Business Report: Cat vom plati pentru a circula pe autostrada intre Comarnic si Brasov?; Gazul din perimetrul Sterling ne-ar scuti de importuri pentru opt ani; Un Fond de risc si garantiile pot salva antreprenorii de criza, iar Wartburg, marca low-cost de la Opel?

de Ionut Baias     HotNews.ro
Joi, 14 mai 2009, 3:58 Revista Presei | Business

Business report
Cat vom plati pentru a circula pe autostrada intre Comarnic si Brasov? Castigatorul licitatiei pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov, consortiul Vinci - Aktor va percepe o taxa de utilizare a drumului in valoare de 1,75 euro/ax/100 km, in primul an de operare si intretinere. Aceasta taxa va putea creste dupa primul an, insa in limita indexarii preturilor de consum, a declarat, pentru CAPITAL Online, directorul Directiei de Concesiuni din Ministerul Transporturilor, Dana Galben.

Un Fond de risc si garantiile pot salva antreprenorii de criza. Infiintarea unui nou Fond de risc, care sa fie sustinut de catre stat, cu scopul de a ajuta start-upurile, si “intrarea in paine” a Fondului de Contragarantare de la 1 iulie, care sa preia o parte din presiunea exercitata in prezent pe Fondul de Garantare, sunt doua masuri necesare in ochii antreprenorilor si ai autoritatilor prezenti la Conferinta “Antreprenor. Solutii pentru un an de criza”, organizata ieri de Business Standard si Fundatia Post Privatizare.

Gazul din perimetrul Sterling ne-ar scuti de importuri pentru opt ani. Presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale (ANRM), Gelu Maracineanu, a declarat la The Money Channel (TMC) ca perimetrele concesionate firmei Sterling ar putea avea rezerve de circa 50 mld. mc de gaze, fata de 10 miliarde de metri cubi gaze cat s-a anuntat, si 27 de milioane de tone titei, scrie Cotidianul.

Constructorii: Statul ne datoreaza bani si nu face nimic pentru a relansa piata. Propunerile constructorilor pentru stimularea pietei, aflata in declin, ar fi parteneriatele in sistem public-privat si concesiunile, cum este cea de la tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov, in timp ce vanzarile de locuinte ar putea fi revigorate prin acordarea de vouchere lunare pentru cumparatori, garantarea creditelor pentru persoanele care ar putea intra in somaj sau aplicarea normei de TVA redus pentru apartamente indiferent de pret, scrie Ziarul Financiar.

ING are pierderi de peste un miliard de dolari. Pierderile nete ale ING au fost de 793 milioane de euro (1,08 miliarde dolari) sau 39 de centi pe actiune in primele trei luni din 2009, comparativ cu un profit de 1,54 miliarde euro sau 74 de centi pe actiune in intervalul similar din 2008. Analistii estimau pierderi mult mai mici pentru ING: 524 milioane de euro, scrie Bursa.

Vanzarea de bunuri versus vanzarea de servicii. Indiferent ce vinzi, factorul cheie ramane puterea de convingere. Intre vanzarea de bunuri si cea de servicii nu sunt diferente majore legate de principalii pasi pe care trebuie sa ii urmezi. Iar succesul este influentat de gradul de complexitate al produsului vandut si de raportul cerere-oferta existent pe piata, scrie Startups.ro.

Ultra Pro, aproape de faliment? In urma cu zece ani, Ultra Pro Computers era un nume important in comertul IT din Romania. Soarta companiei detinute de Alina si Cristian Fughina pare sa atarne insa acum de un fir de ata: toate semnele duc cu gandul la o restructurare dura sau chiar la disparitia de pe piata, scrie Business Magazin.

Gheorghe Grad: Aproape un sfert din firmele de brokeraj vor iesi din piata in 2009. Gheorghe Grad, directorul general al SRBA - Broker de Asigurare si Reasigurare, a discutat intr-un interviu acordat DailyBusiness.ro despre piata de brokeraj in asigurari, reducerea comisionului la RCA, neclaritatile asigurarii obligatorii de locuinte, dar si despre obiectivele companiei pentru acest an. "Cred ca 100 de firme de brokeraj din totalul de 450 nu vor mai exista la finele lui 2009", a declarat acesta.

Targul de iahturi asteapta vanzari de 16 milioane de euro. Organizatorii Romanian Boat Show, targul de iahturi deschis la mijlocul saptamanii in Capitala, estimeaza pentru editia din acest an vanzari cuprinse intre 12 si 16 mil. euro, in scadere cu maximum 20% fata de anul trecut, in ciuda crizei financiare globale. Cele mai scumpe trei ambarcatiuni apartin dealerilor Franco’s Marina si Unicomp Boat Division si au preturi cuprinse intre 860 de mii si 1 mil. euro, fara TVA, scrie Business Standard.

Imagini oficiale si video cu viitoarea generatie Opel Astra. Opel a publicat imagini si un video cu viitorul Opel Astra. Rivalul modelului VW Golf preia majoritatea elementelor de design de la fratele mai mare Opel Insignia, care pana in prezent a castigat destule premii. Vehiculul a fost construit pe noua platforma Delta a celor de la GM, platforma pe care au fost construite si modelele Chevrolet Cruze si Chevrolet Volt, scrie StiriAuto.ro.

Wartburg, marca low-cost de la Opel? Iata ca Wartburg ar putea reveni in actualitate, si asta pentru ca Opel planuieste lansarea unul model low-cost, pentru a fi in ton cu cerintele pietei, mai ales pentru perioada de criza. La vechea uzina Wartburg de la Eisennach, Opel ar putea produce modele de intrare in gama, destinate pietelor emergente din America de Sud si Europa de Est, folosind vechiul brand, scrie 24auto.ro.


Citeste mai multe despre   























3853 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Scutire e importuri la gaze? (Joi, 14 mai 2009, 8:20)

    EON [anonim]

    Rezervele din perimetrul Sterling pot sa fie si de 1000 de mld mc de gaz pentru ca si atunci cand a fost oprit gazul din import NOI am platit la fel de mult chiar daca ardeam gazul nostru. Gazul national intra subventionat in fabricile strainilor din tara care ne platesc cu salarii jalnice; Asa ca cel mai important este intotdeauna nivelul de trai asigurat populatiei indiferent de tipul energiei consumate indiferent de proveninta ei.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu stii despre ce vorbesti (Joi, 14 mai 2009, 11:23)

      nashu_mare [utilizator] i-a raspuns lui EON

      Era gazul nostru in masura in care si asta de acum e gazul nostru. Tot pe al rusilor il consumam, doar ca era inmagazinat in fostele zacaminte, acum epuizate. Practic in timpul verii Romania importa mai mult gaz decat consuma si il inmagazineaza.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri