Business Report: Topul reclamatiilor facute de romani impotriva bancilor in 2009; Rata la trei camere: de la 600 la 350 de euro in doi ani; Marca de bere veche de mai bine de un secol, pusa din nou pe piata; Cum ar putea arata un Alfa Romeo de lux in 2017

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Luni, 25 ianuarie 2010, 2:36 Revista Presei | Business

Business Report
Foto: Colaj foto
Second-hand-urile au castigat razboiul pe piata auto si in 2009. Parcul auto national, care insumeaza peste patru milioane de autoturisme, s-a imbogatit, in 2009, cu 116.000 de masini noi si alte 212.000 second-hand. In ciuda contextului economic dificil, parcul auto national continua sa creasca. Daca luam in calcul numai segmentul autoturismelor, la 1 ianuarie 2010, pe soselele din Romania circulau deja peste 4,3 milioane de astfel de vehicule. Asta, in timp ce parcul total a sarit binisor de 5,5 milioane de vehicule, scrie Capital.ro

Rata la trei camere: de la 600 la 350 de euro in doi ani. Rata lunara la creditul pentru achizitia unui apartament cu trei camere in Bucuresti a scazut de la circa 600 de euro la 350 de euro in mai putin de doi ani, pe fondul scaderii cu aproape 50% a pretului la locuinte si a dobanzilor mai mici prin programul "Prima casa", reiese dintr-o analiza ZF. Daca in luna martie 2008, cand apartamentele vechi din Bucuresti au atins un nivel maxim de circa 2.060 de euro/mp, apartamentele cu trei camere din cartiere precum Drumul Taberei sau Titan costau 120.000 de euro,in prezent aceleasi locuinte costa 70.000 de euro, scrie Ziarul Financiar.

Constructorii: In loc sa cheltuim miliarde pe autostrazi, mai bine largim drumurile la 4 benzi! Romania risca sa consume bani pretiosi in tentativa de a construi autostrazi de la zero, spun specialistii in constructii. Problema infrastructurii ar putea fi rezolvata in 2-3 ani prin largirea drumurilor nationale la 2-3 benzi pe sens si prin folosirea betonului, care este mai ieftin si tine mai mult. In paralel, autostrazile pot fi construite, insa prin contracte de concesiune, care nu presupun cheltuieli de la buget pana la darea in folosinta, scrie DailyBusiness.ro

Marca de bere veche de mai bine de un secol, pusa din nou pe piata. Martens Galati, producator cu o cota de sub 1% din piata berii, a decis sa riste totul intr-o perioada de criza si sa mizeze pe inovatie. Intr-un anumit fel spus inovatie, in conditiile in care producatorul vrea sa readuca pe piata o bere cu o vechime de mai bine de un secol. Criza a lovit in plin piata berii in 2009. De prin lunile mai-iunie, vanzarile de bere au tot scazut, lovind fara discriminare atat in micii producatori, cat si in multinationale. Ce e drept, primii au avut mai mult de suferit, neavand puterea financiara a celor din urma, scrie Capital.ro

Topul reclamatiilor facute de romani impotriva bancilor in 2009. Relatia romanilor cu bancherii s-a dovedit a fi una tensionata si in 2009: 3.000 de persoane au apelat la Protectia Consumatorilor, iar 650 de cazuri sunt deja pe rolul instantelor, numai in Bucuresti. Anul trecut, aproximativ 3.000 de romani au reclamat bancile la Protectia Consumatorilor, nemultumiti de comportamentul institutiilor ori de serviciile oferite. De pe lunga lista a problemelor puse pe tapet, majorarea dobanzii la creditele contractate i-a suparat pe cei mai multi reclamanti, potrivit datelor comunicate de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) la solicitarea Gandul.

