Business Report: Preturile explodeaza in 2010; Vacante de lux: pretentii de cinci stele, preturi cu trei zerouri in coada; Cum ar arata piata romaneasca fara alimentele importate?; Cum ar fi trebuit sa arate Bugatti Veyron

de I.B.     HotNews.ro
Sâmbătă, 21 noiembrie 2009, 5:52 Revista Presei | Business

Business report
Foto: Colaj foto
Criza se transforma in blocaj financiar: incidente de plata de 1 miliard de lei in octombrie. Platile prin bilete la ordin, cecuri si cambii refuzate de banci au depasit in octombrie pragul record de 1 miliard de lei. Fata de septembrie, suma totala a incidentelor de plata, 1,08 miliarde de lei, a crescut cu 38,7%. Marea majoritate (93,9%) din sumele respinse au fost reprezentate de bilete la ordin, potrivit datelor publicate de BNR. In primele zece luni, incidentele cu instrumente de debit au insumat 7,6 miliarde de lei, de 2,5 ori mai mari decat sumele respinse in perioada similara de anul trecut, scrie capital.ro.

Erste: Romania va avea in 2010 un deficit bugetar de 6,6%, peste tinta stabilita cu FMI. Romania va avea in 2010 un deficit bugetar de 6,6% din PIB, potrivit estimarilor grupului austriac Erste, care considera ca tinta de sub 6% din PIB stabilita de autoritatile romane cu FMI este "intimidanta", avand in vedere dificultatile din trecut privind reformarea sectorului public, scrie Mediafax. Erste, actionarul majoritar al BCR, considera ca deficitul bugetar de anul viitor se va plasa, cel mai probabil, intre 6,5% si 7% din PIB, dupa nivelul de 7,3% prognozat pentru 2009, scrie Ziarul Financiar.

Preturile explodeaza in 2010. Cele mai importante produse vor avea, de la inceputul anului viitor, preturi mai mari, indiferent cine va fi presedinte sau care va fi “culoarea” Executivului. De la energie, carburanti pana la carne si tigari, toate produsele vor marca trecerea in 2010 prin majorari de preturi. Carburantii s-ar putea scumpi cu 7%, ca efect al majorarii accizelor, de la 1 ianuarie 2010, din cauza actualizarii cursului de schimb, scrie Business Standard.

Cum ar arata piata romaneasca fara alimentele importate? Alimentele romanesti trebuie cautate cu lupa pe rafturile hypermarket-urilor. Fie ca este vorba de dulciuri, produse din carne, conserve sau fructe si legume, 90% dintre acestea provin din alte state. Cu toate acestea,  Sorin Minea, presedintele Federatiei Patronala Romana din Industria Alimentara, Romalimenta, sustine ca “Romania ar putea produce alimente cat pentru a hrani de doua ori populatia tarii”. Pe de alta parte, Minea a declarat pentru evz.ro ca, in timp ce industria alimentara poate acoperi cererea de produse finite, procesatorii ar avea nevoie de materie prima de import, in special pentru fabricarea produselor din carne.

Transa a treia de la FMI ar putea veni "la pachet" cu a patra. Fondul Monetar International ar putea livra transele trei si patru din imprumutul acordat tarii noastre anul viitor, daca autoritatile vor solicita acest lucru si daca perioada de incertitudine politica se va prelungi, a declarat, ieri, reprezentantul FMI pentru Romania si Bulgaria, Tonny Lybek. "Intarzierea adoptarii unui buget credibil creeaza posibilitatea intarzierii urmatoarei transe de la FMI si primirea acesteia concomitent cu transa a patra, respectiv la mijlocul lunii martie 2010", a subliniat Tonny Lybek, citat de Bursa.

Vanzarile de masini noi au crescut in octombrie pentru prima data in ultimele sase luni. Vanzarile de autoturisme noi s-au majorat in octombrie cu 11,1% fata de septembrie, la 10.380 de unitati, avand astfel prima crestere din ultimele sase luni, declinul la zece luni fiind de 54% fata de perioada similara a anului trecut, la 112.150 unitati, potrivit datelor APIA, scrie StiriAuto.ro.

Targ de vacante de lux: pretentii de cinci stele, preturi cu trei zerouri in coada. In plina criza economica, la World Trade Plaza si-a deschis portile astazi targul „Kings Holiday”, un eveniment dedicat turismului exclusivist. Vizitatorii mai cu dare de mana pot alege de aici oferte de vacanta foarte variate, atat ca preturi cat si ca destinatii, de la sejururi de lux in Bucovina, la safari in Namibia, de la cateva sute de euro, pana la zeci de mii de euro, scrie capital.ro.

"Trenurile zapezii", fara trenuri. Brandul va fi folosit pentru garniturile existente. Lansate la inceputul anilor 2000, pe vremea cand ministru al Transporturilor era Miron Mitrea, "Trenurile zapezii" raman un simplu brand, care va fi utilizat ca oferta comerciala pe perioada iernii, insa pe garniturile existente. Din cauza lucrarilor de modernizare, in ultima perioada CFR Calatori a fost nevoita sa anuleze mai multe trenuri pe Valea Prahovei, iar altele le-a redirectionat pe alte rute, scrie Gandul.

