Business Report: Cat de dur loveste recesiunea in 2009. Topul pe judete; Se traieste mai bine in Romania sau in Ungaria?; PSD vrea sa renunte la cota unica; Primele imagini oficiale cu Peugeot 207 restilizat

de Ionut Baias     HotNews.ro
Marţi, 30 iunie 2009, 4:31 Revista Presei | Business

Business report
Se traieste mai bine in Romania sau in Ungaria? Daca diferentele dintre Romania si Bulgaria (notate intr-un alt material ) nu sunt foarte vizibile, din pricina asemanarilor multiple dintre cele doua tari, diferentele dintre Romania si Ungaria sunt mari. Cele doua tari au inceput diferit de la startul comun din 1990. Ba chiar mai mult, in ultimul deceniu al perioadei comuniste, diferentele de nivel de trai si de mentalitate se puteau observa cu ochiul liber, nemaifiind nevoie de studii in aceasta directie, se arata in studiul facut de Capital.

Cat de dur loveste recesiunea in 2009. Topul pe judete. Toate judetele din tara vor inregistra un declin al ritmului de dezvoltare in acest an, dupa cum reiese din prognoza in profil teritorial, publicata de Comisia Nationala de Prognoza (CNP). Totusi, trebuie remarcat ca judetele mari vor avea un declin mai lent, iar cele mici si medii vor consemna o contractie mai puternica a economiei. Astfel, in 2009, Produsul Intern Brut (PIB) va scadea cel mai putin in Ilfov si Constanta (ambele cu -2,7%). Pe urmatoarele pozitii se afla Valcea (-2,8%), Timis (-3%), Cluj si Sibiu (fiecare cu -3,1%). Capitala vine imediat dupa, cu un regres al economiei de 3,2%. In schimb, scaderi uriase vor fi raportate in Vaslui (-7,4%), Vrancea (-7,1%) si Mehedinti (-6,6%), anunta Business Standard.

Declaratie soc a PSD: Nu mai putem sa continuam cu aceasta cota unica. Sefii Partidului Social Democrat au stabilit ieri intr-o sedinta renuntarea la cota unica de impozitare de 16% in maximum un an, pentru ca statul nu mai are destule venituri la buget din cauza scaderii economice. Discutiile vin dupa ce unul din consilierii primului-ministru, Andreea Vass, a declarat ca este posibil ca unele impozite sa fie majorate, scrie Ziarul Financiar.

Ce a vandut Patriciu si cat a incasat: 14 companii, pentru (aproape) 1,7 miliarde euro. Tranzactia finala dintre Dinu Patriciu si grupul kazah, KazMunaiGaz, prin care omul de afaceri roman a iesit practic din industria noastra de petrol, implica nu mai putin de paisprezece companii din tara noastra, potrivit datelor de la Registrul Comertului. Dinu Patriciu nu a vandut direct participatiile nici la fosta rafinarie Petromidia, nici la celelalte treisprezece companii afiliate la grupul sau, caci intreaga tranzactie a fost purtata prin Olanda, o tara prietenoasa din punct de vedere fiscal cu companiile de tip holding, scrie Bursa.

Creditul doar cu buletinul se intoarce. O IFN din grupul UniCredit Tiriac readuce la viata defunctul credit doar cu buletinului, notoriu generator de restante. Sunt de-ajuns actul de identitate, un fluturas de salariu si venituri de doar 350 de lei pe luna, scrie Cotidianul.

Gigantii E.ON si GDF SUEZ, suspectati de blat. Grupul german E.ON, cea mai mare companie privata de utilitati din lume, ar putea fi amendata de Comisia Europeana (CE) pentru ca a impartit cu firma franceza Gaz de France (devenita GDF SUEZ - n.r.), pe regiuni, pietele de gaze naturale. Ambele companii sunt prezente si in Romania, controland impreuna peste 92% din piata locala de furnizare si distributie reglementata a gazelor naturale, scrie Evenimentul Zilei.

BNR: Bancile au incasat anul trecut doua miliarde de euro numai din comisioane. O treime din banii dati de romani bancilor reprezinta comisioanele cerute de bancheri, de la cele aplicate creditelor si operatiunilor de leasing la cele de schimb valutar. In momentul de fata bancile cer de la populatie dobanzi de doua ori mai mari decat cele la care se imprumuta, scrie Gandul.

8 pasi pentru a-ti pastra angajatii performanti pe timp de criza. Printre motivele pentru care angajatii de valoare se gandesc sa plece se numara reducerea sau eliminarea primelor, precum si controlul excesiv al informatiilor. Sirota Survey Intelligence, citat de DailyBusiness.ro, a stabilit 8 pasi pe care companiile ar trebui sa-i urmeze pentru a-si pastra angajatii cu rezultate foarte bune. 1. Investiti in continuare in cariera lor. Chiar si in plina criza economica, angajatilor cu performante bune trebuie sa li se incredinteze proiecte si sa li se asigure formarea profesionala prin intermediul trainingurilor. 2. Puneti accent pe valorile companiei.

