentiale in tara natala, noteaza Adevarul.

Honda vine la Geneva cu tehnologie de ultima generatie. Pentru salonul auto de la Geneva, Honda anunta lansarea oficiala a modelului hibrid de serie Honda Insight. Tot pentru Geneva este pregatita si limuzina medie Honda Accord Type S cu propulsor diesel de 2.2 litri si 180 de CP, cea mai noua versiune a Honda S2000, conceptul CR-Z Sports si masina cu celule de hidrogen, lansata deja in America, FCX Clarity, noteaza StiriAuto.ro

Un Ferrari din 1957 va deveni cea mai scumpa masina din istorie. Exemplarul Ferrari 250 Testarossa cu numarul de sasiu 0714TR are mari sanse sa depaseasca toate recordurile din istorie intr-o licitatie care are loc in 14 mai. Un Ferrari 250 Testarossa ar putea deveni cel mai scump model auto vandut din istorie. Specialistii considera ca licitatia RM Auctions and Sotheby's la care va participa modelul, care va avea loc in 17 mai la Maranello, are toate sansele sa depaseasca anterioara suma-record de vanzare a unei masini de colectie: 15.7 milioane de lire (aproximativ 18 milioane de euro), suma adunata la vanzare de un alt Ferrari de succes, 250 GTO, scrie AutoMarket.ro