Analiza de piata - consumabile personalizate pentru HoReCa. Producatorii si distribuitorii de consumabile personalizate pentru industria HoReCa (Hoteluri, Restaurante, Catering) estimeaza ca aceasta piata a scazut cu 15% - 40% in 2009, fata de 2008. Tendinta de scadere se va mentine si in prima parte a acestui an, dar mai este inca loc pentru noi jucatori, scrie Startups.ro

Publicitarii au gasit reteta ca sa revina pe crestere in 2010. Ce-a fost mai greu a trecut. 2009 a adus o scadere de pana la 30% a pietei locale de publicitate, dar in 2010 lucrurile se pot schimba. Cu un control atent al costurilor in primul semestru si cu pedala pe servicii premium in zone care au fost in umbra anii trecuti (digital si neconventional), marile grupuri de comunicare din Romania indraznesc sa se gandeasca la o crestere moderata a pietei anul acesta, de 5%-10%, scrie DailyBusiness.ro

Topul oraselor europene pentru executivii de top. Geneva, Londra, Viena, Berlin si Bruxelles sunt cele mai bune orase europene in care managerii romani pot sa lucreze pe pozitii de top, potrivit unui clasament realizat de oameni de afaceri, consultanti si recruiteri la solicitarea ZF. Cele cinci capitale ofera cele mai mari salarii, calitatea vietii este ridicata si tot acolo se afla sediile centrale ale multinationalelor, scrie ZF.ro

Emil Boc cere unda verde de la FMI sa dea mai multe garantii de stat. Premierul Emil Boc a discutat, saptamana trecuta, cu delegatia FMI, Comisiei Europene (CE) si Bancii Mondiale (BM) posibilitatea extinderii plafonului si mecanismului garantiilor guvernamentale pentru cofinantarea proiectelor europene, in cazul administratiilor locale. Potrivit sefului guvernului, Romania nu va avea niciun fel de problema in primirea urmatoarelor doua transe din acordul cu FMI, intrucat angajamentele pe care ni le-am asumat au fost indeplinite, scrie EVZ.ro

Cum ar putea arata un Alfa Romeo de lux in 2017. Chiar daca, dupa ultimele informatii viitorul Alfa Romeo nu se contureaza a fi unul prea fericit, designerul independent Jacbo Mcmurry a desenat un model-concept de lux pentru constructorul italian asa cum ar putea arata in 2017. Conceptul, denumit "2017 Alfa Romeo Executive Fastback Saloon", are un design inedit si pare, mai degraba, genul de masina condusa de Batman, decat oameni de afaceri, scrie AutoDigest.ro


Citeste mai multe despre   






















5793 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    Care specialisti vor largiri de drumuri ?!? (Luni, 25 ianuarie 2010, 8:20)

    Anonim [anonim]

    Cum sa fie mai ieftin cand marea majoritate a drumurilor trec prin mijlocul localitatilor ?
    Adica trebuie mutate toate utilitatile (gaze, electricitate, comunicatii), daramate casele oamenilor, expropriate derenuri intravilane...

    A, ca e cimentul mai iefin ? Doar daca privim ca inainte de '89 "bunurile intregului popor" e mai ieftin.
    Si ce s-ar obtine ? Un ditamai latu de drum, pe care taranu o sa treaca cu vaca (ca doar n-o s-o dreseze sa zboare pana in curte) pe care se poate circula cu maxim 50 km la ora: binenteles ca va fi meleteanu cu radaru', platit la numarul de amenzi.

    Da, se pot optimiza drumurile nationale, se pot largi pentru piste de biciclete, sa poti face depasiri in siguranta (biciclete sau carute).

    Pe Valea Prahovei ar fi de exemplu suficient sa se faca cateva pasaje subterane sa poata circula nestingheriti si soferii dar si pietonii, fara sa se cheltuie prosteste cateva miliarde...

    Se mai pot face cateva viaducte pe ici pe colo.

    Unde ati gasim specialistul lui peste ?!? La PSD ?
    Datii nene preaviz.
    • +1 (1 vot)    
      exista precedent (Luni, 25 ianuarie 2010, 17:28)

      cineva [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Vezi drumul Iasi - Bacau - Bucuresti. A fost largit, trece prin localitati si cu toate acestea se circula acceptabil. Unele localitati au ridicat limita de viteza la 60 sau 70 km/h. Daca s-ar face mai des asta ar merge si mai bine.
      Solutie temporara as zice eu, nu definitiva.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version