Noul Audi A7 surprins fara camuflaj. Audi isi va extinde gama cu un nou coupe cu 4 usi, ce se va incadra intre actualele A6 si A8, si va fi un concurent direct pentru BMW Seria 5 GranTurismo. A7 este versiunea de serie a conceptului Sportback prezentat la inceputul acestui an la Salonul Auto de la Detroit. Diferentele fata de showcar sunt minime, singurele detalii modificate fiind oglinzile laterale de dimensiuni mai generoase si blocurile optice frontale ce beneficiaza de un nou aranjament al LED-urilor, scrie Voom.ro.

Prajisteanu, MEC Romania: Piata a scazut atat de dramatic in 2009, incat avem nevoie de new business ca de aer. Bugetele publicitatii au scazut cu 30-40% in 2009, iar pentru 2010 exista toate premisele sa scada cu alte 10 procente. In acest context, atragerea de noi clienti - new business - devine sansa la supravietuire pentru furnizorii de servicii media in 2010, este de parere Bogdan Prajisteanu, managing directorul Mediaedge:cia (MEC), una dintre cele mai dinamice agentii de media din Romania. scrie DailyBusiness.ro.

De ce se scumpeste energia de 2,5 ori de la producator la consumator. Pretule energiei electrice creste de la producator pana la consumatorul final - populatie - de aproximativ 2,5 ori, ingloband tarifele de distributie, furnizare, transport, servicii de sistem si costurile cu operatorul de piata, potrivit unor calcule ale Business Standard, confirmate si de oficialii Autoritatii Nationale de Reglementare in domeniul Energiei - ANRE. Astfel, de exemplu, de la un pret mediu primit de un producator de 40 de euro pentru un megawatt ora, consumatorul plateste acasa, pentru acelasi megawatt, circa 100 de euro, scrie Business Standard.

Cum trebuia sa arate Bugatti Veyron. Revista intaliana de masini Quattroruote a publicat in numarul din luna aceasta poze ce infatiseaza cum ar fi putut arata Bugatti Veyron, daca cei de la VW nu ar fi refuzat primul concept. Problema a fost de fapt pretul mult prea mare de productie al unei asemenea masini, scrie AutoDigest.ro.

Franciza care te mentine in forma. FitCurves este un concept de fitness de origine americana dedicat exclusiv femeilor. Luna aceasta a fost deschis in franciza primul club sub acest nume din tara noastra, in Bucuresti. Master francizatul regional intentioneaza sa extinda reteaua atat in Capitala, cat si in orasele mari din tara. In momentul in care isi depune candidatura pentru franciza FitCurves, viitorul francizat ar trebui sa aiba in cont o suma de aproximativ 60.000 de dolari, reprezentand valoarea cheltuielilor de inceput estimata de francizor, scrie Startups.ro.


Citeste mai multe despre   



















3802 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Vai! (Sâmbătă, 21 noiembrie 2009, 8:34)

    gheorghe [anonim]

    Sa ne fereasca Dumnezeu de situatia de a manca numai alimente din productia proprie. Atunci chiar ca nu ne-ar ajunge ce castigam pentru a ne plati hrana. Si asta pentru ca producatorii romani produc si vand mai scump decat cei din afara. Si au aceasta pretentie ca noi consumatorii sa le suportam costurile unei industrii alimentare deficitare tehnologic si dorinta lor de imbogatire rapida. Numai importurile mai ieftine le tempereaza pornirile monopoliste de pe piata alimentelor. Ca sa nu mai vorbesc de calitatea extraordinar de slaba a produselor procesate. Cumparati de exemplu un salam chiar scump si veti vedea ca esta atat de sarat si de apos ca practic nu se poate consuma. Este destul de avantajos sa vinzi apa si sare cu pret de 45 lei Kg. Am cumparat zilele trecute un salam de sibiu produs de Salonta. Sarat sarat sarat de poate omora un cardiac, iar carnea si grasimea din el aveau un gust de carne veche. Nu mai vorbim de mezelurile mai ieftine care au o sunedenie de denumiri si acelasi gust insipid de nu mai stii ce sa alegi. Unde or fi retetele de mezeluri de acum 50-60 de ani? Ca unele fabrici sunt tot aalea Ex, Sibiana din Sibiu. Atunci cand mancai o bucatica de salam chiar aveai impresia ca mananci o delicatesa.Acum mananci iasca!
    • 0 (0 voturi)    
      "alimente organice" (Sâmbătă, 21 noiembrie 2009, 19:45)

      Gigi Maybachistu' Neortodox [anonim] i-a raspuns lui gheorghe

      Producătorii profită de fraierii care fac propagandă alimentelor naturale: "alimentele de import n-au gust", "numai îngrăşăminte şi conservanţi" etc etc asta cântă o parte a presei de ceva ani buni :)))
    • 0 (0 voturi)    
      Ai partial dreptate (Sâmbătă, 21 noiembrie 2009, 21:54)

      duduS [utilizator] i-a raspuns lui gheorghe

      Produsele care ti se par mai ieftine au inclus subventii mari si beneficiaza de un curs sustinut artificial.
      Prin asta se creeaza o concurenta neloiala.
      Asta obliga producatorii la practici mai putin corecte.
  • 0 (0 voturi)    
    Daca cresc preturile scade leul (Sâmbătă, 21 noiembrie 2009, 13:04)

    Alex S [utilizator]

    Deci sa ne asteptam sa scada leul daca cresc preturile.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică