Business Report: Centura Capitalei, santierul de 240 milioane de euro, proiectat gresit; Cat mai valoreaza SIF-urile; Cum ne salvam afacerea, cu sau fara „celula de criza”?, iar Cine iese din facultate are 5% sanse de angajare

de Ionut Baias     HotNews.ro
Marţi, 19 mai 2009, 0:35 Revista Presei | Business

Business report
Cat mai valoreaza SIF-urile. Sunt doua lucruri care m-au facut sa nu privesc cu ochi buni investitia in aceste titluri: calitatea managementului si expunerea mare pe care o au pe sectorul bancar. Cosmarul cel mai mare al acestor institutii de-abia de-acum incepe. Testele de stress efectuate de BNR pe baza datelor financiare de la sfarsitul anului trecut indica necesitatea de capital suplimentar pentru bancile locale. Aceasta pentru a putea avea o rata de solvabilitate de peste 10%, valoare convenita atat cu FMI cat si cu CE, scrie Trenduri economice .

Tarom: Bucuresti - Munchen la 92 de euro si Bucuresti - Barcelona la 118 euro. Compania Tarom a lansat o oferta prin care pasagerii vor putea cumpara bilete de avion la un tarif promotional de 50 de euro plus taxe, pentru toate destinatiile externe ale companiei, operate cu avioane proprii. Oferta companiei Tarom este valabila pentru biletele cumparate intre 18 mai si 1 iunie 2009, care vor fi utilizate pentru calatorie in perioadele 20 iunie – 24 iulie si 6 septembrie – 15 decembrie 2009, scrie Capital.

Centura Capitalei, santierul de 240 milioane de euro, proiectat gresit. Soseaua de centura a Capitalei e un santier de ani de zile si are sanse sa ramana mult timp asa. Lucrarea, care va costa in final 240 milioane de euro, consta in trecerea la patru benzi de circulatie, dar termenele de executie sunt depasite demult iar lucrarile au mari probleme. De exemplu, pasajele supraterane de la Tunari la Voluntari au fost proiectate pe doua benzi, in timp ce soseaua are patru, asa ca trebuie reproiectate. Alte poduri, alte probleme, scrie Gandul.

Cine iese din facultate are 5% sanse de angajare. Prapastia dintre absolventii de facultati din acest an, asa-numita “promotie a crizei”, si piata muncii se va adanci si mai mult in acest an, in conditiile in care aproximativ 200.000 de studenti isi termina studiile, iar angajatorii reduc numarul de posturi, pentru a face fata crizei prin reducerea cheltuielilor, scrie Business Standard.

Clientii vechi, victimele promotiilor la depozite. Clientii care isi depun de mult timp banii la aceeasi banca pot constata cum economiiile lor nu sunt nici pe departe remunerate atat de bine ca in reclame. Desi ei vad cum banca anunta pompos ca dobanda la lei este chiar de 14-15%, in conturile lor, banii cresc mult mai lent. Cauza? Promotiile din ultima vreme se aplica doar pentru noile depuneri, citim pe Conso.ro.

Luati credite de la bancile de cartier! Agentiile bancare din zonele periferice ale Capitalei sau din provincie isi indeplinesc mai greu tintele de finantare impuse de la centru, deci au mai multi bani de dat. O solutie la indemana pentru a va spori sansele de a obtine un credit sunt brokerii de specialitate care cunosc si situatia diferitelor sucursale si au si posibilitatea evaluarii solicitantului de credit dupa criteriile fiecarei banci in parte, scrie Cotidianul.

O recesiune pentru binele economiei. Daca vom asista la extinderea tendintei inflationiste in regiune, un nou factor de risc va afecta costurile de finantare din zona. O inflatie peste asteptari va determina cresterea dobanzilor cerute in cadrul licitatiilor de plasare a obligatiunilor guvernamentale, iar acestea vor fi reperele dupa care se stabilesc si dobanzile bancare, indiferent de nivelul dobanzilor de politica monetara anuntate de bancile centrale, scrie Bursa.

Litoralul e gol si plictisitor chiar si la pret redus. In ciuda celor doua programe speciale, cu preturi mici, si a intensei promovari ministeriale, romanii nu s-au inghesuit sa-si petreaca vacantele la mare. Litoralul romanesc e aproape gol si dezolant: multe hoteluri au ramas inca inchise, in timp ce unitatile de cazare care sunt gata sa-si primeasca turistii nu sunt ocupate nici macar pe jumatate, scrie Evenimentul Zilei.