Cine sunt antreprenorii romani din topul celor mai mari jucatori din economie. In fruntea clasamentului Ziarului Financiar al celor mai mari companii private romanesti se afla Ion Tiriac, Cezar Rapotan si Ioan Niculae, singurii antreprenori romani care detin companii cu o cifra de afaceri mai mare de 500 mil. euro. In total sunt 36 de firme care au depasit acest prag in 2008, majoritatea cu capital privat strain.

Cum sa colaborezi cu fostul sef. Chiar si dupa ce pleaca din compania in care au lucrat si incep propria afacere, unii antreprenori continua sa colaboreze cu firma in care au fost angajati, insa in calitate de furnizori de servicii sau produse. Asta se intampla mai ales cand fostul angajat este specializat pe o nisa sau are cunostinte tehnice greu de gasit in alta parte, scrie Startups.ro.

Telefoanele cu incarcator comun, pe piata din 2010. Prima generatie de  telefoane mobile noi cu incarcator comun ar trebui sa ajunga pe piata UE incepand cu anul 2010, potrivit unui anunt al Comisiei Europene. Aceasta decizie vine in urma semnarii unui memorandum de intelegere intre jucatorii industriei de profil privind compatibilitatea incarcatoarelor pe baza unui conector micro USB, scrie Capital.

Primele imagini oficiale cu Peugeot 207 restilizat. Peugeot va lansa in aceasta vara o versiune facelift a modelului Peugeot 207. Disponibil in trei variante de caroserie, hatchback, SW si CC, modelul restilizat prezinta usoare modificari la nivelul partii frontale, noi culori disponibile pentru caroserie si blocuri optice cu tehnologie LED pentru hatchback si CC. La interior, Peugeot 207 facelift a suferit cateva modificari la consola centrala, scrie StiriAuto.ro.

Noul Citroen C3: Visiodrive. Citroen a dat publicitatii, astazi, primele imagini si informatii oficiale referitoare la noua generatie a citadinei C3, care urmeaza sa fie comercializata incepand din noiembrie 2009. Visiodrive - iata cuvantul care defineste noul model, datorita parbrizului de dimensiuni mari, denumit Zenith. Acesta urca pe pavilion, are o deschidere de 80 de grade si face ca habitaclul sa fie deosebit de luminos, scrie 24auto.ro.


Citeste mai multe despre   























9465 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    Sunt diferente intre RO si tari vecine din UE (Marţi, 30 iunie 2009, 11:25)

    bedexe [utilizator]

    Macar daca ne uitam la culturile agricole. Plus autostrazi, plus turism. Noi doar suntem mandri. In rest, zero.
  • +5 (5 voturi)    
    ... (Marţi, 30 iunie 2009, 13:26)

    Nautilus [anonim]

    PSD a avut o idee demna de inteligenta Prostanacului, mai ales in vremuri de criza in care veniturile impozabile ale fiecarui platitor de taxe sunt mici. De aici va rezulta un important avantaj pentru intreaga populatie: PSDul nu va mai intruni pragul electoral si va iesi de pe scena politica. Placerea de a scapa de ei merita un mic sacrificiu financiar.

    ~Nautilus
    • +3 (3 voturi)    
      asa e (Marţi, 30 iunie 2009, 15:25)

      calin [anonim] i-a raspuns lui Nautilus

      Ca bine zici. Se pare ca PSD-ul chiar nu invata din ceea ce s-a intamplat in trecut... Can au venit la guvernare PD si PNL au redus toate impozitele la 16% si deja toti din PSD strigau ca nu o sa mai stranga bani la buget si etc. Rezultatul: s-au strans mai multi bani la buget in fiecare an deoarece companiile straine nu sunt obisnuite cu evaziunea fiscala si vazand ca la noi a ajuns impozitul la cifre normale si tinand cont ca suntem mai ieftini ca si mana de lucru au inceput sa vina sa investeasca la noi...
  • +5 (5 voturi)    
    Ungaria (Marţi, 30 iunie 2009, 13:36)

    Mackensen [anonim]

    Indiferent de domeniul pe care vrem să-l dezvoltăm tot la lipsa infrastructurii ajungem. Până când nu vom avea o infrastructură comparabilă cu cea a ungariei vom stagna pe loc.
    • 0 (2 voturi)    
      Perfect adevarat! (Marţi, 30 iunie 2009, 15:58)

      Ariel [utilizator] i-a raspuns lui Mackensen

      Istoria economiei Europei de vest a demonstrat clar ca orice dezvoltare economica incepe de la infrstructura! Numai la noi a fost invers. Si rezultatele sunt pe fata! Nu pot sa uit ca intr-un moment cheie, un fost ministru a transporturilor, nu-mi mai amintesc cum il chema, ceva cu B parca, a clamat ca noua nu ne trebuie autostrazi! Si asa a si fost! Acuma ne bucuram de consecinte! Vai de cei care nu stiu sa invete din lectiile istoriei. Sunt condamnati sa repete greselile ei!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică