Reprezentantul FMI, Jeffrey Franks: Romania a fost la un pas de o prabusire dura. Seful misiunii Fondului Monetar International pentru Romania, Jeffrey Franks, a declarat, intr-un interviu in exclusivitate pentru Romania libera, ca traversarea crizei de catre Romania reprezinta o poveste de succes, in conditiile in care estimarile initiale vizau o situatie mult mai negativa. Cu toate acestea, reprezentantul Fondului marturiseste ca anul trecut Romania a fost pe marginea prapastiei si ca ar fi putut suferi o prabusire dura daca nu primea ajutorul FMI. Jeffrey Franks spera ca numarul somerilor nu va atinge pragul de un milion, cu toate ca se asteapta la unele cresteri in prima parte, si vede prima scadere a somajului spre finele anului.

Copos, lovit si de criza, si de lipsa zapezii: „Am ramas fara profit si cu obligatii foarte mari la banci”. George Copos, omul de la carma grupului de societati din Ana Holding, povesteste, in exclusivitate pentru capital.ro, despre modul in care i-au fost afectate afacerile din Poiana Brasov de criza economica, pe de-o parte , si de vremea care n-a fost prea darnica cu precipitatiile la munte, pe de alta parte. Omul de afaceri controleaza in statiunea montana trei hoteluri (Sport, Bradul si Poiana - toate de trei stele), prin Ana Hotels, instalatiile teleferice si administrarea partiilor, prin Ana Teleferic. Cu toate acestea, George Copos are planuri mari anul acesta. Are un program de modernizare pentru acest an, care il va costa 12 milioane de euro. Potrivit lui Copos, vor fi modernizate hotelurile Hilton, Crowne Plaza si Poiana.

Tinerii scoliti de stat cu milioane de euro, refuzati de sistem. Desi guvernul a investit in specializarea lor sase milioane de euro din bani publici, institutiile le inchid usile in nas celor care ar fi putut reforma administratia. Doua doctorate in inginerie - unul dintre ele la Bucuresti, iar celalalt la Scoala Superioara de Inginerie din Montreal - si aproape opt ani in care a fost asistent la Universitatea din Quebec (Canada). Acestea sunt doar cateva dintre „calificarile” lui Paul Alexandru, un tanar de 35 de ani caruia ar fi trebuit sa-i deschida usile orice institutie din tara. I s-a intamplat insa contrariul, scrie evz.ro.

Cu afaceri de 320 mil. €, Nelu Iordache a devenit cel mai mare constructor. Compania Romstrade din Giurgiu, controlata de omul de afaceri Nelu Iordache, a ajuns cel mai mare constructor de pe piata locala si totodata prima care a depasit pragul de 300 mil. euro, datorita numeroaselor contracte de infrastructura semnate cu statul. Romstrade a depasit astfel Hidroconstructia, cu afaceri de 265 mil. euro in 2009, care a ocupat prima pozitie in acest top in ultimii 10 ani. Iordache a reusit astfel in ultimii trei ani de zile sa-i depaseasca pe alti antreprenori romani, cunoscuti ca regi ai asfaltului precum Dorinel Umbrarescu si Costel Casuneanu, scrie Ziarul Financiar.

Cum ar putea arata prima motocicleta Volkswagen. Un fost angajat Volkswagen, designerul neamt Nils Poschwatta, a creat un concept care ne ofera indicii despre modul in care ar putea sa arate prima motocicleta a producatorului german. Deocamdata ideea unui vehicul pe doua roti dezvoltat de VW impreuna cu producatorul auto Suzuki, la care este actionar, se afla la stadiul de potential proiect, compania neanuntand nimic oficial in acest sens. Cu toate acestea, sansele ca el sa devina totusi realitate sunt mari, scrie StiriAuto.ro.

Topul vanzarilor de masini de lux in Romania. Cele mai multe masini au fost vandute in aceasta categorie de catre Porsche, cu 71 de unitati de-a lungul anului trecut, dintre care 3 in cursul lunii decembrie. Locul doi este ocupat de Lexus, cu 60 de masini vandute in anul 2009. Opt dintre acestea au fost cumparate in luna decembrie. Ultimul loc pe podum in segmentul masinilor de lux este ocupat de catre marca Jaguar, care a reusit comercializarea a 58 de unitati anul trecut pe piata romaneasca. Zece dintre ele au fost vandute in decembrie, scrie Capital.

Orase-magnet pentru investitori. Dezvoltatorii imobiliari s-au orientat in ultimii doi ani, in special, spre localitati din Transilvania. Clujul se mandreste nu doar cu localitatea cu cea mai mare densitate de locuinte noi din tara (Floresti), ci si cu cel mai cautat cartier de catre investitori. Proiectul cel mai ambitios din oras este localizat in cartierul Buna Ziua (Bonjour Residence). Aici ar trebui sa apara in viitorul apropiat 1.500 apartamente, scrie Adevarul.

Sucu: Sa-mi dea cineva o fabrica gratis acum si nu as lua-o. Omul de afaceri Dan Sucu, unul dintre cei mai cunoscuti antreprenori locali, spune ca nu ar lua acum o fabrica de mobila nici daca cineva i-ar oferi-o gratis. "Din 2003 productia de mobila in Romania este o aventura. Fluctuatiile "monedei exotice" leul induce variabile suplimentare care nu pot fi controlabile. In afacerea mea, leul liber fluctuant la asa valori (in prima luna din an cursul a contrazis toate asteparile si in loc sa urce la 4,4 lei/euro a coborat la 4,1 lei/euro - n.red.) nu face decat sa incurce, scrie Ziarul Financiar.

Peugeot, Citroen si Honda, lovite si ele de valuri de rechemari in service. Cea mai mare perioada de fabricatie cu rechemari este pentru modelul Aygo, pe care Toyota il fabrica in Cehia, la Kolin, impreuna cu Grupul PSA (Peugeot Citroen). Cum modelele similare de la PSA, Peugeot 107 si Citroen C1, sunt identice cu Aygo, fiind echipate cu acelasi sistem la acceleratie, si acestea vor fi rechemate in service, pentru remedieri, scrie 24auto.ro.

TotalSoft l-a adus pe fostul manager al BitDefender pentru a-si creste valoarea de piata. Daniel Ionescu, fostul manager a BitDefender, este din decembrie director de strategie si marketing al TotalSoft, unul dintre principalii producatori de solutii de business din Romania. Rolul acestuia va fi de a ajuta compania in extinderea pe plan international si de a creste valoarea de piata a TotalSoft in urmatorii doi-trei ani, scrie wall-street.ro.

Cum ar putea arata Bentley in viitor. Bentley a organizat un concurs de design in care 18 studenti talentati au avut misiunea de a desena o serie de concepte futuristice care sa prefigureze "Bentley-ul viitorului". Bora Kim (26 de ani) din Coreea de Sud a conceput un Bentley care le permite proprietarilor sa-si aleaga ce fel de motor doresc pentru diferite tipuri de calatorii. Marten Wallgren (27 de ani) din Suedia si-a imaginat o varianta futuristica a actualului Continental GT, iar David Seesing (26 de ani) din Germania a prezentat un model ce combina "un design radical cu proprietati aerodinamice impresionante", scrie AutoDigest.ro.