Scandalul influentei politice in sectorul financiar din SUA: Fost consilier al lui Al Gore, a facut contracte de 7 mld. dolari din relatiile politice. Autoritatile americane au inceput o investigatie asupra modului in care fosti membri ai scenei politice care au trecut la managementul unor fonduri de investitii si-au folosit influenta acumulata pentru a obtine contracte de vanzari de mai multe miliarde de dolari, cea mai recenta informatie aparuta facand referire la un fost consilier al lui Al Gore, scrie Bloomberg, citat de Ziarul Financiar.

Finantare europeana pentru micii industriasi. Finantarea europeana a activitatilor de mica industrie din mediul rural se poate realiza in cadrul masurii de sprijinire pentru crearea si dezvoltarea de microintreprinderi (312). Sprijinul nerambursabil urca pana la 200.000 de euro in cazul microintreprinderilor si pana la 50.000 de euro pentru solicitantii persoane fizice autorizate, scrie Adevarul.

Cum ne salvam afacerea, cu sau fara „celula de criza”? Tot mai multe companii din sectorul privat isi constituie departamente interne de gestionare a crizei, ceea ce demonstreaza ca exista o preocupare in aceasta directie, fie si in absenta unui personal calificat, sustin specialistii in consultanta citati de CAPITAL Online. Exista insa firme care nu cred in aceasta „moda” si care nu vad necesitatea „celulelor de criza”.

Cei mai pesimisti analisti locali au o prognoza de curs de 4,65 lei/euro in 6 luni. Reprezentantii ING Bank Romania, care in privinta cursului au oferit pana in prezent cele mai pesimiste prognoze din randul analistilor locali, mizeaza totodata pe un varf de depreciere pentru leu de 4,7 lei/euro , in luna septembrie. Analistii mizeaza pe o depreciere a leului pana la 4,25 lei/euro in circa o luna si pana la 4,45 lei/euro, in rastimp de 3 luni. In rastimp de 12 luni, analistii intrevad o cotatie de 4,45 lei/euro, scrie DailyBusiness.ro.

Supercarul Veritas RS III va fi expus in premiera la Londra. Supercarul Veritas RS III, in valoare de 250.000 de lire sterline (aproximativ 280.000 euro ), va fi prezentat oficial la salonul auto Salon Prive din Londra, desfasurat intre 22 si 24 iulie, a anuntat Veritas. Desi arata similar cu Mercedes-McLaren SLR Sir Sterling Moss Edition, Veritas RS III este de fapt o interpretare moderna a clasicelor masini de curse Veritas din 1940, scrie StiriAuto.ro.

Noul Audi A8 va fi dezvaluit in noiembrie. Rupert Sadler, directorul general Audi, a anuntat ca noul A8 va fi dezvaluit in aceasta toamna, in luna noiembrie. Viitorul A8, despre care Sadler n-a spus mai multe, decat ca va fi cea mai sportiva limuzina din clasa ei, va intra pe piata abia in cursul anului viitor, scrie 24auto.ro.


Citeste mai multe despre   






















5491 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    pasajele centurii (Marţi, 19 mai 2009, 1:52)

    gigi [anonim]

    Ca sa ordoni proiectarea pasajelor centurii Bucurestiului cu doua benzi, cate una pe sens, trebuie sa fii cu adevarat imbecil. Cand va fi gata aceasta centura, poate prin 2020, se va constata ca de fapt ea trebuia gandita ca o autostrada de centura cu trei benzi pe sens, cu prevederea extinderii ei in viitorul ceva mai indepartat la patru benzi pe sens. Marile orase europene sunt modele pentru cine vrea cu adevarat sa faca o treaba. Ceausescu a facut o uriasa greseala sau o uriasa prostie ca timp de 25 de ani nu a construit autostrazi, dar cei care dupa 1990 au blocat sistematic aceste programe sunt cu adevarat criminali. Sa doresti chipurile integrarea in UE si timp de 20 de ani sa nu fi in stare nici macar sa proiectezi o autostrada care sa lege capitala de sistemul rutier european... Oricine a calatorit la volanul unei masini stie ca, de fapt, Europa se termina la Budapesta!
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Marţi, 19 mai 2009, 10:38)

      victor lambda [anonim] i-a raspuns lui gigi

      "Europa se termina la Budapesta" - sa nu exageram ... exista autostrada pina la Szeged !
  • 0 (4 voturi)    
    Bucuresti -München (Marţi, 19 mai 2009, 8:17)

    Lugojanul [anonim]

    Oare Timisoara ,Suceava,Iasi, Tg. Mures sau
    alte orase cu aeroporturi nu apartin de Romania?
    Numai din Bucuresti se poate zbura ?Dar probabil ca si la fotbal ( nationala Romaniei nu poate juca decat la Bucuresti ) totul este gandit pentru Bucuresti.Autostrada soarelui ,trenul zapezii s.a.m.d. Sa nu va mai mirati de Secui ca si ei probabil is satui.
    • +2 (2 voturi)    
      nationala de fotbal la Bucuresti? (Marţi, 19 mai 2009, 13:21)

      Anonimus [anonim] i-a raspuns lui Lugojanul

      Pai in ultimii ani, de cand a intrat stadionul national in demolari/reconstruiri, nationala de fotbal a jucat oriunde numai la Bucuresti nu! Cat despre zborurile TAROM, vrei nu vrei, asa e sistemul peste tot in lume. O companie are "baza" intr-un oras si de acolo isi construieste legaturile. Cand traficul companiei este suficient de mare, apar si noduri de transport aerian secundare. De exemplu, Alitalia are Roma si Milano; Lufhansa are Munchen si Frankfurt. Dar aceasta sunt tari care au si teritoriul si populatia mult mai mari ca Romania, iar orasele respective genereaza un trafic aerian consistent. Daca aceste considerente strict economice nu impun un alte noduri de trafic, ele nu se formeaza. De exemplu, KLM-ul, desi are trafic mare, nu are al nod decat Amsterdamul. TAROMul are curese internationale directe si din alte orase decat Bucuresti, acolo unde considerentele economice justifica acele curse. Sunt curese si de la Timisoara, si de la Cluj, si de la Sibiu, si de la Iasi etc. Clujul se prefigureaza ca al doilea nod pentru ca are deja 5 destinatii externe directe. Cat despre Munchen, se poate zbura direct si de la Sibiu, nu numai de la Bucuresti. Cu autostrazile la fel. E normal ca nodul de trafic sa fie cel generator de trafic mare, care vrei nu vrei e tot Bucurestiul, de departe cel mai mare oras din Romania. Reteaua proiectata de autostrazi (ca de cea realizata o sa vorbeasca nepotii nostri) are tronosane care n-au nicio legatura cu Bucurestiul, dar e normal sa se inceapa constructiile de acolo unde pleaca sau unde ajunge o trafic insemnat Iar autostrada soarelui nici n-avea de unde sa porneasca decat din Bucuresti, care este cel mai apropiat mare oras de Constanta si de ea beneficiaza toata tara, nu numai Bucurestiul. Mai lasati ciuda pe capitala deoparte si mai si ganditi inainte sa alimentati prostia asta de falsa disputa Bucuresti- restul tarii.
    • -2 (2 voturi)    
      good point (Marţi, 19 mai 2009, 14:17)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui Lugojanul

      in Romania exista doar orasul Bucuresti si Locuitorii acestui MINUNAT ORAS...
  • 0 (2 voturi)    
    IN (Marţi, 19 mai 2009, 8:44)

    sabo [utilizator]

    general pentru marile oridoare nationale erau proiecte si studii ingineresti.
    ipj-urile si alte societati au mostenit aceste proiecte ,acum chiar luand bani pe ele.
    dupa 90 ceausescu urmarea asta, cam tarziu este drept, sa faca autostrazile.
  • 0 (0 voturi)    
    da, da.. (Marţi, 19 mai 2009, 21:42)

    anonim [anonim]

    destepti... foc!! ce e mai rentabil sa construiesti pe pod: centura pe 2...x benzi, sau drumul spre Tunari, de ex??? ati fost vreo data pe vreo autostrada?? astept raspunsul incepind cu ziaristii de la Gandul: PROIECTUL NU A FOST GRESIT !! dragi ziaristi, ati vazut caietul de sarcini, acolo s-au ceru 2 benzi- nu proiectul e gresit!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri